-
عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
سرهنگ «محمدرضا رحمانی» فرمانده انتظامی سیاهکل شد + تصاویر
-
پیام «حمیدرضا قنبری» عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل خطاب به مردم این شهر
-
یک سیاهکلی سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک سیاهکل شد + سوابق
-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیاهکل شد
-
پروژه کمربندی خیام غربی سیاهکل، گامی در راستای توسعه شهری و گردشگری
-
رئیس اسبق راهداری و حمل و نقل جادهای سیاهکل، سرپرست این اداره در لنگرود شد
-
«حمیدرضا قنبری» به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل معرفی شد
-
همسر شهید «سجاد طاهرنیا» درگذشت + فیلم
-
اسامی ۳۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در لاهیجان و سیاهکل منتشر شد
-
یک سیاهکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان شد
-
۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل پیش ثبت نام کردند/ پیش ثبت نام ۴ نفر از رقبای سنتی با بیشترین رای کسب شده در ادوار گذشته حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل
-
سرپرست آموزش و پرورش سیاهکل معرفی شد + سوابق
-
تصادف خونین در محور سنگر به سیاهکل + عکس و فیلم
-
یک سیاهکلی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان شد
-
آیا ساختمان بلندمرتبه در مرکز شهر سیاهکل ساخته می شود؟!/ شهرداری و نظام مهندسی: این ساختمان بدون دریافت مجوز در حال ساخت بود!
گردشگری یه واژه پرطمطراق هست ،این اتفاقی که تحت نام گردشگری در سیاهکل و گیلان در جریان هست عملا تغیر کاربری زمین های کشاورزی و زمین فروشی هست خارج کردن زمین به عنوان ابزار تولید و درنتیجه فقیر و فقیر تر شدن مردومان بومی هست و تبدیلشون به سرایه دار زمین های اجدادی شون خواهد بود دوای درد سیاهکل و گیلان ، تولید تولید و تولیده درد گیلان این که صدهزار تن تولید چای به ده تزار تن رسیده درد کیلان هزار تن تولید ابریشم که به صد تن رسیده درد گیلان درد برنجه درد گیلان نابودی صنایع نساجیه درد گیلان خوابیدن شهرک های صنعتی درمان این درد زمین فروشی در پوشش صنعت توریسم نیست درد سیاکل رو با صدها بنگاهی که باز کردن و دارن تیشه به ریشه سیاکل می زنن درمان نمیشه
ظاهرا دوستمان مخالف بیان این مشکلات به وسیله نماینده مردم هستن و معتقدن بیان این حرفها یعنی آینده تیره و تار!
ایشان فراموش کردن یکی از راههای مطالبه گری از مسولین اجرایی بیان همین موارد در رسانه ها است تا مسولان مجبور به پاسخگویی بشن.
با سلام. جناب اقای خرسند بنده به عنوان یک شهروند مطالب شما را مطالعه کردم و در این خصوص چند نکته به ذهن من رسید و لازم میدانم در آن تامل فرمایید:
۱- از لوازم اولیه حل مشکلات این است که ابتدا صورت مسئله را بیان کنیم. اگر مشکلات شهرستان به زبان آورده نشود و به یک مسئله تبدیل نگردد چگونه انتظار حل آن را دارید؟ اتفاقا همین بیان مشکل ها یکی از شیوه های پیگیری است زیرا هم جنبه تذکر به مسولان دارد و هم مطالبه مردمی را در پی خواهد داشت.
۲- با توجه به سابقه مدیریتی و نوع مسولیتی که ایشان داشتند راهکارهایی که فرمودید حتما در نزد ایشان هست اما آیا در شرایط کنونی می توان وعده داد من چنین و چنان می کنم؟ قانونی شدن این راهکارها نیاز به تصویب در مجلس و ایجاد اجماع در بین مسولان اجرایی است. اتفاقا این وعده ندادن ها نشان از تقوای سیاسی ایشان است که با وعده دروغین قصد فریب مردم را ندارند.
۳- این که هنوز مجلس تشکیل نشده و هنوز نماینده قبلی بر سر کار است آن هم به دلیل انجام ندادن فلان کار و نه مشاهده تخلف و سخن اشتباه، مدعی گردیده اید آینده تیره و تار است حرفی تعجب آور و غیرعلمی است!
۴- فرمودید در نامه ای که به نماینده سابق داشتید شرط رای دادن مردم را این مطرح کرده اید که باید مدیرانی با چنین و چنان ویژگی در شهرستان منصوب کند و اگر نکند مردم چنین و چنان میکنند! آقای خرسند آیا شما دکتر فرخی را با مرحوم مشیرالممالک اشتباه گرفته اید؟ بیش از یک قرن است انقلاب مشروطه واقع شده و مملکت قانون اساسی دارد. کجای قانون اساسی آمده که نماینده مجلس وظیفه انتصاب مدیران را دارد! قانون نانوشته دیگر چه صیغه ای است! آیا منظورتان لابی گری است؟ آنوقت نمیدانید لابی گری در انتصاب مسولان یک بده بستان سیاسی است و در مقابل نماینده باید به مسولان اجرایی باج هایی بدهد؟ آیا با افتخار نماینده را دعوت به زد و بند و بی تقوایی میکنید؟
۵- بنده شما را دعوت به صحبت در چهارچوب قانون اساسی کشور می نمایم که فصل الخطاب است. درخواستهایی که از نماینده می نمایید را با آن منطبق نموده و بی کفایتی مسولان اجرایی را به گردن ایشان نیاندازید. نماینده مجلس با کلانتر شهر تفاوت دارد.
