-
تایید صلاحیت ۲۰ نفر برای انتخابات لاهیجان و سیاهکل
-
طرح جهش تولید در دیمزارها افرایش درآمد کشاورزان را به دنبال خواهد داشت
-
خودکشی دختر جوان در لاهیجان
-
یک سیاهکلی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان شد
-
قتل عمو توسط برادرزاده در لاهیجان
-
تصاویری جالب از یک زوج جنگل نشین در سیاهکل/ از کودکی با شکار ارتزاق میکردم/ صدای اکثر حیوانات جنگلی را شنیده و حتی آنها را از نزدیک دیدهام
-
بیشترین خسارت سیل هفته گذشته در فومن، سیاهکل و شفت بود
-
توقیف بیش از ۴ تن آرد قاچاق در سیاهکل
-
«حجت حاجی پور» معاون عمرانی فرمانداری سیاهکل شد + سوابق
-
استقبال از ورزشکار تاریخ ساز و قهرمان جهانی فیتنس در سیاهکل + تصاویر و سوابق
-
یادواره ۲۲۴ شهید والامقام شهرستان سیاهکل برگزار شد + گزارش تصویری
-
«مهدی قیاسی» بخشدار مرکزی سیاهکل شد
-
یک سیاهکلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری املش شد + سوابق
-
نخبه جوان سیاهکل؛ مخترع آسفالت خودترمیم و ضدیخ برای اولین بار در کشور
-
مادر شهید «ساسان انصاری» آسمانی شد
-
«رضا نوربخش» رئیس اتاق اصناف سیاهکل شد
ایکاش فرهنگ رانندگی بالامیرفت تا نیازی به سرعت گیر نبود. ای کاش
مدل دو کاهنده پشت سر هم ندیده بودیم که شکر خدا اینم دیدیم.
خسته نباشید
این شهر معلوم نیس چه خبره
این همه سرعت گیر برای چی ؟
این همه هزینه ؟؟
هر 200 متر 1 سرعت گیر ؟؟
جریان چیه یکی توضیح بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید ورودی شهر نوشت به شهر سرعت گیرها خوشامدید.من نمیدونم چطوری کارشناسی کردن این همه سرعت گیر زدند هر غریبه ای بیاد سیاهکل توبه میکنه دیگه نمیاد.مسئولین برای حل کردن مسئله صورت مسئله پاک میکنند……………..کاش بجای این کار چاله چوله شهر درست میکردن
به خودم میگم
وقتی بعد هر سرعتگیر اینقدر پدال رو فشار میدم تا سرعتم در عرض چند متر به 100 تا برسه یه چیزی باید جلومونو بگیره
آخرشم میشه این
تو سه ماهه اول سال 4 تا کشته رانندگی تو سیاهکل محله
تا وقتی فرهنگ عبور و مرور کم باشه این مشکلا هست
البته بنده هم با این روش سرعتگیرای پلاستیکی موافق نیستم و معتقدم یه نوع احساس بد به راننده میده
هر چه بر تعداد سرعت گیر ها در منطقه ای افزوده شود نشانه فرهنگ کمتر و رشد نیافته ساکنان آن منطقه است.این امر به جدی نبودن مسئولین و مردم نسبت به حل این مشکل بر می گردد.به جای بسیاری از اقدامات بیهوده و بی سرانجام در اقدامی اصولی آموزش فرهنگ عبور و مرور را با روش های نوین با راهنمایی های کارشناسان و متخصصین از خانه ها و مدارس و… باید شروع کرد.وضعیت رانندگی در شهر سیاهکل اسفبار است.راهنما یک ابزار بیهود بر روی خودرو ها است.در هر سفر به سیاهکل بار ها خودر هایی را دیده ام که در گردش به چپ یا راست و در بیرون آمدن از پارک از راهنما استفاده نمی کنند.مردم نیز در خیابان تردد می کنند و انگار در خیال خود فقط راننده را مسئول جان خود می دانند.
