• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
پنجشنبه ۱۳ آذر ۰۴ - ساعت ۱۷:۳۸:۰۰
تاریخ انتشار خبر: ۰۷ آذر ۱۳۹۲
ساعت انتشار خبر: ۱۰:۰۴ ب٫ظ

تولید سیمان به قیمت نارضایتی مردم دیلمان/ جاده گردشگری سیاهکل کسی را خوشحال به مقصد نمی رساند+تصاویر مستند

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)
سیمان یکی از عوامل اصلی برای توسعه و آبادانی یک منطقه به شمار می رود که به همراه راه اندازی کارخانه سیمان باید ملزومات آن نیز مد نظر قرار گیرد تا همچون کارخانه سیمان احداث شده در دیلمان به قیمت خرابی جاده و نارضایتی مردم نباشد.

به گزارش درسیاهکل ، امسال بزرگترین کارخانه سیمان در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل به بهره برداری رسید، این کارخانه علاوه بر ظرفیت تولید روزانه سه هزار و 400 تن سیمان را دارد ظرفیت بسیار مناسبی را برای ایجاد اشتغال در منطقه فراهم کرده است.

9jndg0s1 copy

اما مشکل اینجاست که با راه اندازی این کارخانه و تردد خودروهای سنگین برای حمل سیمان رفته رفته جاده منتهی به این کارخانه از شهر سیاهکل در حال تخریب و این قضیه موجب نارضایتی مردم شده است.

یک دیلمانی در این باره می گوید: کارخانه سیمان راه اندازی شده اما جاده مواصلاتی دیلمان ظرفیت تردد ماشین های سنگین را ندارند.

وی اظهارداشت: روزانه افزون بر 10 ها دستگاه خودروی سنگین برای حمل سیمان از این مسیرها تردد می کنند که این امر موجب تخریب شدید جاده ها شده است.

کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان

karkhane_siman_deylaman (1)

یک شهروند سیاهکلی نیز جاده سیاهکل – دیلمان را مسیر مهم گردشگری استان دانست و گفت: در تمامی فصول سال گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور به ویژه در ایام تعطیلات به این منطقه سفر می کنند.

علی اسماعیلی افزود: تردد زیاد کامیون ها در جاده سیاهکل – دیلمان ضمن تخریب این مسیر زیبایی گردشکری نارضایتی مردم را نیز موجب شده اند.

وی با تاکید بر اینکه جاده مزبور هم اکنون وضعیت خوبی ندارد باید تعریض، مرمت و بازسازی شود، اظهارداشت: جاده مناسب نقش مهمی در توسعه گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و … دارد.

سقوط بولدوزر از روی تریلی و بسته شدن جاده

jadeh_tasadof (4)

احداث مسیر اختصاصی حمل سیمان به عنوان یک حلقه مفقوده همچنان به قوت خود باقی است

یک از اهالی منطقه نیز گفت: مسیر جاده سیاهکل – دیلمان بسیار زیبا و سالانه گردشگران زیادی را بسوی خود فرا می خواند، اما تردد ماشین های حمل سیمان وضعیت جاده را بسیار اسفبار کرده اند.

علی رحمانی افزود: چاله و چوله های زیاد این مسیر ضمن ایجاد خسارت به وسائل نقلیه خطرات جانی و تصادفات را نیز افزایش می دهد که مسئولان باید تهمیداتی برای این مسیر چاره کنند.

وی ادامه داد: کارخانه سیمان باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان، شهرستان و منطقه شده است هیچکس نمی تواند این زحمات مسئولان را انکار کند اما باید قبول کرد خدمتی شیرین و پایدار است که تمامی جوانب آن بررسی و لحاظ شود.

دیگر شهروند دیلمانی در این ارتباط گفت: کارخانه سیمان دیلمان پس از سال ها به همت مسئولان راه اندازی شد اما مسیر اختصاصی حمل سیمان به عنوان یک حلقه مفقوده همچنان به قوت خود باقی مانده و مسئولان فکری در این زمینه نکرده اند.

وی اذعان داشت: سیمان خود یکی از مسائل اصلی برای توسعه و آبادانی است بنابراین تولید سیمان به قیمت خرابی جاده و نارضایتی مردم باشد که این امر خیلی منطقی به نظر نمی رسد.