آقای خرسند شما که میگی نماینده باید وعده میداد این کار میکنم اون کار میکنم فردا اگر وعده هاش تو مجلس رای نیاورد نمیگید فرخی دروغگو بود؟
نکنه شما علم غیب دارید و میدونید ایشان در دیدارهایی که با مدیران کل داشتن این پیشنهادها رو ارائه ندادن؟
جناب آقای خرسندلیه چاک وبچه محل عزیزخودم ک بنده هم لیه چاکی هستم..ایانماینده هایی ک تواین همه مدت آمدندتونستن مشکلات مردم وخصوصامنطقه دیلمان وحل کنن؟ البته ک من امیدوارم ک آقای فرخی عزیزبتوانندچون خودشون ازهمون آب وخاک هستندوکاملاب دردومشکلات مردم واقفند..واقعاروستاهای دیلمان ومردمشان مشکلات خیلی خیلی زیادی دارن ویکی دوتام نیس.ولی بایداین مشکلات اول عنوان بشودتوسط آقای فرخی .بعدامیدوارم خیلی زودپیکیری شود..باتشکرگلگشت
ایشان قبل از انتخابات عنوان نمودند که قشرهای مختلف از مردم سیاهکل در شهر تهران از بنده خواستند که در سیاهکل کاندید شوم وبنده نتوانستم در این دور از سیاهکل کاندید شوم با توجه به سکونت ایشان در تهران وگذراندن کلیه مراحل تحصیل می بایست مردم تهران شناخت نسبی از ایشان داشته باشند متاسفانه معلوم نشد که بعد از ثبت نام انصراف داد ویا نه ؟ایشان خودش را اصولگرا میداند ودر میان جوانان اصولگرای کاندیدای تهران وشهرستانها نامش در بین سی نفر هم نبود .معلوم شد که چهره شناخته شدهای نیست واگر شناخته شده بود که دربین سیصد کاندیدای اصولگرا اسمش بود اعم از پایداری -جوانان -وحدت-…….
…………………… می توانست این مسائل را براحتی به دکتر نیکفر انتقال دهد با توجه به اینکه دگتر نیکفر هم اصولگرا بود .
ایشان هر چند ماه یکبار به سیاهکل آمده انهم عضویت در طرح گردشگری دیلمان که معلوم هم نیست به کجا رسید مسائلی را مطرح می کند .
در این موقع حساس همه باید پشتیبان دکتر فرخی باشیم چون بومی است ومشکلات را می شناسد کسی که مشکلات را شناخت بهتر حل می کند تا کسی که نمی شناسد.
باید با مشاوره وهمدلی و….در رفع مشکل کمک کنیم نه اینکه مدام حرف زده وبگوییم همه مشکلات را می دانند ویا همه نمایندگان این حرفها را می زدند و……
اگر دستش را نگرفتیم حداقل پایش را نکشیم.
بعد از سالها ناکامی یه سیاهکلی به مجلس راه پیدا کرده و داره مشکلات این شهرستان محروم به اطلاع مسولان میرسانه اما به جای اینکه باهاش همکاری کنیم هرکی از راه میرسه یه سنگی جلو پاش میندازه. از رسانه ها بگیر که همه بر علیهشن تا سیاسیون شهر. این بار هم بهانه اینه که چرا داره مشکلات شهرستان بیان میکنه!!!
آقای خورسند در کارشان استاد و رشته تخصصی شان هست. در یک فضای دوستانه مطالبی را برای پیشبرد آینده ارائه دادند. به نظرم لزومی به جبهه گیری در مقابل بیانات این استاد فرهیخته نداشت. اما باید به عرض برسانم زمانیکه آقای فرخی در سازمان بازرسی استانداری و همچنین مسول پاسخگویی به مکاتبات دفتر ریاست جمهوری دوره های نهم و دهم در استان گیلان بودن، چه خدماتی برای مردم سیاهکل و دیلمان فراهم کردند.
حسن نیتشان از جمله “ادامه راه تیره و تار….” کاملا واضح است!
نمیدانستم قانون جدیدی تصویب شده که میگوید مسول پاسخگویی به نامه های ریاست جمهوری و معاون بازرسی استانداری مسولیت انجام خدمات شهری را نیز دارد و باید به جای شورا، شهردار، فرماندار و ادارات آب برق گاز و راه نیز کار کند!!!
با سلام
جناب آقای خرسند تشکر بابت دغدغه مندی شما ولی همین متن را بهتر بود برای آقای فرخی ارسال میکردید نه در رسانه عمومی. اگر هر کدام از مردم یا به طور خاص متخصصان بخواهند نظراتشان را اینطور در رسانهها مطرح کنند که هر روز دهها یادداشت و مقاله باید در رسانههای محلی منتشر شود و از حوصله عموم خارج است.
پیشنهاد میکنم شما هم مثل سایر متخصصان و صاحبنظران نظرات و پیشنهادات خود را مکتوب به نماینده ارائه کنید.
در ضمن کمی به جایگاه خود و لحن نامه هم دقت کنید. شما در جایگاهی نیستید که با نگاه بالا به پایین با نماینده مجلس صحبت کنید و از جملات امری استفاده کنید و همچنین متخصص در همه امور هم نیستید.
