• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
پنجشنبه ۱۳ آذر ۰۴ - ساعت ۱۸:۵۳:۰۸
تاریخ انتشار خبر: ۰۸ آذر ۱۳۹۲
ساعت انتشار خبر: ۱۱:۱۴ ب٫ظ

نقش آموزش و پرورش در مسیر توسعه ی پایدار(بخش اول)

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)

به قلم: علی معتمدی چالشمی

همه صاحب نظران، که در دانشگاههای داخلی و خارجی صاحب سبک و تئوری پردازی هستند و تاکنون کتابهای متعددی در این مقال به زیور طبع آراسته اند، نقش آموزش و پرورش را در توسعه ی اقتصادی واجتماعی جامعه انکار ناپذیر و بی بدیل دانسته اند.

درسیاهکل/علی معتمدی چالشمی: به باور همه صاحب نظران، که در دانشگاههای داخلی و خارجی صاحب سبک و تئوری پردازی هستند و تاکنون کتابهای متعددی در این مقال به زیور طبع آراسته اند، نقش آموزش و پرورش را در توسعه ی اقتصادی واجتماعی جامعه انکار ناپذیر و بی بدیل دانسته و به همین دلیل از منظر سیاست گذاران و تصمیم گیران کشورهای صنعتی، پیشرفته و در حال توسعه منزلتی والا یافته و رویکرد نوینی را برای آن ترسیم نموده اند.
رویکرد سرمایه ای به انسان در ساحت آموزش و پرورش، به عنوان کاشف سرمایه های انسانی و خالق نیروهای متخصص و مربی نوآوران و بهره وران مورد توجه است. رویکردی که اساسا آموزش وپرورش را محملی برای سرمایه گذاری از سوی جامعه و فرد تلقی می کند و برای جامعه، بازدهی سرمایه گذاری در آن به شکل نیروی نوآور و ماهر و فناور، قدرت تولید را افزایش و تداوم توسعه ی پایدار، متوازن و رشد اقتصادی را ممکن می سازد.
سرمایه گذاری در این دستگاه عظیم، نزدیک ترین راه برای عدالت اجتماعی و از ضروریات زیست در جامعه ی جهانی است که پایه مهم قدرت در آن، آموزش و دانایی می باشد .
به راستی می توان اذعان کرد نبود یک نظریه ی کارآمد در اقتصاد آموزش و پرورش دغدغه ی ملی است و مشکلات عمده آموزش وپرورش ناشی از فقدان این نظریه و عدم اجماع و اتفاق نظر در آن است، به گونه ای که فقدان این اتفاق نظر موجب ضعف اقتصادی در این عرصه شده است و این ضعف اقتصادی موجب شده آموزش و پرورش با تمامی اهمیتی که حایز آن است و در طی سالیان اخیر دولت مردان و همه صاحب نظران برآن تاکید کرده اند، جاذبه ی کافی برای جلب نیروهای کار آمد و بالطبع تقویت نیرو و سرمایه ی انسانی مطلوب را نداشته باشد.
در اغلب کشور های توسعه یافته باور به وجود رابطه ی عالی میان آموزش و پرورش و رشد و توسعه ی اقتصادی چنان محکم شده است که توسعه ی آموزش و پرورش را بر مرتبه ی بالایی از اولویت ها نشانده و سهم نسبتا مهمی از بودجه ی ملی را به آن اختصاص داده است و البته خاستگاه این باورآنجاست که آموزش و پرورش به عنوان صنعتی مدرن تلقی شده که از منابع اقتصادی استفاده کرده و بازده فزاینده و مستمری را ارایه می کند.

مثلا با خلق و پرورش نوآوران و کسانی که گشاینده ی افق های نوین بر روی جامعه هستند، ظرفیت های اقتصادی جامعه را کشف و بهره برداری نموده و از فقر و وابستگی جامعه جلوگیری می کنند یا با افزایش مهارت های نیروی کار و پرورش بهره وران و متخصصین، ابداعات و نوآوری ها را تعمیم و تکثیر میکنند یا با پرورش انسان های اجتماعی و شهروندان مسالمت جو، سایش ها و فرسایش های اجتماعی را کاسته و از هزینه های مازاد جلوگیری می کنند و با کاهش جرایم و ناهنجاری های اجتماعی موجب کاهش هزینه های هنگفت و همچنین موجب تسهیل دستیابی به منابع می گردند.

