-
پیام «حمیدرضا قنبری» عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل خطاب به مردم این شهر
-
یک سیاهکلی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران شد
-
رئیس کل سابق دادگستری گیلان معاون اول قوه قضاییه شد
-
مسیریابی(Routing) در شبکه چیست، توسط چه چیزی و چگونه انجام می شود؟
-
عمده عامل تخریب آسفالت و فرونشست سطحی کوچهها و راههای شهری و روستایی سیاهکل
-
عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
سرهنگ «محمدرضا رحمانی» فرمانده انتظامی سیاهکل شد + تصاویر
-
پیام «حمیدرضا قنبری» عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل خطاب به مردم این شهر
-
یک سیاهکلی سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک سیاهکل شد + سوابق
-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیاهکل شد
-
پروژه کمربندی خیام غربی سیاهکل، گامی در راستای توسعه شهری و گردشگری
-
رئیس اسبق راهداری و حمل و نقل جادهای سیاهکل، سرپرست این اداره در لنگرود شد
-
«حمیدرضا قنبری» به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل معرفی شد
-
همسر شهید «سجاد طاهرنیا» درگذشت + فیلم
-
اسامی ۳۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در لاهیجان و سیاهکل منتشر شد
-
یک سیاهکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان شد
-
۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل پیش ثبت نام کردند/ پیش ثبت نام ۴ نفر از رقبای سنتی با بیشترین رای کسب شده در ادوار گذشته حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل
-
سرپرست آموزش و پرورش سیاهکل معرفی شد + سوابق
-
تصادف خونین در محور سنگر به سیاهکل + عکس و فیلم
-
یک سیاهکلی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان شد
-
آیا ساختمان بلندمرتبه در مرکز شهر سیاهکل ساخته می شود؟!/ شهرداری و نظام مهندسی: این ساختمان بدون دریافت مجوز در حال ساخت بود!
مشكل اصلي به دليل سرعتگيرهاي غيراستانداردي است كه سبب نارضايتي مردم شده است و عكسالعمل مردم به گونهاي است كه براي تلافي چنين روش تنبيهگونه سعي ميكنند پس از هر سرعتگير پا را بر گاز بيشتر فشار دهند.
به مسئولين يادآوري ميكنيم كه زور هميشه نتيجه عكس خواهد داشت و شهر مانند پادگان نيست كه به دليل اشتباه چند نفر تمام مردم را مورد تنبيه قرار ميدهيد. بهتر است با اتخاذ روشهاي اصولي شرايط مناسب را براي مردم فراهم كنيد.
جالب اينجاست كه در همين شهر سياهكل در داخل شهر شاهد برخي از سرعتگيرهاي مناسب هستيم ولي باز همچنان سرعتگيرهاي غيراستاندارد در مكانهاي كاملا نامناسب اجرا ميگردند.
حال بايد از مسئولين پرسيد كه چرا با گذشت بيش از يك سال از تصويب استاندارد آرامسازي ترافيك باز از روشهاي غيراستاندارد براي كاهش سرعت استفاده ميشود كه سبب نارضايتي مردم ميشوند؟
نتايج نشان ميدهد كه روشي كه اكنون در حال اجراست تاثيري در آمار تصادفات نداشته و علاوه بر آن نارضايتي مردم را به دنبال خواهد داشت.
لابد اگر چاقویی دستی را ببرد تقصیر از چاقوست.
آشنایی و احترام مردم به قوانین و جدی بودن مجریان در عمل به آن تضمین کننده سلامت عبور و مرور مردم است.
غفلت از آموزش خسارات جبران ناپذیری بر جای می گذارد.سال هاست آموزش جایگاه خود را از دست داده است.باید به فکر آموزش بود.
یاد نداده امتحان نگیرم و صفر هم ندهیم.