آقای فرخی با توجه به جایگاه و وظایفی که دارند میبینیم که به خوبی با مشکلات مردم آشنا هستند و این نکته بسیار مثبتی است. حال باید دید که چگونه از وظایف نظارتی خود بر قوه مجریه برای حل مشکلات استفاده میکنند.
بخشی از انتظارات شما بیشتر متوجه قوه مجریه و فرماندار است که بهتر است نامههای خود را برای فرماندار ارسال کنید و رونوشت آن را برای نماینده مجلس بفرستید.
میخواهم ببینم آقای خرسند که اینقدر دغدغه مند هستند که هنوز کار مجلس یازدهم شروع نشده نامه سرگشاده خطاب به نماینده منتشر میکنند، تاکنون در این سایت چند مقاله در خصوص عملکرد شورای شهر، شهردار، بخشدار، فرماندار و روسای ادارات نوشته اند؟
ناشناس در جواب ناشناس:
از اینکه وظیفه نماینده قانونگذاری است شکی در آن نیست .ولی نماینده در اصل مسئول تمام مشکلات ونارسائی ها اعم از کارهای عمرانی _مشکلات ادارات ونهادها _به انجام نرسیدن پروژه ها _اب وبرق وگاز وتلفن و….است.اگر وظیفه نماینده فقط قانونگذاریست چه کسی مجری قانون است مگر نه فرمانداران _استانداران _مدیران کل_مدیران ادارات _….مجری قانون نیستند؟
دکتر فرخی در سخنانش در میدان دیلمان به نکته مهمی در انتصاب پستها اشاره نمودند انهم بومی گری که بسیار نکته مهمی است شهرستان ما چوب مدیران … غیر بومی وغیر ساکن را دارد می خورد این هم توانمند بومی داریم که در شهرها واستانهای دیگر اعم از شهردار (شورا وظیفه انتخاب دارد)استاندار _فرماندار _مدیر کل و…دارند خدمت می کنند ولی شهرستان ما کارگاه کار اموزی مدیران غیر بومی غیر ساکن بی تجربه است وطی دوره اتمام ضمن خدمت پست بالاتری را دریافت می کنند.
اگر وظیفه نماینده فقط قانونگذاری است چرا دولت در انتخاب وزرا با نمایندگان وکمیسیونها مشورت می کند پس می بایستی خودش معرفی کند وربطی به نمایندگان ندارد وهیچ میدانی اکثر وزرایی که بدون مشورت نمایندگان به وزارت رسیدند عمر وزارتشان خیلی کوتاه بوده و وزرایی که با مشورت نمایندگان انتخاب شده اند چندین سال در پست وزارت باقی مانده اند.
سوال اخر :
وظیفه نماینده مگر تصویب بودجه نیست بودجه هایی که به شهرستان می رسد توسط چه کسانی بایستی مصرف شود .اگر فرمانداری ویا مسیئولی مثل مدیر راه وشهرسازی ومسکن ویا اداره برق و….در مصرف بودجه سهل انگاری کند ویا نتواند به ثمر برساند ویا نتواند حرفش را در مقابل مدیران کل بزند مقصر کیست ؟
حتما نماینده است .؟
وظیفه نماینده انتخاب مدیران شهرستان نبست ولی مدیران کل بایستی در انتخاب مدیران شهرستان اعم از فرماندار ومدیران ادارات با نماینده مشورت نمایدونمایندهای احساس نمود که این مدیر نمی تواند ویا تجربه این کاررا ندارد می تواند مخالفت نموده وشخص با تجربه تری مدیر شود.
هرچند در چهار سال گذشته نماینده در مقابل انتخاب مدیران نقشی نداشته ومنفعل بود ولی در دوره های قبل نمایندگان بعد از شروع کار افراد مورد خودرا به عنوان مدیر ادارات منصوب نمودند.
اگر مسئولین ادارات در انجام کار وفعالیتهای عمرانی ضعیف باشند شما نماینده را مقصر نمی دانی ؟ چطور نماینده شخص مدیر را نمی شناسد ومنصوب دیگری است ولی کم کاری شخص را از چشم نماینده می بینید.
ببین دوست عزیز در خصوص وظایف نماینده قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس تکلیف را مشخص میکند نه تحلیل های بنده و شما. جایی که نص قانون وجود دارد که دیگر اجتهاد جایز نیست!
مواردی که فرمودید از وظایف قانونی نماینده نیست که بخاطر آنها مورد مواخذه قرار گیرد و هنوز دوره مسولیتش شروع نشده از او انتظار عمل و اقدام داشته باشیم!
وظایف نظارتی که بی قید و نامحدود نیست. قانون برایش چهارچوب تعیین کرده (اخطار، سوال، استیضاح و ارجاع به کمسیون اصل نود). حالا مثلا شهردهر سیاهکل را با کدام یک از این موارد نظارت کنیم! فکر کنم شما نماینده مجلس را با مامور مخصوص حاکم بزرگ میتیکمان اشتباه گرفتید!
اما یک بحث تعامل با مسولین است که بله در این چهارچوب خیلی از مواردی که فرمودید قابل تحقق است.
و یک نکته دیگر این است که یکی از ابزارهای غیررسمی نظارت همین مصاحبه های مطالبه گرانه است که دکتر فرخی انجام داده و آقایان به آن حمله میکنند.
سلام
اقای ناشناس بنده حقیر این قانون اساسی را سی سال به دانش اموزان در مدارس تدریس نمودم نمی خواهم وظایف نماینده را برای بنده توضیح دهی .