یک سیاهکلی مهاجر
واقعا من که دارم از روی سرعت گیر عبور می کنم خیلی احساس نا خوشایندی دارم جالب اینجاست که روبروی مدرسه در سیاهکل محله دو سرعت گیر به فاصله نیم متر قرارگرفته….سؤال اینجاست که واقعا چگونه باید فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقاء دهیم؟ در اين باره ميتوان به 3 عامل اساسي اشاره كرد. در اولين نكته، تربيت خانوادگي و آنچه مربوط به دوران كودكي است يكي از مهمترين دلايل رفتار نامسوولانه در قبال قانون و مقررات است. عامل دوم، «يادگيري اجتماعي» اين رفتار شامل آموزشي است كه در حال حاضر پليس در مهد كودكها بایدبدهد و تشويقهايي كه بايد از كودكي فرد آنها را ببيند
همچنين بايد در كنار مقوله آموزش ضميمههاي فرهنگي در جامعه به وجود بيايد. «Social Pressure» يا همان فشار اجتماعي، بحثي است كه نبايد مردم به آن بيتفاوت باشند.در هر صورت انجام چنين فرهنگ رفتاري در جامعه نياز به كار بيشتري دارد و نبايد انتظار داشته باشيم در كوتاهمدت تبديل به رفتاري عمومي شود.
درنهایت به نظر من روش سرعت گیر روش مناسبی در این خصوص نمی باشد.
و ایجاد بلوار بسیار بهتر از سرعت گیر بود.چون هم زیبایی خاصی داشت وهم فرهنگ ما زیر سوال نمی رفت.
آقایان عزیز به جای اینکه جهت پیشرفت شهر عوارضی دریافت نمایند رفتن قدم به قدم خیابان اصلی سرعت گیر نصب کردن
اقای کوچک نیا احساس بد که چه عرض کنم….
با این وضعیت دیگه لنتو جلوبندی که نمیمونه برای آدم
از cng به بعد همش شد سرعت گیر
چه وضعش هست آخه؟
خیر سرمون اینجا شهره…شورشو در اوردن
بشمارید ببینید چنا سرعت گیر زدن..
این سرعت گیرا یواش بری تند بری فشار میراه روی ماشین و سرنشیناش.
سرعت گیر باید بزرگ باشه و پهن که فقط وقتی سرعت داری میری روی ماشین و فنر فشار زیادی وارد کنه تا راننده مجبور به ترمز باشه.
♦♦♦
بااین سرعت گیرها حتی با سرعت 10 هم از روش بری ماشین میخواد با سرنشینش بپره هوا.
ای بابا
خداییش با سرعت 10 تا دیگه نمیپره هوا
اگه مال شما اینجوره یه نشون به فرزاد آهنگر بده
😀
شاید ماشین مورد داشته باشه
شایت 10 تا سرعت کمی مبالغه بود اما از حقیقت که نمیشه چشم پوشید.
شما وقتی 60-80 تا سرعت داری میری چقدر باید ترمز بگیری که سرعتت بیاد پایین؟
کسی که مسیر روزانش این مسیر هست که دیگه جلوبندی یا لنت براش نمیمونه.همش میشه ضرر
این دوستمونم گفتن عوارضی:
همینطوریش شهر ما افتاده هست و به خاطر کوه های دیلمان در روزهای خوب و تعطیل کمی مسافر میاد ، عوارضی هم بزاریم دیگه کسی نیاد؟
عوارضی برای جایی میزارن که 4 تا خدمت به مردم ارئه داده بشه
آسفالتمون نمونه هست؟ از همین ابتدای شهر تا خود دیلمان
امکانات تفریحی خیلی خوبی داریم؟
کاری برای مسافرین صورت میگیره؟
همیشه ما بایستی چوب اون یک در صد افراد بی فرهنگ جامعه و شهر خودمون رو بخوریم .بله بلوار بسیار راه حل درستی بود اما دو تا خونه پیچ سیاهکل محله و عدم توافقات شهرداری با آنها باعث شد این همه سرعت گیر زده بشه .از اول سال تا بحال 5تا فوتی دادیم از روشن گرفته تا روحانی که روحشان قرین رحمت باشه .بنظر شما چقدر بایستی صبر بکنیم که فرهنگ اون یک در صد درست بشه .که بعید نیست نفر بعدی خود من باشم که توی سیاهکل محله جون بدم.ناگفته نمونه خیلی از اهالی سیاهکل محله که مرتبا به پمپ بنزین مراجعه می کردند یا بچه هاشون به مدرسه در سیاهکل محله می رفتند از این بابت راضی هستند .یا اهالی اول بلوار سیاهکل محله که راننده با سرعت 120تا وارد بلوار میشد . جالب اینکه اون یک در صد هم با این سرعت گیرها هم دست از سرعت غیر مطمئنه خودشون دست بر نمی دارند.انشالله روزی برسه که نیازی به این سرعت گیرها نداشته باشیم .
فقط میخواستم بگم که مرحوم روحانی حدودا 10 متر بعد از 2تا سرعت گیر نزدیک به هم ،فوت کرد. حالا خودتون محاسبه کنین رابطه سرعت گیر با تصادف از چه فرمولی بدست میاد؟