بدون شرح

tasadof_kamion (1)

در این ارتباط فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن تائید اظهارات مردم گفت: با راه اندازی خط تولید سیمان دیلمان مردم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

hajati_farmandar_dar_siahkal (2)

حسنعلی حاجتی افزود: کارخانه سیمان یک موقعیت بسیاری خوبی از حیث تولید و اشتغال در سطح شهرستان ایجاد کرده است.

آسیب جدی به جاده سیاهکل – دیلمان و دیلمان به کارخانه سیمان

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در مسیر سیاهکل به دیلمان زیر ساخت های مناسب برای تردد ماشین آلات سنگین وجود نداشت بنابراین بخش زیادی از جاده سیاهکل به دیلمان و از دیلمان به کارخانه سیمان آسیب جدی وارد شده است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه ساخت کارخانه سیمان از سال 1384 در منطقه دیلمان آغاز شد، گفت: در این زمان و همینطور در سفر اول، دوم و سوم هیئت دولت به گیلان اقدامات لازم برای حمل و نقل سیمان انجام شد اما هیچ گونه اعتباری برای این منظور اختصاص پیدا نکرد.

در تصویر زیر رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد را در کارخانه سیمان دیلمان مشاهده می کنید.

karkhane_siman_deylaman (6)وی افزود: برای رفع این مشکلات مسئولان استانی به ویژه استاندار گیلان، نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی پیگیری های زیاد انجام دادند.

حاجتی اظهارداشت: بر اساس توافقات انجام گرفته یک مسیر جدید یعنی از کارخانه سیمان تا اسپیلی و همچنین از اسپیلی تا شهر سیاهکل احداث خواهد شد.

وی اذعان داشت: برای مسیر فعلی نیز اقداماتی همچون قوس برداری و تعریض، دیواره سازی، نصب گاردریل، زیر سازی، لایروبی کانال های آب های سطحی، لکه گیری، شن ریزی و آسفالت در حال انجام است.

نصب گاردریل در قسمتهایی از محور سیاهکل به دیلمان

jadeh_tasadof (2)

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه دو پیمانکار هم اکنون در حال تعریض و قوس برداری طول مسیر هستند، گفت: احداث و دیواره سازی 3.5 کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان و اجرای پروژه ای به طول 11 کیلومتر با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر اقدامات است.

وی افزود چهار قوس در مسیر سیاهکل به دیلمان با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حال انجام هست که هم اکنون این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حاجتی اظهارداشت: علاوه بر این به همت راه و شهرستان استان و شهرستان اقداماتی همچون نصب گاردریل، زیر سازی، آسفالت، لایروبی کانال های آب های سطحی، لکه گیری و شن ریزی در طول مسیر انجام شده است.

دو پیمانکار در حال تعریض و قوس برداری طول مسیر هستند

وی ادامه داد: از کارخانه سیمان تا اسپیلی به طول 15 کیلومتر از محل اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط گروه زیر ساخت های وزارت راه و شهرسازی ارتقا مسیر داده می شود.

فرماندار سیاهکل افزود: بر اساس طراحی جدید جاده مزبور دیگر از شهر اسپیلی عبور نکرده بلکه به سمت لارخانی تغییر مسیر می دهد.

وی اظهارداشت: بر اساس توافقات انجام گرفته از مجموع 15 کیلومتر این مسیر به طول پنج کیلومتر باید تا نیمه نخست سال آینده احداث شود.

حاجتی اذعان داشت: هم اکنون سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت مسیر کارخانه تا معدن اختصاص یافته و پروژه در حال انجام است.

وی همچنین از اجرای لکه گیری، زیر سازی و آسفالت مسیر کارخانه سیمان به اسپیلی خبر داد و افزود: علاوه بر این 22 کیلومتر جاده جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی در منطقه ایجاد خواهد شد که از این میزان پنج کیلومتر باید تا نیمه دو سال آینده احداث شود.

تخریب جاده و رها شدن به حال خود

jade_deylaman

فرماندار سیاهکل یادآورشد: برای ساخت این پنج کیلومتر کارخانه سیمان دیلمان 11 هزار تن سیمان در اختیار پیمانکار قرار می دهد.