جوابم را ندادی به قول مهران مدیری سوال را با سوال جواب نده .
سوال بنده این بود چرا رییس جمهور برای انتخاب وزرا با نمایندگان مشورت می کند مگر تفکبک قوا نیست رییس جمهور قانون اساسی را نمی داند ویا خلاف قانون اساسی عمل میکند ؟
چرا تاکنون نمایندگان پس از انتخاب به عزل ونصب وسیع در ادارات اقدام نمودند کسی محکومشان نکرد ومورد مواخذه قرار نگرفتند ؟
نه برادر جایگاه نماینده از همه حتی فرماندار هم بالاتر است وفرماندار منصوب شده است ولی نماینده را اکثریت مردم شهرستان انتخاب کردند وانتظار دارند افراد نالایق که به خاطر وابستگی به این وان مدیر شدهاند وبا ماشین دولتی روزهای جمعه با خانواده تفریح می روند وبه راحتی پول بیت المال را بی جهت خرج می کنند مردم انتظار دارند این اشخاص با هماهمگی مدیران کل برداشته شوند وباید هم چنین باشد مدیری که دست چپ وراستش را نمی داند ودر جایگاهی قرار گرفته که به راحتی حقوق مردم را پایمال کرده به نظر شما ماندنش بدرد چه می خورد .
مسیولی که هارت وپورت می کند وخط ونشان می کشد که تا یکماه فزصت دارند مدیران در شهر ساکن شوند وشش ماه گذشته حتی بک نفر به حرفش که قانونی ا ست گوش نمی کنند برای چه بماند وفقط موجب پس رفت شهرستان خواهد شد.
یعنی هرچه نماینده تلاش نماید ومدیران توانایی جذب اعتبار را به خاطر عدم تجربه نداشته باشند تلاش نماینده بی فایده است متاسفانه در … پارتی بازی وفساد اداری ورشوه خواری بیداد می کند اگر برای کنتور اب ویا ….مبلغ زیر میزی داده نشود یک سال باید طول بکشد تا کنتوری گرفته شود و…….
مردم نماینده را انتخاب کرده اند که تحول اساسی در ساختار اداری شهرستان ایجاد نموده وشهرستان را ازاین رخوت وسستی بیرون اورده وبا هماهنگی مدیران پر تلاش ودلسوز وجذب سرمایه اوضاع عمرانی ورفاهی وبهداشتی شهرستان را ارتقا دهد.واگر مدیران توانمند بودند مردم به دکتر فرخی را ی نمی دادند هرچند افراد دلسوز هم در شهرستان مدیر هستند ولی……..
با توانمندی که از دکتر فرخی سراغ داریم ویقین داریم که ایشان با توجه به مسیولبتی که در استانداری داشته وشناختی که از ساختار وچهار چوب ان دارد می تواند موفق شود ان شا الله
م
آقای ناشناس در پاسخ ناشناس!
شما مدعی گردیدی ۳۰ سال است در مدارس درس قانون اساسی تدریس میکنی. خب من شما را نمیشناسم و نمی توانم ادعایتان را تایید یا رد کنم اما سخنان و استدلال های شما نشان می دهد اطلاع چندانی از قانون نداری!
به مشورت رئیس جمهور با مجلس در خصوص معرفی کابینه اشاره کردی اما آیا قانون او را ملزم کرده مشورت کند یا صرفا بخاطر تعامل یا لابیگری این کار را میکند؟ بله درست است زیرا نمایندگان باید به وزیر رای اعتماد دهند اما آیا انتصاب روسای ادارات هم نیاز به رای اعتماد نمایندگان دارد؟؟؟ فرض کنید شخصی به عنوان رئیس اداره گاز و یا شهردار انتخاب شد که مورد تایید نماینده نیست. شما چه سازوکار قانونی و حتی غیرقانونی برای جلوگیری از این انتصاب دارید؟ باید وزیر را استیضاح کند؟ بعد علت استیضاح را چه بنویسد؟ بنویسد انتصاب فلانی به عنوان رئیس اداره گاز سیاهکل؟ به ریش او نمی خندند؟ و آیا با درخواست یک نماینده وزیر را می توان استیضاح کرد؟
همین آقای نیکفر یادتان هست نامه داده بود آقای و. ح. را به عنوان رئیس آموزش و پرورش سیاهکل منصوب کنند؟ مدیرکل قبول نکرد. ایشان حتی در راهرو اداره نماز خواند اما مدیر کل زیر بار نرفت. آیا توانست کاری بکند؟؟
فرمودید فساد و دزدی و … در ادارات شده. بله نماینده هم در حد توان خود پیگیری میکند (پیگیری نه عزل و نصب ) اما سوال این است که چرا برخورد با این تخلفات را از طریق رئیس دادگستری سیاهکل که اختیارات و ابزار قانونی نیز دارد پیگیری نمیکنید؟ شما که فرمودید ۳۰ سال استاد قانون اساسی هستید و این فساد را در ادارات به چشم میبینید آیا تاکنون مقاله ای در این خصوص خطاب به رئیس دادگستری شهرستان در این سایت منتشر فرمودید؟ یا چون بحث نمایندگی منافع حزبی و جناحی دارد آن را مطرح میکنید؟؟
فرمودید تاکنون نمایندگان در ادارات به صورت وسیع عزل و نصب کردند و کسی معترض نشده و بنابراین او چنین اختیاراتی دارد! شما یک مورد رئیس اداره نشان دهید که حکم مسولیت یا حکم جابجایی و عزلش را آقای نیکفر صادر کرده باشد! اینکه کسی معترض نشده هم حرف غلطی هست. یک نمونه همین سه چهار روز پیش فرماندار لاهیجان مطرح کرد که نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب ها را ندارند و تفکیک قوا باید رعایت شود. برخی رد صلاحیت های مجلس قبل هم بخاطر همین تهدیدهای عیرقانونی نمایندگان بود.
