-
شهردار دیلمان استعفا داد + متن استعفا
-
سیاهکل بیشترین میزان مشارکت دور دوم انتخابات در استان گیلان + جزئیات
-
زمینهایی که مردم از سالیان دور در آن کشاورزی کرده یا در آن سکونت داشتند در زمره اراضی ملی ثبت نشود
-
پایان رسمی انتخابات / پزشکیان نهمین رئیس جمهور کشور
-
دریافت ۳ حکم مسئولیت ورزشی توسط استاد مجید دهقان درسیاهکل
-
کسب مقام نخست تیم موسیقی آوای مهر سیاهکل در المپیاد ملی هنر گیلان
-
همسر شهید «سجاد طاهرنیا» درگذشت + فیلم
-
اسامی ۳۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در لاهیجان و سیاهکل منتشر شد
-
یک سیاهکلی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان شد
-
عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل پیش ثبت نام کردند/ پیش ثبت نام ۴ نفر از رقبای سنتی با بیشترین رای کسب شده در ادوار گذشته حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل
-
تایید صلاحیت ۲۰ نفر برای انتخابات لاهیجان و سیاهکل
-
یک سیاهکلی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران شد
-
دکتر «محمد زمانی» سرپرست بیمارستان غدیر سیاهکل شد
سلام این انصاف نیست منطقه ای بااین تاریخ کهن وفرهنگ تبدیل بشه به خرابه تنها راه نجات این منطقه ومردم تعطیلی کارخانه است هرچندهیچ سودی کارخانه واسه منطقه نداره جزضرروزیان درضمن قطعاخدایی ناظربراعمال همه ماست
ای کاش موقغ تصمیم گیری ها همه مسائل رو ببینیم که این گونه زندگی مردم دچار اشکال نشه.
جدا مسئول کاهش درآمد این قشر کیست؟
آیا میشه به راحتی درآمدزایی گروهی رو حذف و به شهر دیگه ای انتقال داد؟ چه کسی باید اقساط این افراد رو پس بده؟
سالها رهبری نظام از تولید و اشتغال سخن میگویند بلای جان طبیعت و محیط زیست سیاهکل و دیلمان آدمهای بی مسولیتی هستند بعنوان گردشگر وارد منطقه میشوند زباله وآتش سوزیها ارمغان اینگونه افراد است کلام آخر باید درکنار هم بفکر تولید وهم اشتغال و محیط زیست باشیم و مواظب فرصت طلبان نیز باشیم
چند پاسخ به این مقاله
اینکه دولت می بایست نسبت به ایجاد زیر ساخت عمل می کرد صحیح.. ولی می دانیم دولت فعلا امکان آن را ندارد یا نداشت پس تا زیر ساخت آماده نشده بود نباید این کارخانه شروع بکار می کرد
اینکه چند صد نفر در آنجا مشغول به کار هستند درمقابل خسارت عظیم مالی وعمرانی و محیط زیست بسیار ناچیز است اگر بجایش صنعت گردشگری توسعه می یافت شاید چند برابر این تعداد مشغول بکار می شدند
صنایع سیمان در ترکیه را مثال زدید.. بروید همانجا ها ببینید آیا صدمه ای به جاده و گردشگری زده اند..؟!
کلا صنایع سیمان باعت فرار سرمایه ها در بخش گردشگری و کشاورزی می شود چون این صنعت آلوده کننده طبیعت است و بشر از آن فراری است
خسارت وارده به راه و جاده های منطقه چندین برابر ارزش کارخانه است که این روند تخریب همچنان توسط کامیونهای حمل سیمان ادامه دارد.. از هر مسیری که بطرف دیلمان بیایید راه سالمی نمی بینید
این صنعت طی حدود ۱۰ سال اخیر نه تنها باعث رونق اقتصادی دیلمان نشده بلکه زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بخش های دیگر را از بین برده و سرمایه گذاران تمایلی به ورود به دیلمان ندارند