بدون شک صنعت سیمان به عنوان خمیرمایه توسعه و آبادانی، اهمیت زیادی برای استان دارد، با توجه به ظرفیت بالای گیلان در تولید این فرآورده معدنی و تقاضای روبه رشد مصرف سیمان، کارخانه دیلمان با ظرفیت تولید سه هزار و 400 تن در روز در شهرستان سیاهکل ساخته شده است.

لزوم ایجاد راه دسترسی مناسب به بازارهای مصرف

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این باره بر ضرورت امکانات زیرساختی کارخانه سیمان دیلمان اعم از راه دسترسی مناسب به بازارهای مصرف تاکید کرد و گفت: این پروژه مهم اقتصادی نقش مهمی در توسعه و تحول منطقه دارد.

nadimi_dar_siahkal

ایرج ندیمی افزود: گیلان دارای قابلیت ‌های ارزشمند بسیار زیادی در حوزه صنعتی و معدنی است بنابراین باید سرمایه‌گذاری در این عرصه ها افزایش یابد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد تعامل بین صنعت، گردشگری و محیط زیست در استان تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: در حال حاضر صنایع بزرگ و تاثیر گذاری همچون سیمان و فولاد در این استان ایجاد شده است.

ندیمی همچنین تعطیلی کارخانه سیمان دیلمان را یک رویکرد غیر کارشناسی دانست و اظهارداشت: گیلان با مشکلات زیادی از قبیل بیکاری رنج می برد بنابراین باید همه تلاش کنند توسعه صنعتی در استان انجام شود.

 

وی بر لزوم احداث جاده اختصاصی برای حمل سیمان در دیلمان تاکید کرد و گفت: جاده فعلی سیاهکل – دیلمان یک مسیر گردشگری است باید بازسازی، ترمیم و تعریض شود.

ندیمی بر ضرورت سرمایه گذاری در تمامی عرصه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات در استان تاکید کرد و یادآورشد: گیلان به دلیل داشتن مزیت های مهم زیر ساختی و طبیعی از بسترهای خوبی برای توسعه سرمایه گذاری برخوردار است.

وی در ادامه صنایع تبدیلی کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، فولاد و قطعات خودروسازی را از مهمترین نقاط قوت استان در بخش سرمایه گذاری دانست.

به هر حال تردد ماشین آلات سنگین تصاویری را در طول مسیر سیاهکل به دیلمان خلق کرده اند که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌ آورد، اگر چاره‌ای عاجل برای این مسئله اندیشیده نشود، این جاده دیگر کسی را خوشحال به مقصد نخواهد رساند.

بسته شدن جاده

jadeh_tasadof (9)

کارخانه سیمان دیلمان از پروژه های اقتصادی مهم گیلان است

در سال ‌های گذشته همگام با پیشرفت ساخت کارخانه خبرهایی مبنی بر احداث جاده مناسب برای ماشین‌ های سنگین کارخانه، خیال مردم منطقه را تا حدودی آسوده کرده بود اما صد افسوس دامنه عمل این خبر تنها صفحه اینترنت و کاغذ نشریات بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رابطه با جاده سیاهکل به دیلمان و تردد ماشین های سنگین برای حمل محصولات کارخانه سیمان و ایجاد مشکلات زیاد در این محور گفت: کارخانه سیمان دیلمان از پروژه های مهم استان بوده و سرمایه گذاری زیادی در این مجموعه انجام شده است.

montazeri_sanat_madan_tejarat

علی منتظری افزود: توسعه راه در منطقه دیلمان می‏ تواند بسیاری از فرصت ‏های موجود در شهرستان را شکوفا سازد.

وی اظهارداشت: صنعت سیمان به دلیل اهمیت ویژه ای که در فرآیند توسعه ملی و رشد اقتصادی دارد از اهمیت شایانی در عرصه اقتصاد ملی و سیاست گذاری های کلان اقتصادی برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صنعت سیمان یکی از صنایع مادر کشور بوده و نقش مهمی در توسعه صنعت کشور داشته است.