از آقا رضا ممنونم خیلی فنی وقشنگ مطلب رو عنوان کرد ولی خیلی متاسفم برای آقای مهندس…که فکر کنم خودش از اون تیپ آدمهایی است که اگر به ذائقه اش چیزی خوش نیاد پا رو گاز میذاره واز قانون خیلی راحت میگذره چون اعتقادش براین این است که شهر سیاهکل شبیه پادگان شده ایشون میخواهند راحتی را برای خودشان داشته باشنداما آرامش را برای آن خانواده ای که جوانشان به خاطر 1درصد آن افراد جامعه ای که قانون گریز هستند وجان مردم را بازیچه خود قرار داده اند بنحوی که در جلوی خانه شان امنیت جانی ندارند والان جوانی در بیمارستان با ضریب هوشیاری 2 وتقریبا در مرگ مغزی بسر میبرد را نمیخواهند.البته ایشان تقصیر ندارند رده های بالا میگویند سیاهکل شهر سرعت گیر است راستی مهندس از سرعت گیر در دوماه پیش به عنوان آرامساز معابر یاد کرده بودی تقصیر نداری از کتابهای دانشگاهیت کپی برداری کرده بودی . جالبه آمار را هم که استادی میدونی از اول سال چند تا تصادف فوتی داشتیم و هیچ تاثیری رااحساس نکردی راستی شنیدیم با راهنمایی روابط تنگاتنگ داری. باز هم از آقا رضا ممنونم اقای مهندس…لطفا یک مقدار خودت رو بجای یکی از اعضای اون خانواده بذار ضرری نداره .تمام مشکلات شهر حل شده بود فقط چند تا سرعت گیر رو برداشتن از مشکلات اساسی مسئولین است
هر کجا چند تا تصادف شد سرعت گیر بزارین کم کم دم دروازه همه خونه ها سرعت گیر میزارن…..اون موتوری که تصادف کرد نه موتورش چراغ داشت نه خودش گواهینامه…..ضمنا سرعت گیر استاندارد چهار متر طول دارد و پنج تا هفت سانت ارتفاع……قابل توجه کارشناسان محترم
شمارو به خدایی که میپرستین جلوی متوری های بدون گواهینامه رو بگیرین نه سرعت گیر وصل کنین شما با وصل کردن سرعت گیر فقط عابروی ایران7000 ساله رو میبرین
با این کارها جسم بی جان کوروش بزرگ داره تو قبر …..
عزیزان مسئول . بجای پاک کردن صورت مسئله بیائیدمهارتهای همدلی را یاد بگیرم و آموزشهای مهارتهای زندگی را برای مسئولین ادارجات اجرایی کنیم .خداوندتوفیق دهد.
به نظر شما موتور سواران سیاهکلی ( نه همه اما اکثر جوانان عزیز) به سرعتگیر ها توجه دارن؟
با سرعت تمام فقط به مقصد فکر میکنند و سر سرعت گیر فقط زحمت بلند شدن و روی پا ماندن را به خود میدهند تا فشاری به بدن خود وارد نشد.متأسفانه راهنمایی و رانندگی هم اقدامی برای اینگونه تخلفات ( سرعت زیاد موتور سواران) انجام نمیدهند یا کم به آن بها داده اند به دلیل سختی گرفتن این افراد و بیشتر توقیفها برای نداشتن مدارک یا کلاه است.
همونطور که دوستان هم اشاره کردند بیشتر نارضایتی روی نحوه پیاده سازی بوده.از سرعتگیرهایی که در بسیاری از کلانشهرها استفاده میشود با عرض 1 متر یا بیشتر نه این سرعتگیرهای خشک که چیزی جز ضرر برای رانندگان و ماشینها ندارد.
ضمنأ انتهای بلوار سیاهکل محله ( به قول شما) پیچ است و عابر محترم باید دقت میکرد که اونجا نه خط عبور عابر داره نه برای راننده ای که در مسیر در حرکت است دید کافی.درصورتی که موتور سوار تخلفی نداشت و باز هم برخورد پیش می آمد مقصد حتمأ عابر بود.