فرمودید مردم به این دلیل نماینده انتخاب کرده اند که تحول اداری ایجاد کند! والا نه من چنین قولی از آقای فرخی شنیدم و نه مردم در طول انتخابات چنین شعاری سر دادند! جنابعالی که خود را مدرس حقوق اساسی میدانی یک نمونه کتاب حقوقی به بنده نشان بده که در آن نوشته باشد از وظایف نماینده ایجاد تحول اداری در حوزه انتخابیه و انتصاب افراد کارآمد است!
البته روی اصلاح امور شهرستان با همیاری، گفتگو و همیاری بحثی ندارم ها اما آنچه شما ذکر کردید سراسر خلاف نص قانون است.
و نکته آخر.آیا میدانید هر وقت مدیرکل به درخواست نماینده برای نصب رئیس اداره ای جواب مثبت میدهد، نماینده هم در مقابل یک جایی باید یه حالی به مدیر کل بدهد؟ و این حال از جیب و حق من و شماست؟ آیا چنین نماینده ای مد نظر شماست؟؟؟
ناشناس در جواب گویا:
برادر عزیز بنده وخیلی از دوستان اطلاع نداشتیم که ایشان مسئول پاسخگویی به مکاتبات دولت نهم ودهم بودند چه بهتر؟
دوره نهم ودهم دولت که همان دوره اول ودوم ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بوده درخشان ترین دوره بعد از انقلاب برای شهرستان سیاهکل بود.
این دولت تنها دولتی بود که سیاهکل را لایق دانسته وچشم مردم سیاهکل
به جمال رئیس جمهور روشن شد ومردمی که آرزوی دیدن دولتی در سیاهکل را داشتند دیدند.
در بحث عمران وآبادی ساخت سالن ورزشی شهدا (که شروع وپایانش در ان دولت بود) _احداث سالن ورزشی در سیاهکل محله_استخر شنای بانوان در سیاهکل که در زمان ایشان شصت درصد پیشرفت فیزیکی داشت_مسکن مهر سیاهکل_پل بازکیاگوراب _احداث بیمارستان که متاسفانه در این دولت تجهیز نشد_اتوبان سیاهکل به سنگر که هشتاد درصد کارش تمام شده ولی این دولت نیمه کاره افتتاح نمود_ساخت دهها مدارس در شهر ومناطق روستایی_برق رسانی واب رسانی وگاز وتلفن و….در بیش از صدروستا در سیاهکل_……،
اگر درهردوره ریاست جمهوری چند پروژه در سیاهکل انجام می شد سیاهکل مشکلی از نظر عمران آبادی نداشت.
این عمران وآبادی وساخت پل ومسکن وجاده نه تنها در سیاهکل در کل ایران چشمگیر بود به حدی که افراد مخالف احمدی نژاد این کارش را خارق العاده وغیر قابل تصور عنوان نمودند.
پس معلوم است که پیگیری ایشان در به ثمر نشستن این پروژه ها خیلی تاثیر گذار بوده که مردم ایشان را انتخاب نمودند.
یادش بخیر زمان احمدی نژاد وقتی به سیاهکل آمده بود مردم توی خیابان از هم خودکار قرض میگرفتند و حتی روی کاغذ دفتر برایش نامه می نوشتند. اینقدر ستاد پاسخگویی خوب کار کرده بود که حتی پیرمردان روستایی برای ساخت خانه و حتی مشکلات درمانی به او نامه می نوشتند. چه خوب که آن پاسخگوی دلسوز، امروز نماینده ما شده است.
ناشناس در جواب ناشناس:
سلام
دوست گرامی بنده بنا را بر مجادله وبحث ندارم واین نوشتن این مطالب برای روشنگری واگاهی است.
بازهم تکرار می کنم از مفاد قانون اساسی اطلاع دارم ولی صحبت من به اجرا وچگونگی اجرای آن است که گاها غفلت شده وهرکدام (منظور دولتمردان ومسئولان)به میل خودشان تفسیر واجرا می کنند وبیشتر اوقات مصداق یک بام ودوهواست ودر اجرای آن جناح وحزب محکمتر از قانون واجرای درست ان است.
خیلی از قوانین کشور بر اساس تعاملات ومصالح و…است اگر قوانین درکشور بدرستی اجرا شود کشور گلستان خواهد شد.
نمونه هایی مثال می زنم :آموزش رایگان از ابتدایی تا ….اصل سی ام
قانون اساسی.
دادن امتیاز شرکتها به
خارجیان…..اصل هشتاد ویکم.
ویا اصول پنجاه وسوم_بیست وهفتم_
هفتادو هفتم و…………..
۱_رئیس جمهور می داند اگر بنا بر قانون گذاشته وبدون مشورت با نمایندگان وزیر معرفی نمایدبه یقین یا رای نمی آورد ویا در کوتاه مدت استیضاح خواهد شد(نمونه های فراوانی داشته ایم)
همان تعامل شما یعنی عدول از قانون وبدعت گذاری که اگر به قانون عمل کند باید تاوان پس دهد بهتره که تعامل کند یعنی قانونی عمل نکند.