وی تصریح کرد: سیمان یکی از نهاده های اصلی بخش عمران است که نقش مهمی در تولید مسکن و فعالیت های زیر ساختی و پروژه های بزرگ عمرانی ایفا می کند به همین دلیل کالایی زیر بنایی محسوب شده و تولید و مصرف آن به عنوان یکی از شاخص های استراتژیک توسعه کشورها به حساب می آید.

منتظری ادامه داد: در واقع صنعت سیمان از نظر درجه اهمیت همپای صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی و … بوده و می تواند در اقتصاد ملی، برنامه ها، سیاست کلان توسعه کشور اثر گذاری بالایی برخوردار باشد.

به هر ترتیب کاهش ظرفیت تناژ خودروهای حمل سیمان، تسریع در بازسازی نقاط دچار آسیب ‌جاده و تعجیل در احداث جاده مناسب می‌ تواند گزینه‌ های قابل بررسی برای برون رفت از این مشکل باشد./مهر

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

سیمان دیلمانسیمان گیلان سبزسیمان گیلان سبز دیلمانکارخانه سیمان دیلمانمحور سیاهکل به دیلمانمشکلات مردم سیاهکل
مطالب مرتبط

واکنش مسئولان به بحران زیست‌محیطی کارخانه سیمان دیلمان؛ اقدام جدی یا نمایش؟

آغاز بارش برف در منطقه کوهستانی دیلمان + برف

روایتی از نشر گازهای آلوده و غبار توسط کارخانه سیمان دیلمان در سال گذشته

ارتفاع برف در محور سیاهکل به دیلمان به ۱۴۰ سانتی متر رسید

ارتفاع برف در محور سیاهکل به دیلمان به ۶۰ سانتی متر رسید

بارش خفیف برف در محور سیاهکل – دیلمان با حداکثر ارتفاع برف ۵ سانتیمتر

دیدگاه ها

19 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. یه همشهری گفت:
    1392-09-07 در 22:54

    سلام – این یعنی اینکه بدون بررسی ساختار ها تصمیمات گرفته شده و کارها انجام گرفته . درسته ؟ بنده شنیدم قالب کارکنان تخصصی این کارخانه هم غیر بومی هستند! به نظر شما ظرفیت برای کارهای تخصصی در شهرستان سیاهکل وجود ندارد که باز باید به سراغ سایر شهرها رفت ؟ آیا مهندس در سطح شهر وجود نداره که لژیونر میاوریم؟!

    بنده شخصا آخرین باری که سفر کردم اوضاع جاده به شدت نامطلوب بود .حیف است برای پیشرفت یک بخش ،یک بخش دیگر را ناقص کنیم . یک مسافر که وارداین منطقه بشود مطمئن باشید اگر وضع اینگونه باشد هیچ رغبتی برای سفر دوباره از خود نشان نخواهد داد .
    امیدواریم وضع بهتر بشه

     
    پاسخ
  2. ناشناس گفت:
    1392-09-08 در 13:45

    سلام هیچ فایده برای مناطق ندارد

     
    پاسخ
  3. محسن معانی گفت:
    1392-09-08 در 19:26

    البته قبل از اجرای طرح ,مطالعات جامع همراه با ساعتها کار کارشناسی انجام گرفته و جای نگرانی نیست

     
    پاسخ
  4. دیلمان گفت:
    1392-09-08 در 20:16

    آقایان مسول یه فکر اساسی برا جاده بکنن. جاده رو درست نمی کنن که هیچ خواهشن داخل چاله ها گل یا سنگ های 30 سانتی نریزند . حداقل می تونن یه کامیون آسفالت برا لکه گیری استفاده کنن

     
    پاسخ
  5. محمود گفت:
    1392-09-08 در 22:14

    ا ین کارخانه را بعضی ها زائیده اند و لی بد جوری؟

     
    پاسخ
  6. یه سیاهکلی گفت:
    1392-09-08 در 22:49

    من مدتی پیش تا لونک رفته بودم بین راه بعد از بالارود وقتی جاده رو دیدم خیلی تعجب کردم که ظرف مدت چند ماه بعد از راه اندازی کارخانه به این وضع دچار شده انگار جاده رو شخم زدند