خدمت دوست عزيز ناشناس عرض كنم كه چيزي كه شما فكر ميكنيد كاملا غلط است و موضوعي كه من در مورد واكنش جامعه در شرايط گوناگون به محركهاي محيطي مطرح كردم از نظر علمي اثبات شده است. در واقع منظور من ضمير ناخودگاه ذهن انسان است كه در شرايط مختلف چه عكسالعملي نشان ميدهد.
هر عملي عكسالعملي دارد؛ وقتي با جامعه با زور برخورد شود، جامعه نيز عكسالعملي در مقابل اين عمل نشان خواهد داد. در واقع اگر كسي باشد كه در مقابل عمل عكسالعمل نشان ندهد، فردي بيتفاوت محسوب ميشود.
از نظر روانشناسي نيز هرآنچه انسان از طريق حواس (مانند ديدن، شنيدن و …) درك ميكند، بر ذهن انسان تاثيرگذار است و ذهن انسان به هر يك از محركهاي محيطي عكسالعمل نشان ميدهد.
طبق استاندارد استفاده از سرعتگير پلاستيكي در آزادراهها، بزرگراهها، مسيرهاي بين شهري و مسيرهاي اصلي شهري ممنون است. بهتر بود بجاي سرعتگيرهاي پلاستيكي كه روشي غيراستاندارد است، از ساير روشهاي استاندارد آرامسازي ترافيك استفاده ميشد.
در ضمن يادآوري ميكنم كه علاوه بر موضوعات مطرح شده، كيفيت راه مانند شيب عرضي جاده، كيفيت آسفالت و ساير موارد نيز در اين موضوع دخيل هستند.
در مورد مقالهاي كه از من در اين سايت ديديد و تفاوت دانشگاه با مدرسه عرض كنم كه در دانشگاه چيزي به عنوان كتاب دانشگاهي وجود ندارد؛ در دانشگاه موضوع و يا سرفصل مطرح ميشود و هركس متناسب موضوع ميتواند در زمينه مورد نظر از كتابهاي فراواني كه وجود دارد مطالعه كند. در واقع كتاب دانشگاهي اصطلاحي كنايي است به كتابهايي كه برخي از اساتيد يا برخي از دانشگاهها به عنوان مرجعي مشخص به آن اشاره ميكنند.
مقاله اينجانب در مورد آرامسازي ترافيك حاصل مطالعات شخص بنده بود و مورد تاييد استادم نيز قرار گرفت. بنده به حقوق نشر احترام ميگذارم و اگر بخشي از مطلب را از جايي كپي كردم در پايان به ذكر منبع پرداختم. در ضمن اگر شما نگاهي به منابع و كتابهاي آرامسازي ترافيك بيندازيد ميبينيد كه طبقهبندي صورت گرفته در مقاله من بر اساس استاندارد آنكوريج بوده كه در هيچكدام از كتابهاي موجود وجود ندارد.
در مورد ارتباط من با نهادها و سازمانهاي مرتبط اشاره كرديد كه بايد بگويم كه تا كنون با من هيچگونه صحبت يا تماسي از سوي مسئولين مرتبط برقرار نشده است و هيچكدام از مسئولين مربوطه را نميشناسم و دليل ارائه مقاله من بخاطر ضرورت و اهميت موضوع بود.
اكثر دوستاني كه با تعمق نظرات مطرح شده اينجانب را نگاه كردند متوجه شدند كه مطالب مطرح شده در حمايت از فرد آسيب ديده بود و از روي تعداد تاييدهاي صورتگرفته ميتوان صحت آن را مشاهده كرد. در واقع انگشت اشاره من به سمت مسئوليني بود كه با اتخاذ روشهاي نادرست زمينه تصادفات را فراهم ميكنند.
من در نظراتم به بيان جزئيات تصادف نپرداختم بلكه در مورد كليت موضوع با توجه به تخصصم نظر دادم.
واقعا چه توجیهی هرکی تصادف کنه مشکل نبود سرعت گیر هست پس چرا در شهرهای دیگر انقدر سرعت گیر نیست