۲_در موردهمکار ماکه نوشتیداول باید عرض کنم که دکتر نیکفر به گواه همه ادم صالحی است وچون اصولگرا بوده وطرفدار دولت نبود نتوانست در این قضیه موفق شود انهم به خاطر نفوذ حاج اقا ق ولابی با مدیر کل.یعنی حاج آقا مانع برداشتن رئیس شد.(تحقیق کنید).
گفتید مثال بزنم هرچند نماینده زیر حکم ویا ابلاغ کسی امضا نمی کند ان مدیرکل است که امضا می کند.دونمونه مثال می زنم تغییرات توسط نماینده:
د کتر زمانی به گفته کارکنان بهداشت ومردم وفرماندار وامام جمعه و….خوب داشت کار میکرد لغو ابلاغ شده ودکتر شیری به جایش آمد.ویامدیر اداره برق دیلمان ویا…..این را هم اضافه کنم که ناهماهنگی بعضی مدیران با ایشا ن و سنگ اندازی آنان در امور ارباب رجوع وعدم جذب واعتبار پروژه هادر عدم اقبال مردم در این دوره به دکتر نیکفر وریزش آرای ایشان تاثیر مضاعف داشت.
۳_فرمودیدچرا از طریق دادگستری تخلفات را پیگیری نمیکنید.چند بار به دادگستری مراجعه نمودید.(بنده بعد از انتخاب آقای رئیسی مراجعه ای نداشتم) برای پروندهای که سه تا ششماهه می توانست رای صادر شود هفت سال دوندگی وآوردن دهها کارشناس وحل اختلاف ودادگاه تجدید نظر وبیش از سیصد ساعت گرفتن وقت با ارزش تا توانستم نتیجه بگیرم.
برای دریافت کنتور که وجه…ندادم به جای دوماه ششماه معطلی کشیدم واز کار ساختمان عقب افتادم وتازه با تهدید به شکایت واسم بردن از شخص با نفوذ؟؟؟
ویا در سال…بابت گرانفروشی کالای دولتی بعد از زنگ زدن به فرمانداری و…وثابت شدن این مسیله شفاها به تعزیرات شکایت نمودم یعنی تلفن زدم تعزیرات به جای پیگیری وجریمه شخص ایشان را دنبالم فرستاد که شکایت نکنم وبا پادرمیانی دوستان منصرف شدم تازه متوجه شدم که تعزیرات هم … وبعداز ان این مدیر تعزیرات به دوشهرستان بالاتر رفته وپست گرفت والان در سطح بالاتری در استان است؟؟؟؟؟!!!
شما فکر میکنید کجا هستید آیا کارتان به محاکم قضایی رسیده یانه ؟ فکرنکنم.
نه وقت دارم ونه در شان خودم می بینم که مدام در محاکم قضایی رفت وامد کنم وبا تربیت صدها پزشک ومهندس واستاد دانشگاه و…سرباز دم در جیبم را بگردد که گوشی دارم یا نه؟
فرماندار لاهیجان به خاطر از دست دادن پستش این حرف را زده ومن عملکردش را نمی دانم چون ساکن آنجا نیستم.
۴_درمورد تحول اداری بنده در میدان دیلمان شاهد سخنرانی دکتر فرخیبودم وشما یا نبودید ویا حواستان نبود فایل صحبتها را دوستان دارند که ایشان بعد از گله وشکایت از عدم پیشرفت راهها وکارهای عمرانی به عملکرد ضعیف مدیران اشاره نموده وبیان داشتند ان شا ا… با حمایت شما مدیران دوشهرستان را از بومی همان شهرستان استفاده خواهم کرد.
در پایان اگر نماینده خواسته باشد وبودجه برای شهرستان دست وپا کند ویک عده مدیران ضعیف وبی برنامه ونا اشنا به قوانین اداره خود با عدم کارایی به نماینده ضربه بزنند کاری که در دوره دکتر نیکفر انجام دادند انجام دهند که قابل پذیرش مردم نیست.
با درایتی که از دکتر فرخی سراغ داریم وبا توجه به مسیولیتی که در استان داشته واز قوانین ومقررات اطلاع دارد وایشان فراجناحی بوده وبا همه تعامل داشته وان شا ا… با پشتوانه آرای مردم سعی خواهد کرد با رایزنی مدیران توانمندی برای شهرستان انتخاب کند وگرنه مدیری که از عهده کارهای ادارهاش عاجز است چگونه باید یک شهرستان را مدیریت کند .
آرزوی توفیق خدمت به همه مدیران خوب نظام مقدس جمهوری اسلامیرا در این ماه شریف وپر برکت خواهانم.
خب شما قدری طولانی صحبت کردید و حرف طولانی اشتباهات را در متن زیاد میکند. بنده به اظهارات شما مختصر جواب میدهم اما صریح و بی حاشیه:
۱- در متن قبلی از مشورت رئیس جمهور با مجلس در خصوص معرفی وزرا نتیجه گرفته بودید که عزل و انتصاب روسای ادارات و مجازات آنها هم از اختیارات نماینده است. الان میگویید مشورت رئیس جمهور با نمایندگان یک بدعت و لابیگری است! خب با این ادعا فاتحه استدلال قبلی خود را خواندید چون فرض مسئله را باطل کردید و در نتیجه حکم نیز به طبع باطل میشود.