     
    پاسخ
  7. آفتابکار گفت:
    1392-09-09 در 00:31

    با سلام
    در تجزیه و تحلیل و امکان سنجی طرح های اقتصادی، یکی از اولین بررسی ها دسترسی به بازارهای هدف است که ای خود یکی از مباحث مهم آمیخته بازاریابی صنعت می باشد. آن متخصصین و مسولانی که از این طرح حمایت می کنند آیا در بررسی اولیه خود موارد زیر را در نظر گرفته بودند:
    1- با توجه به کوهستانی بودن منطقه آیا راه دسترسی موجود برای این صنعت مناسب است؟ اگر نه آیا مسیر جایگزین وجود دارد و یا ساخته خواهد شد؟
    2- با توجه به گردشگری بودن منطقه و طبیعت بکر دیلمان آیا منافاتی با جذب توریست ندارد؟
    3-آیا برای ساکنین بومی منطقه و همچنین محیط پاک طبیعت آن آلودگی زیست محیطی خطرناک نخواهد بود؟
    4- با وجود جاده خطرناک و کوهستانی آیا مشکل تردد و حوادث جاده ای وجود نخواهد داشت؟
    5- آیا در بلندمدت گسترش این صنعت به نفع مردم و منطقه خواهد بود؟
    6-آیا این منطقه پتانسیل استفاده از صنایع سبز و سازگار با اقلیم خودش را نداشت؟
    و هزاران سوال بی جواب دیگر ………………….

     
    پاسخ
  8. سیا گفت:
    1392-09-09 در 11:44

    واقعا تاسف تنها جای دیدنی سیاهکل داره از بین میره

     
    پاسخ
  9. اقایی پیرکوهی گفت:
    1392-09-09 در 13:20

    ندیمی فقط … .به جای تغییر مدیر ان به فکر این جاده پیرکوه به دیلمان باشه

     
    پاسخ
  10. یک همشهری گفت:
    1392-09-09 در 21:41

    با سلام
    ما کارمندان ادارات دیلمان هر روز مسیر سیاهکل به دیلمان و بر عکس را طی میکنیم،با وجود تعداد زیاد کامیون های حمل سیمان تردد در مسیر بسیار خطرناک شده است به عبارتی ما جان خود را در کف دست خود میگیریم و بر سر کار خود میرویم،بارها شاهد سقوط کامیون و یا تصادفات سنگین در مسیر بوده ایم،دست انداز های جاده هم باعث آسیب به مهره کمر شده و هم مسیر طولانی را طولانی تر میکند،از مسئولین امر خواهشمندیم چاره ای بیاندیشند و به فکر جان مردم بیگناه که در این مسیر رفت و آمد میکنند باشند.

     
    پاسخ
  11. رها گفت:
    1392-09-09 در 22:11

    ضمن تشکر از شما برای تهیه گزارش و انعکاس خبر . متاسفانه عملکرد و واکنش مسئولین اعم از وزارت راه و صنعت و … به تخریب جاده بسیار کند و در حد صفر است اینکه می گویند طرحهایی داریم مشکل را حل نمی کند چون اجرای این طرحها با این سرعت لاک پشت وار آقایان دهها سال طول خواهد کشید چون می گویند بودجه نداریم حتی تاکنون نتوانسته اند حداقل چند کامیون اسفالت داخل چاله چوله ها ( چاه گونه ! ) بریزند لااقل در کوتاه مدت از کامیونهای سیمان عوارض بگیرند و درآمدش را صرف مرمت جاده کنند اگر از هر کیسه سیمان 200 تومان هم عوارض گرفته شود در ماه مبالغ قابل توجه ای جهت تعمیرات جاده جمع آوری می شود

     
    پاسخ
  12. دیلمی گفت:
    1392-09-09 در 22:22

    وا… خدا … دین… مذهب …
    در عصر ارتباطات راه اولین بستر توسعه هست نمیدانم چطور آقایان فکر تولید وبه حداکثر رساندن تناژ سیمان هستند ولی فکر جاده نه !!
    من مطمئنم تعمدا جاده رو درست نمیکنن !!! آخه کدام بشری علنا نابودی جاده و اکوسیستم و در یک کلمه دیلمان رو میبینه و میتونه دم نزنه !!!
    وا… خدا ….دین….. مذهب ….. ما هم حق داریم از جاده سالم و با امنیت استفاده کنیم .

