• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
پنجشنبه ۱۳ آذر ۰۴ - ساعت ۱۶:۴۳:۴۲
تاریخ انتشار خبر: ۲۹ دی ۱۴۰۳
ساعت انتشار خبر: ۸:۲۳ ب٫ظ

مدیر پروژه قزوین - الموت - تنکابن تشریح کرد؛

جان دوباره بر کالبد بزرگراه تنکابن-الموت-قزوین؛ تکمیل پروژه از راه مولد سازی و تهاتر اعتبارات

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)
اختصاص حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت چهاردهم برای از سرگیری روند ساخت بزرگراه قزوین – الموت – تنکابن در حوزه استحفاظی مازندران پس از یک دوره وقفه به گفته مدیر این طرح، جان دوباره بر کالبد این جاده نیمه تمام و ملی بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری درسیاهکل به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۱۶۲ کیلومتر در قالب ۶ مرحله که حدود ۹۴ کیلومتر آن مربوط به استان قزوین و بقیه استان مازندران است از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و برابر گزارش ها از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این پیوند، مدیر طرح ساخت آزادراه قزوین – الموت – تنکابن در مازندران گفت: برای اجرای کامل این طرح در حوزه این استان به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، منتهی در سایه شکل گیری دولت چهاردهم بابت این طرح که ماه ها روند اجرای آن لاک پشتی و گاهی هم دچار وقفه شده بود، با اختصاص اعتبار امید را در دل پیمانکاران این طرح زنده کرد.

یاسر بشکول افزود : تاکنون از مجموع ۶۸ کیلومتری محدوده جغرافیایی مازندران این بزرگراه، گام آخر یا به عبارتی قطعه ۶ آن به طول حدود ۳۴ کیلومتر به خاطر سختی و پیچیدگی عملیات هیچ اقدامی انجام نگرفته منتهی قطعه پتج آن که بیش از ۳۰ کیلومتر طول دارد حدود ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: آنچه گزارش شده این بزرگراه در استان قزوین از آنجایی که از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده به احتمال زیاد در ماه های آتی به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیک برود اما در استان مازندران از آنجایی که به جز در سال های ۹۷ و ۹۸ شمسی تزریق اعتبارات قابل توجه بوده اما در ادامه به شکل قطره چکانی شد بنابراین روند اجرای عملیات از آن سال ها تاکنون به علت محدودیت های اعتباری از پیشرفت آنچنانی برخوردار نبوده است.

مدیر پروژه قزوین – الموت – تنکابن گفت: در زمان حاضر رویکرد و راهبرد دولت و وزارت راه بر آن بوده تا بتواند از راه مولد سازی و تهاتر اعتبارات قابل توجهی تزریق کند تا آنکه روند ساخت آن شتاب بیشتری گیرد و به سرانجام برسد چرا که تکمیل آن خیلی می تواند در صرفه جویی در مصرف سوخت و تسهیل در عبور و مرور خودروها هم جاده های جنوبی منتهی به مازندران به ویژه محور چالوس – کرج محدوده کندوان اثر بخش باشد.

بشکول توضیح داد: مسیر کنونی تنکابن – رشت – قزوین حدود ۳۳۰ کیلومتر است به طور طبیعی اگر این بزرگراه به سرانجام برسد حدود ۵۰ درصد طول مسیر کاهش یافته و استان های غربی مانند گیلان، همدان، زنجان، سنندج، کردستان و ایلام و از جنوب هم استان های تهران، کرج و… ارتباط آن ها به مازندران نزدیک تر می شود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با وعده ای که مسوولان وزارت راه و دیگر مسوولان داده اند با انتقال منابع نقدیندگی به سمت تهاتر و مولد سازی اعتبارات هم به تناسب پیشرفت کار اختصاص دهند تا هرچه زودتر پرونده این طرح تاریخی بسته شود.

طرح راه اصلی تنکابن – الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سال ۱۳۸۲ از سوی مسوولان امر مطرح و با اعلام موافقت آن در سطح ملی در سال ۱۳۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل ۶ قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود. فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در استان مازندران و بقیه هم جزو استان قزوین است.

برابر گزارش ها، روند اجرای این طرح در استان مازندران به علت کمبود اعتبار و بدهی به پیمانکار از آذر ماه سال گذشته دچار وقفه شد که با تزریق اعتبار جدید و تغییر پیمانکار عملیات ساخت آن سر گرفته شد. اولویت نخست این مسیر به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست که ۵۷ کیلومتر از این مسیر یک لایه آسفالت شده است.

گفته می‌شود برای حفظ محیط زیست، ۲ دستگاه گالری از چهار دستگاه برای عبور حیوانات ساخته شده است. در حال حاضر تونل شیرکوه این مسیر در استان قزوین به طول ۷۹۰ متر تکمیل شده و هفت پل به طول ۴۲۰ متر نیز در این مسیر احداث شده است.

عملیات اجرایی این طرح در استان مازندران نیز به این صورت است که ۳۴ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد انجام شده است و به گفته مسوولان امر اولویت نخست این بخش، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده سه هزار تنکابن است.

این بزرگراه با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال احداث است.

انتهای خبر/

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

آزادراه قزوین – الموت – تنکابناعتباراتبودجهپیمانکارتونل شیرکوهحمل و نقلقزوینمازندرانمحیط زیستمولدسازیوزارت راه
مطالب مرتبط

زنگ پدافند غیرعامل در سیاهکل نواخته شد

تغییر رویکرد از «کارخانه‌سازی» به «صنعت‌سازی» و تمرکز بر صنایع کوچک و متوسط سازگار با محیط‌زیست

هشدار زارع درباره واگذاری مدیریت چای به بخش غیردولتی؛ تجربه تلخ سال ۱۳۷۹ تکرار نشود

استاندار گیلان از جنگلبان آسیب‌دیده از حمله قاچاقچیان در تالش عیادت کرد

پیگیری شکایات سمن‌ها در حوزه حفاظت از منابع طبیعی در گیلان

ما متعهد و موظف به حفظ میراث طبیعی خزر هستیم

دیدگاه ها


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • خانه سرهنگ عضدی سیاهکل

  • طرح مسئله کاهش تراز آب دریای کاسپین در دستور کار اجلاس استانداران کشورهای ساحلی

  • آغاز استعفای داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از شنبه + جزئیات

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