۲- ادعا کرده بودید عزل و نصب مدیران از اختیارات نماینده است و بنابراین آقای فرخی موظف است تحول اداری در سیاهکل ایجاد کند. اکنون چند مورد مثال نقض بر ادعای خود ارائه میدهید که فلان مسول برخلاف خواست نماینده سابق و با وجود تلاش او عزل و نصب گردید و ایشان نتوانست کاری کند. این هم دلیل دومی که خودتان بر رد استدلالتان ارائه کردید!! خب اگر اوشان نتوانست چطور از ایشان توقع داری برادر!
۳- بنده هرگز نپرسیدم چرا به قوه قضائیه شکایت نمیکنید! فرمودید در ادارات سیاهکل فلان و فلان تخلف رخ میدهد و در این متن موارد دیگری بر آن اضافه کردید که نشان میدهد اوضاع خیلی بحرانی است. پرسیدم شما که انتظار برخورد از نماینده دارید و چنین بر او هجمه میکنید چرا تاکنون یک مقاله انتقادی بر علیه رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل منتشر نمیکنید که هم ابزار قانونی برای برخورد را دارد و هم به قول شما در زیرمجموعهاش فلان و فلان است؟؟
۴- در خصوص فرماندار لاهیجان گفتید نیتش از اعتراض این و آن است. البته خداوند به قلوب انسانها آگاه است. اما شما استدلال کردید که چون تاکنون کسی به نماینده اعتراض نکرده، پس نتیجه میگیریم حق دارد در ادارات دخالت کند. من هم بر ادعایتان مثال نقض آوردم که همین چهار پنج روز پیش فرماندار لاهیجان اعتراض کرده حالا نیتش هرچه بوده.
۵- من هرگز از دکتر فرخی نشنیدم که بگوید مدیران شهرستان را خودم انتخاب میکنم!
۶- من کجا گفتم که دکتر فرخی بر مدیران شهرستان نظارتی نمیکند؟؟؟ من گفتم عزل و نصب مدیران و تعیین تکلیف دستوری در امور اجرایی مطابق قانون اساسی از اختیارات ایشان نیست. اما همیشه گفتم این امور با تعامل و در چهارچوب قانون پیش خواهد رفت. حالا اینکه قانون ضعیف است و ابزار لازم نظارتی به نماینده نداده بله کاملا درست است.
لطفا قدری بیشتر مطالعه کنید برادر
سلام
جناب آقای ناشناس :
بعضی بندهای نوشته شما باهم تناقض دارد ملاحظه فرمایید:
شما عنوان نمودید که برخی رد صلاجیتها بخاطر تهدید به عزل ونصبها توسط نمایندگان بوده است.
یعنی نماینده تهدید کرده وعملی انجام نداده که مستحق مجازات ویا محرومیت از حقش باشد وقانون اساسی هم به صراحت ذکر نموده:
اصل۸۴ قانون اساسی:
هرنماینده در برابر تمام ملت مسئول است وحق دارد در همه مسائل داخلی وخارجی اظهار نظر کند.
با وجود این اصل اگر نمایندهای تحت تعقیب قرار گیرد ویا مجروم شود انهم به خاطر اینکه خواسته بااشدمدیری را
( رایزنی با مقامات بالا اعم از مدیر کل و…. ) که لیاقت آن پست را نداردتعویض نماید ناقض این اصل است
باز هم با اطهار نظرتان نشان دادید از قانون اطلاعی ندارید. این نشان میدهد ادعایتان که مدرس قانون اساسی هستید هم صحیح نیست.
خود تهدید فی نفسه یک فعل مجرمانه تلقی میشود و در قانون مجازات دارد. تهدید خود یک جرم است و عملی کردن تهدید نیز یک جرم جداگانه.
در خصوص اصلی که به آن اشاره نمودید، زمانی نماینده مورد تعقیب قرار نمیگیرد که اظهار نظرش در چهارچوب وظایف نمایندگی باشد. البته فعلا نمایندگان مذکور مجازات نشدهاند بلکه از تهدیدهای غیرقانونی عدم صلاحیتشان اثبات شده و مجازات در صورت شکایت تهدید شوندگان اعمال خواهد شد.
من ادامه بحث را با شما جایز نمیبینم چون ظاهرا از حداقل های قانون هم اطلاع ندارید.
سلام:
بازهم اعلام می کنی که از قانون اساسی اطلاعی ندارم معلومه که نوشته هایم را نخواندی ویا خواندی وسفسطه می کنی.
نوشتم که هدف روشنگری واگاهی سازی است ولی متاسفانه روحیه فرهنگی بودن اجازه نمی دهد که مثل شما جواب دهم.
بارها عنوان نمودی مدرس قانون اساسی؟!!!
بنده یکبار نوشتم ولی شما چند باره تکرار نمودی با یه حالت تمسخر که از یک آدم صالح بعید است.بیش از حد سفسطه می کنی همش می گویی قانون _قانون_بنده هم میدانم از شما بیشتر در مورد قانون اساسی .ولی چرا اجرا نمی شود راهم جواب دادم.
نکنه سخنگوی شورای نگهبان هستی ویامفسر قانون اساسی؟؟؟؟؟؟!!!!!
تا حال عوامل اجرایی انتخابات بوده ای یا نه ؟
معلومه که نبودی واگر هم بودی جدیدا.