     
    پاسخ
  13. ناشناس گفت:
    1392-09-10 در 00:20

    مدیر نخبه راه و شهرنسازی مشکل کار را رانشی بودن جاده تخشیص دادند!!!!!

     
    پاسخ
  14. دیلمانی گفت:
    1392-09-10 در 07:34

    جرات ندارن عوارض بگیرن نه شهرداری نه بخشداری پشت سر کارخانه … هست

     
    پاسخ
  15. امیدی گفت:
    1392-09-10 در 19:17

    با سلام
    من خیلی وقته که نظر میدم و انتقاد میکنم ولی هیچ اتفاق تازه ای رخ نمیده، من در سیاهکل متولد شدم و همیشه آرزوی یه مکان تفریحی،علمی و… حتی یه آسفالت خوب و توی شهرم داشتم، عزیزای من یه نگاهی به آسفالت داخل شهرتون بندازید اونوقت به این نتیجه میرسید که آبادانی سیاهکل با این …… یه رویای به دست نیافتنیه.
    فقط شعار… فقط شعار…همین و بس.

     
    پاسخ
  16. دیلمان بهشت نیاکان گفت:
    1392-09-11 در 14:21

    باسلام می خواستم در مورد جاده نظر بدم دید اطلاق عنوان جاده به محور سیاهکل – پیرکوه ظلم است بر جاده باید نام این محور مال رو بشود.دوست ناشناس متشکرم نظرخوبی در مورد نخبه راه و شهر سازی دادی کلی نظر در مورد اون شخص گذاشته بودم که به لطف مسئول سایت برداشته شد.بخدا قسم خسته شدم از این جاده ماشینم پرایده پدرش در اومده تو این جاده هرهفته یه جاش خرابه مدل 90 جلوبندی داغون و …..!
    آقای بابائی عزیز تا زمانی که انتقاد سازنده نباشد پیشرفت هم در سیاهکل و دیلمان نخواهد بود ما خواهان پیشرفت شهرستان خود هستیم و مشکلی با شخص خاصی نداریم پس خواهشاً نظری که در رابطه با مدیر نخبه راه و شهر سازیآقای م-س گذاشتیم رو بر ندارین.
    گناه مردم دیلمان چیه؟ تنها دلخوشی ما توریستی بودن منطقه ما بود که اونم به لطف کارخانه سیمان و سکوت برخی ها نابود شد.آقای بابایی عزیز مسئول سایت به فکر مردمی باشید که مریض می شوند و باید فوری به دکتر در شهر مراجعه کنند با این وضع جاده…..نه به فکر بدست آوردن دل برخی مسئولین!

     
    پاسخ
  17. دیلمان گفت:
    1392-09-15 در 12:55

    ما اهالی شهر دیلمان از شورای شهر دیلمان که در شعار تبلیغاتی خود شجاعت داشتند خواهشمندیم که در عمل هم شجاعت خودشان را نشان دهند پیشنهاد می شود از هر کامیونی که وارد اسپیلی می شود عوارضی بگیرند لااقل بودجه که ندارین اینجوری هم می تونین تولید بودجه کنید همم قسمت های خرابی جاده رو اصولی لکه گیری کنید. اینجوری مشکلات از بین نمیره اما به حداقل میرسه . در پایان سخنی از امام (ره) ذکر میکنم تا شاید چشم مسولین آنرا دیدن
    ” هرکس هر پست و مقامی دارد آن پست و مقام آزمایش اوست .”

     
    پاسخ
  18. شاقلانی ش گفت:
    1392-10-08 در 15:55

    واقعاً جای تاسف دارد اکثر مردم از ترس کامیونها خیلی کم توی این مسیر تردد می کنند واقعا هنگام حرکت توی این جاده به جای تماشای مناظر زیبا باید مواظب چاله چوله ها باشی.

     
    پاسخ
  19. ملامحله گفت:
    1395-03-17 در 12:59

    در همه جای دنیا اول راه می سازند بعد کارخانه چرا مابرعکس عمل می کنیم .شاید داستان قیف وقیره !!!!!!

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • خانه سرهنگ عضدی سیاهکل

  • طرح مسئله کاهش تراز آب دریای کاسپین در دستور کار اجلاس استانداران کشورهای ساحلی

  • آغاز استعفای داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از شنبه + جزئیات

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