- پایگاه خبری تحلیلی در سـیاهکل - https://www.darsiahkal.ir -

شرکت صدرا به تعهدات خود عمل نکرد/چایکاران همچنان در انتظار دریافت مطالبات خود هستند

پرداخت 3 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

در حالی که قرار بود تا این هفته مطالبات 22 میلیارد تومانی چایکاران پرداخت شود، مدیر عامل شرکت صدرا از پرداخت 6.5 میلیارد تومان این مطالبات تاکنون خبر داد.

شهرام قویدل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دو مرحله پرداخت سه و نیم میلیارد تومانی و سه میلیارد تومانی 18 هزار و 100 نفر از چایکاران مطالباتشان را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی 15.5 میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران باقی مانده است.

امسال ۱۱۰هزار تن برگ سبز چای از 34 هزار هکتار باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شده که ارزش اقتصادی آن ۵۱۰ میلیارد ریال بوده است.

از برگ‌های سبز خریداری شده 25 هزار تن چای خشک در ۱۵۰ کارخانه چایسازی استحصال شده است.

*************************

تنها یک میلیارد تومان از معوقات چایکاران پرداخت شده است

پرویز شعبانی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان دولتی به معوقهٔ ۲۸/۵ میلیارد تومانی بیش از ۵۰ هزار چایکار استان‌های شمالی کشور، به ایلنا گفت : در آستانهٔ ۲۲ بهمن تنها ۱ میلیارد تومان از کل معوقات چایکاران پرداخت شده است.

شعبانی افزود: این یک میلیارد تومان هم مشخص نیست از چه محلی واریز شده است. شرکت صدرا تاکنون هیچ یک از وعده‌های خود را عملی نکرده است. تفاهم نامه میان شرکت صدرا و سازمان چای هیچ گونه تضمین عملی ندارد و دولت باید ترتیبی را اجرا کند تا کشاورزان از بابت این مساله آسوده خاطر شوند.

وی پیش‌تر با اعلام خبر انصراف شرکت صدرا از تفاهم نامه‌ای که با سازمان چای منعقد کرده بود، ‌ نسبت به پرداخت معوقات ۲۸/۵ میلیارد تومانی چایکاران تا ۲۲ بهمن ماه (که پیش‌تر مسئولان دولتی وعده داده بودند) ابراز ناامیدی کرده بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا روز ۱۸ بهمن ماه سال جاری با کذب خواندن سخنان شعبانی، ‌از پرداخت «‌مطالبات حدود ۵۰ درصد از چای کاران گیلان و مازندران به حساب سازمان چای شمال کشور» خبر داد.

گفتنی است طبق تفاهم نامهٔ میان سازمان چای و شرکت صدرا، سازمان چای موظف است در قبال پرداخت معوقات چایکاران از سوی شرکت صدرا، حدود ۵۰ هزار تن حواله چای خشک به این شرکت تحویل ‌دهد. مسئولان دولتی پیش‌تر وعده داده‌ بودند که طلب ۲۸/۵میلیارد تومانی چایکاران را تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری (سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) پرداخت کنند.

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل [1]