• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
جمعه ۱۴ آذر ۰۴ - ساعت ۱۲:۰۷:۳۱
تاریخ انتشار خبر: ۰۹ تیر ۱۳۹۲
ساعت انتشار خبر: ۱۰:۱۴ ب٫ظ

کاهنده های سرعت در نقاط حادثه خیز سیاهکل نصب شدند+تصاویر

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)
با بررسی های انجام شده در شورای ترافیک و گزارشات کارشناسی راهنمایی و رانندگی و هماهنگی شهرداری سیاهکل ، امروز شاهد آن بودیم که در برخی از نقاط حادثه خیز از جمله محور سیاهکل به لاهیجان در سیاهکل محله ، مسیر کانال و بلوار آل بویه عملیات نصب کاهنده سرعت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار درسیاهکل ، در چند سال گذشته شاهد نصب سرعت گیر و کاهنده های سرعت در سطح کشور بوده ایم.

در این سالها ابزارهای کنترل ترافیک و کاهش تصادف ، در بسیاری از مسیرها نصب می شد ، اما به مرور زمان و پس از انجام کارشناسیهای گوناگون ، مسئولین زیربط متوجه شدند که آنها فقط می بایست در نقاط حادثه خیز نصب بشود و تصمیم گرفتند تا در بسیاری از مسیرها ، از جمله اتوبان ها ، این کاهنده های سرعت حذف شوند و البته در مکانهایی که همچنان نیاز آن احساس می شد ماندگاری خود را حفظ کردند.

در شهر سیاهکل نیز برخی از مسیرها از جمله محور سیاهکل به لاهیجان در سیاهکل محله به دلیل سرعت و تردد زیاد وسایل نقلیه و نا مناسب بودن جاده – مسیر کانال به دلیل باریک بودن و وجود کنده کاری های متعدد در جاده و نبود گاردریل – بلوار آل بویه به دلیل سراشیبی تند ، گردش نا به هنگام و به طرز غلط وسایل نقلیه و وجود مدارس ، تصادفات زیادی رخ می دهد.

به همین علت با بررسی های انجام شده در شورای ترافیک و گزارشات کارشناسی راهنمایی و رانندگی و هماهنگی شهرداری سیاهکل ، امروز شاهد آن بودیم که در برخی از این محورها عملیات نصب کاهنده سرعت آغاز شده است.

شنیده شده که هماهنگی های لازم برای نصب کاهنده سرعت و گاردریل در مسیر کانال نیز انجام شده و در روزهای آینده شاهد به وقوع پیوستن آن خواهیم بود.

امیدواریم که چنین باشد.

یکی از مأمورین راهنمایی و رانندگی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل در رابطه با کاهنده های سرعت گفت : این کاهنده های سرعت که در شهرهای مختلف نصب می شوند ، از استاندارد های بالایی برخوردار هستند.

وی افزود : کاهنده های سرعت فقط سبب کم شدن سرعت وسایل نقلیه می شوند و مانند سرعت گیر که سرعت وسیله نقلیه را به صفر می رسانند ، عمل نمی کنند.

درسیاهکل : باید به این نکته نیز اشاره کرد که این کاهنده های سرعت به مرور زمان کنده شده و یا به داخل اسفالت فرو می روند. دلائل این کار را می توان تردد وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر به علت نبود کمربندی و عبور با سرعت زیاد برخی از راننده ها از روی آن اعلام کرد.

برخی از شهروندان ، با نصب این کنترل کننده های سرعت مخالف هستند و در برخی از موارد نیز می توان حق را به آنها داد.

اما اگر در آمارها و گزارشات دقت بیشتری بشود ، متوجه می شویم که در گذشته نبود همین کاهنده های سرعت سبب جان باختن بسیاری از همشهریان ما ، به خصوص در نقاط حادثه خیز شده است.

البته امیدواریم تا با رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی ، دیگر نیازی به این موانع نداشته باشیم.

به امید آن روز

گزارش تصویری

soratgir-kahandeh-sorat (1) عبور کامیون از روی کاهنده سرعتsoratgir-kahandeh-sorat (2) soratgir-kahandeh-sorat (3) soratgir-kahandeh-sorat (4) soratgir-kahandeh-sorat (5) soratgir-kahandeh-sorat (6)

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیاهکلراهنمایی و رانندگیرهنمایی و رانندگی شهرستان سیاهکلسرعت گیرسرعتگیرکاهنده سرعتنصب سرعتگیر
مطالب مرتبط

تشریح چگونگی ترددها در تعطیلات عید فطر توسط رئیس پلیس راهور گیلان

جان‌باختن موتورسوار در حادثه رانندگی شهر دیلمان

جزئیات طرح ویژه پلیس برای ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها

سروان «بهزاد نیکخو دیلمی» رئیس راهنمایی و رانندگی آستانه‌اشرفیه شد + سوابق

سروان کاظمی پور جایگزین سروان محمدی در پلیس راهور سیاهکل شد+تصاویر

افتتاح مرکز صدور گواهینامه رانندگی درسیاهکل

دیدگاه ها

13 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. ناشناس گفت:
    1392-04-10 در 08:50

    ایکاش فرهنگ رانندگی بالامیرفت تا نیازی به سرعت گیر نبود. ای کاش

     
    پاسخ
  2. مصطفی گفت:
    1392-04-10 در 10:41

    مدل دو کاهنده پشت سر هم ندیده بودیم که شکر خدا اینم دیدیم.
    خسته نباشید

     
    پاسخ
  3. آرمین حاجی پور گفت:
    1392-04-10 در 14:21

    این شهر معلوم نیس چه خبره
    این همه سرعت گیر برای چی ؟
    این همه هزینه ؟؟
    هر 200 متر 1 سرعت گیر ؟؟
    جریان چیه یکی توضیح بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
    پاسخ
  4. س گفت:
    1392-04-10 در 18:51

    باید ورودی شهر نوشت به شهر سرعت گیرها خوشامدید.من نمیدونم چطوری کارشناسی کردن این همه سرعت گیر زدند هر غریبه ای بیاد سیاهکل توبه میکنه دیگه نمیاد.مسئولین برای حل کردن مسئله صورت مسئله پاک میکنند……………..کاش بجای این کار چاله چوله شهر درست میکردن

     
    پاسخ
  5. سجاد کوچک نیا گفت:
    1392-04-10 در 19:18

    به خودم میگم
    وقتی بعد هر سرعتگیر اینقدر پدال رو فشار میدم تا سرعتم در عرض چند متر به 100 تا برسه یه چیزی باید جلومونو بگیره
    آخرشم میشه این
    تو سه ماهه اول سال 4 تا کشته رانندگی تو سیاهکل محله
    تا وقتی فرهنگ عبور و مرور کم باشه این مشکلا هست
    البته بنده هم با این روش سرعتگیرای پلاستیکی موافق نیستم و معتقدم یه نوع احساس بد به راننده میده

     
    پاسخ
  6. رضا گفت:
    1392-04-10 در 23:14

    هر چه بر تعداد سرعت گیر ها در منطقه ای افزوده شود نشانه فرهنگ کمتر و رشد نیافته ساکنان آن منطقه است.این امر به جدی نبودن مسئولین و مردم نسبت به حل این مشکل بر می گردد.به جای بسیاری از اقدامات بیهوده و بی سرانجام در اقدامی اصولی آموزش فرهنگ عبور و مرور را با روش های نوین با راهنمایی های کارشناسان و متخصصین از خانه ها و مدارس و… باید شروع کرد.وضعیت رانندگی در شهر سیاهکل اسفبار است.راهنما یک ابزار بیهود بر روی خودرو ها است.در هر سفر به سیاهکل بار ها خودر هایی را دیده ام که در گردش به چپ یا راست و در بیرون آمدن از پارک از راهنما استفاده نمی کنند.مردم نیز در خیابان تردد می کنند و انگار در خیال خود فقط راننده را مسئول جان خود می دانند.
    یک سیاهکلی مهاجر

     
    پاسخ
  7. صالح گفت:
    1392-04-11 در 13:42

    واقعا من که دارم از روی سرعت گیر عبور می کنم خیلی احساس نا خوشایندی دارم جالب اینجاست که روبروی مدرسه در سیاهکل محله دو سرعت گیر به فاصله نیم متر قرارگرفته….سؤال اینجاست که واقعا چگونه باید فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقاء دهیم؟ در اين باره مي‌توان به 3 عامل اساسي اشاره كرد. در اولين نكته، تربيت خانوادگي و آنچه مربوط به دوران كودكي است يكي از مهمترين دلايل رفتار نامسوولانه در قبال قانون و مقررات است. عامل دوم، «يادگيري اجتماعي» اين رفتار شامل آموزشي است كه در حال حاضر پليس در مهد كودك‌ها بایدبدهد و تشويق‌هايي كه بايد از كودكي فرد آنها را ببيند
    همچنين بايد در كنار مقوله آموزش ضميمه‌هاي فرهنگي در جامعه به وجود بيايد. «Social Pressure» يا همان فشار اجتماعي، بحثي است كه نبايد مردم به آن بي‌تفاوت باشند.در هر صورت انجام چنين فرهنگ رفتاري در جامعه نياز به كار بيشتري دارد و نبايد انتظار داشته باشيم در كوتاه‌مدت تبديل به رفتاري عمومي شود.
    درنهایت به نظر من روش سرعت گیر روش مناسبی در این خصوص نمی باشد.
    و ایجاد بلوار بسیار بهتر از سرعت گیر بود.چون هم زیبایی خاصی داشت وهم فرهنگ ما زیر سوال نمی رفت.