بنده از سال ۱۳۶۷از زمان انتخابات دوره سوم مجلس که آقای خیرخواه نماینده شدتا الان که بیش از سی سال است درتمام انتخابات بدون استثنا ازنمایندگی مجلس وریاست جمهوری ومجلس خبرگان وشورای شهر(بیش از سی انتخابات) به عنوان منشی _نماینده بخشدار(دیلمان)_نماینده فرماندار_بازرس_سر ناظر _ناظر مسئول_ناظرو….حضور داشتم.وبیش از سی کتابچه ودهها مجله وبولتن و
..در مورد وظایف نمایندگان ودولت وخبرگان وشورای شهر وچگونگی برگزاری انتخابات ونظارت استصوابی و….رامطالعه وبیش از صدها جلسات حضوری و..را گذراندم ودرحال حاضر هم مطالعه می کنم.
ازمفاد قانون اساسی از شما بیشتر اطلاع دارم ولی توضیح ندهم بهتر است شما در مورد عزل ونصب گفتید مورد بیاورید _دادگستری مراجعه کنید_دکتر فرخی چنین نگفته _….بنده با دلیل ومصداق و نام بردن از اشخاص به شما جواب دادم ولی شما ماست سفید را می بینی ومی گویی سیاه است.
من فکر کردم شما مسئول هستید که با انتخاب دکتر فرخی به تگاپو افتاده اید مدام می گویید این نیست که تا حالا بوده وچنین خواهد بود؟؟؟؟!!!!
بنده فقط عنوان نمودم که مواردی که شما ذکر کردید درسته ولی اجرایی نمی شه درکشور ما چون گنه می کند در بلخ اهنگری به شوشتر می زنند گردن مسگری.
سوال اخر بنده را جواب بده ؟چرانمایندهای که دور اول انتخاب شد ابدارچی اداره را هم عوض کرد (تمام مدیران را عوض کرد) ولی دو لار دیگر هم نماینده شد چرا؟؟؟؟؟
مگر تخلف نکرده بود؟؟؟؟؟؟
اگر خلاف قانون بود چرا تائید کردند؟
می خواهید بگویید چهارمین بار عدم صلاحیت خورد درسته ولی عدم صلاحیتش ربطی به عزل ونصب نداشت ومربوط به…….بود.
و…….
دیگر حرفی ندارم.
سلام
خیلی بد متوجه می شوی برادر من ویا به کوچه علی چپ می زنی.
چند باره نوشتم وتکرار نمودم ولی متاسفانه همچنان بر طبل قانون اساسی می کوبید.
بنده نگفتم وننوشتم که عزل ونصب مدیران از وظایف نماینده است ( بلکه نوشتم مردم انتظار دارند نماینده با هماهنگی مدیران کل افراد کارآمد را به عنوان مدیر انتخاب نماید)کجا بنده ذکر نمودم یعنی میخواهی عنوان نمایی که بنده اطلاعی از قانون اساسی ندارم ویا نسبت به وظایف رئیس جمهور ونمایندگان آگاهی ندارم که استدلالتان بی پایه واساس است.
به جملات خودتان دقت کنید؟ آیا در قانون اساسی تعامل داریم که شما عنوان می کنید رئیس جمهور تعامل میکند؟ شما استاد قانون اساسی !!!
پس این تعامل در قانون نیامده وبنده هم میگویم نماینده با تعامل این کارها را انجام میدهد وشاید گمان کنند با تعامل (عدول از قانون اساسی) کارشان بهتر نتیجه می دهد که ثابت هم شده که چنین است.
اوشان به قول شما (دکتر نیکفر)اهل سیاست نبود ایشان نمی دانست که قبل از معرفی باید از نماینده سابق ولی فقیه ) اجازه گرفته وبعد مدیر شهرستان را با رایزنی مدیرکل معرفی نماید کما اینکه درمورد دکتر سالاری علوم پزشکی همین اشتباه را انجام داد در صورتی که در حوزه بهداشت خودش فعالیت داشت.
ولی دکتر فرخی در بالاترین رده امور اداری استان(استانداری )بوده ویقینا از همه مسائل پشت پرده اطلاع داردو…..
شما فایل صوتی صحبتهای دکتر فرخی در میدان دیلمان را گوش کن وشاید شنیده ای وخود را به ان راه زدی!!؟؟؟؟
بنده کارم مطالعه است ولی چیزهایی را که دیده ومی بینم عرض می کنم وگرنه قانون اساسی که ثمره خون شهدا است که معمار کبیر انقلاب اسلامی با نظر اساتید وحقوقدانانی مثل شهید بهشتی و…تنظیم شده از قوانین مترقی اسلام است که حقوق همه احاد در ان ذکر شده ولی متاسفانه مجریانش بدرستی اجرا نمی کنند.
والسلام
با سلام جناب خرسند که افتخار آشنایی با ایشان را ندارم ،چرا با توجه به اینکه کلید حل مشکلات رو دارند چرا در این حوزه کاندید نشدند.مگر نه اینکه اگر کسی احساس مسولیت کندو خودش را اصلح بداند بر حکم وظیفه بایستی وارد گود شودتا جفا به جامعه نشود از خوب نوشتن و خوب صحبت کردن مشکلی حل نمی شود اصل کار چیز دیگری است شما که هیچکدام در نوشتن و صحبت کردن از زبان گویای گیلان که سرتر نیستسد چه شد؟