     
    پاسخ
  8. م گفت:
    1392-04-11 در 14:25

    آقایان عزیز به جای اینکه جهت پیشرفت شهر عوارضی دریافت نمایند رفتن قدم به قدم خیابان اصلی سرعت گیر نصب کردن

     
    پاسخ
  9. من گفت:
    1392-04-11 در 15:04

    اقای کوچک نیا احساس بد که چه عرض کنم….
    با این وضعیت دیگه لنتو جلوبندی که نمیمونه برای آدم
    از cng به بعد همش شد سرعت گیر
    چه وضعش هست آخه؟
    خیر سرمون اینجا شهره…شورشو در اوردن
    بشمارید ببینید چنا سرعت گیر زدن..

    این سرعت گیرا یواش بری تند بری فشار میراه روی ماشین و سرنشیناش.

    سرعت گیر باید بزرگ باشه و پهن که فقط وقتی سرعت داری میری روی ماشین و فنر فشار زیادی وارد کنه تا راننده مجبور به ترمز باشه.
    ♦♦♦
    بااین سرعت گیرها حتی با سرعت 10 هم از روش بری ماشین میخواد با سرنشینش بپره هوا.

     
    پاسخ
    • سجاد کوچک نیا گفت:
      1392-04-13 در 11:13

      ای بابا
      خداییش با سرعت 10 تا دیگه نمیپره هوا
      اگه مال شما اینجوره یه نشون به فرزاد آهنگر بده
      😀
      شاید ماشین مورد داشته باشه

       
      پاسخ
      • من گفت:
        1392-04-14 در 14:07

        شایت 10 تا سرعت کمی مبالغه بود اما از حقیقت که نمیشه چشم پوشید.
        شما وقتی 60-80 تا سرعت داری میری چقدر باید ترمز بگیری که سرعتت بیاد پایین؟
        کسی که مسیر روزانش این مسیر هست که دیگه جلوبندی یا لنت براش نمیمونه.همش میشه ضرر

        این دوستمونم گفتن عوارضی:
        همینطوریش شهر ما افتاده هست و به خاطر کوه های دیلمان در روزهای خوب و تعطیل کمی مسافر میاد ، عوارضی هم بزاریم دیگه کسی نیاد؟
        عوارضی برای جایی میزارن که 4 تا خدمت به مردم ارئه داده بشه
        آسفالتمون نمونه هست؟ از همین ابتدای شهر تا خود دیلمان
        امکانات تفریحی خیلی خوبی داریم؟
        کاری برای مسافرین صورت میگیره؟

         
        پاسخ
  10. ناشناس گفت:
    1392-04-14 در 01:10

    همیشه ما بایستی چوب اون یک در صد افراد بی فرهنگ جامعه و شهر خودمون رو بخوریم .بله بلوار بسیار راه حل درستی بود اما دو تا خونه پیچ سیاهکل محله و عدم توافقات شهرداری با آنها باعث شد این همه سرعت گیر زده بشه .از اول سال تا بحال 5تا فوتی دادیم از روشن گرفته تا روحانی که روحشان قرین رحمت باشه .بنظر شما چقدر بایستی صبر بکنیم که فرهنگ اون یک در صد درست بشه .که بعید نیست نفر بعدی خود من باشم که توی سیاهکل محله جون بدم.ناگفته نمونه خیلی از اهالی سیاهکل محله که مرتبا به پمپ بنزین مراجعه می کردند یا بچه هاشون به مدرسه در سیاهکل محله می رفتند از این بابت راضی هستند .یا اهالی اول بلوار سیاهکل محله که راننده با سرعت 120تا وارد بلوار میشد . جالب اینکه اون یک در صد هم با این سرعت گیرها هم دست از سرعت غیر مطمئنه خودشون دست بر نمی دارند.انشالله روزی برسه که نیازی به این سرعت گیرها نداشته باشیم .

     
    پاسخ
  11. آشنا گفت:
    1392-04-18 در 19:57

    فقط میخواستم بگم که مرحوم روحانی حدودا 10 متر بعد از 2تا سرعت گیر نزدیک به هم ،فوت کرد. حالا خودتون محاسبه کنین رابطه سرعت گیر با تصادف از چه فرمولی بدست میاد؟

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • قهرمانی فرزاد آریامنش در مسابقات لیگ پومسه کشور

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • دفاع چپ آینده‌سازان سیاهکل به ملوان پیوست

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