نقش آموزش و پرورش در جامعه ما همچون نقش مويرگ ها و سلسله اعصاب در بدن انسان است. جايگاه آموزش و پرورش از آن جهت در جامعه اهميت دارد که اگر جامعه اي بخواهد اطلاعات و تغييرات مطلوب را سريعا به مردم منتقل نمايند به راحتي مي تواند از طريق نظام آموزشي صحيح و قوي به تمام مردم به طور ملموس و موثر منتقل نمايد و باز خورد سريع آنرا مشاهده نمايند تا در برنامه ريزي هاي بعدي بصورت سريع از آن استفاده نمايند.

حضرت آیت ا… امام خامنه ای (مد ظله العالی) در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی«ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» که در مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تصویب به تأیید معظم له رسیده اشعار داشته که تحول در نظام آموزش و پرورش باید مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه ( زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان با تأکید بر ریشه کن کردن بی سوادی و تربیت انسان های مؤمن، پرهیزکار، متخلق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت جو، آزادمنش، مسؤولیت پذیر، قانونگرا، عدالت خواه، خردورز، خلاق، وطن دوست، ظلم ستیز، جمع گرا، خودباور، ایثارگر و همچنین درباره ارتقای جایگاه آموزش و پرورش تأکید شده است که، آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده دار اجرای سیاست های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها و بنابر اين اگر نظام آموزش و پرورش کشور را بر اساس نياز ها، توانايي ها و دستورالعمل های فرهنگ دين اسلام طراحي کنيم مي توانيم به آموزش و پرورش واقعي برسيم. لذا براي اينکه بتوانيم آموزش و پرورش پويا و تحول گرا داشته باشيم بايد:

1- فرصت هايي را براي تعامل بين موسسات علمي ، آموزشي و پژوهشي و آموزش و پرورش فراهم کنيم .
2- برنامه ريزي درسي را با نياز هاي جامعه منطبق سازيم .
3- فراهم آوردن فرصت کسب تجربه براي معلمان و دانش آموزان در بخش صنعت .
4- وادار نمودن بخش اقتصادي جامعه به سرمايه گذاري در آموزش و پرورش .
5- شرکت دادن دانش آموزان در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي .
6- برگزاري دوره هايي با عنوان آموزش مهارت هاي اجتماعي براي اولياي دانش اموزان در آغاز هر سال تحصيلي .
7- برگزاري دوره هاي باز آموزي و ضمن خدمت براي معلمان نه به شکل کنونی که در فضای مجازی ایجاد شده و معلمان آن را فرصتی صرفا برای کسب امتیازبهره برداری می کنند.
8- حل مشکلات معيشتي فرهنگيان .
9- دادن حق التدریس به معلمان مقاطع ابتدايي .
10- اجراي اصل سي ام قانون اساسي که به صورت مستقيم و غير مستقيم ناظر بر اموزش و پرورش است .” دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تاسرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد .”
11- آموزش و پرورش را به شکل هماهنگ توسعه کمي و کيفي مشخصي بر اي توسعه حاکم باشند .
12- مفهوم و تعريف آموزش و پرورش عمومي را به گونه اي تغيير دهيم که برخورداري از آموزش و پرورش ابتدايي ، راهنمايي و متوسطه اجباري شود و همه کودکان و نوجوانان روستايي و شهري از آموزش و پرورش تا پايان دوره متوسطه بهره مند گردند .
13- گسترش شاخه هاي فني و حرفه اي درمراکز دهستانها.
14- استفاده از خدمات راهنمايي و مشاوره اي به معنای واقعی کلمه در تمامي سطوح تحصيلي .
15- ايجاد هماهنگي برنامه هاي آموزشي و پژوهشي ، آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقيقات و فناوري .
16- سهيم کردن مردم در امر آموزش و پرورش .
17- در سازماندهي مدارس تجديد نظر شود و به تناسب اختيارات به مدارس داده شود و درجه بندي و سازمان هريک از مدارس را تعيين کنيم تا توسعه کيفي آموزش و پرورش را در سطح مدرسه و کلاس ممکن شود .
18- روش هاي آموزشي و پرورشي خود را عملي و علمي کنيم .
19- مديراني را تربيت کنيم که بر اساس تحقيقات آموزشي و پژوهشي تصميم گيري کنند .
20- در تدوين کتب درسي به نياز هاي ملي ، محلي و منطقه اي توجه شود .
21- هدف هاي کلي و آرماني آموزش و پرورش را طي برنامه هاي دراز مدت ، ميان مدت و کوتاه مدت مشخص نموده و آن را با برنامه هاي پنج ساله توسعه فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي کشور هماهنگ کنيم .
22- با وضع قوانين و مقررات گوناگون همکاري همه سازمان هاي کشوري و بخش خصوصي را ميسر سازيم به طوري که براي طرح مشکلات سازمان ها و مردم مبناي قانوني وجود داشته باشد .
23- مدارس را با استاندارد دولتي تاسيس و بتدريج گسترش دهيم و براي آنکه يک برنامه پنج ساله تعريف نماييم .
24- در انتخاب و انتصاب مديران رده هاي گوناگون ، دقت لازم به عمل آورده و ضوابط را بر روابط ترجيح دهيم و به اصل شايستگي در انتصابات تاکيد شود .نه اینکه هر معلم عزیزی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته و بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود آنان را در سمت مدیریت مدارس بکار گیریم و تعلیم و تربیت را فدای امور مادی کنیم.
25- آموزش و پرورش مهمترين عامل توسعه فرهنگ اسلامي و ايراني وحدت ملي ، توسعه اقتصادي ، و نظامي ، نظام مقدس اسلامي دانيم تا در تخصيص بودجه کافي به امر آموزش و پرورش پشتباني از برنامه هاي آن دريغ نکنند .
26- تاکيد بر نقش و جايگاه شوراي عالي آموزش و پرورش در آموزش و پرورش .

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

علی معتمدینقش آموزش و پرورش در مسیر توسعه ی پایدار
مطالب مرتبط

رهاورد دیدار؛ با آیت الله جوادی آملی (زیدعزه)

مفهوم شناسی انقلاب اسلامی

پازل های توسعه ی گیلان

انفجار نور

دیدگاه ها

17 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. ناشناس گفت:
    1392-09-09 در 01:25

    اقای معتمدی رفتی یه کتاب فتوکپی کردی خودت چقدر سواد داری لطفا با کسی مصاحبه کنید که واقعا اهل مطالعه باشه نه یه ….

     
    پاسخ
    • عاشق سیاهکل گفت:
      1392-09-15 در 15:44

      آقای معتمدی احسنت …… ما رو از برخی مسائل مطلع کردی
      اگر به نگارش این کامنت های مخالف نگاه کنید همش نوشته ی یه نفره …..
      بابا بذارین کنار این رفتار ها رو ….. بذارین کنار این جنگ و دعوا رو ….. تا کی ؟؟؟؟

      شما فکر میکنین با این حرکات و حرفها و انتقادات بی جا و بی پایه و بی اساس کاری از پیش میره ؟؟؟؟؟؟ فقط میخواین دیگری رو بدون هیچ دلیلی سرکوب کنین ….
      اگه واقعا دلتون برا شهرتون میسوزه این راهش نیست ….. هرچیزی راهی داره
      فقط دنبال ریاست طلبی بودن کار درستی نیست ……
      به قرآن دل امام زمان از این حرکات بی اساس خونه ……
      حالا گیرم کپی پیست کرده …… آیا من و شما رو از چیزی مطلع کرده یا نه ؟؟؟؟؟

      برادرا : آقای ناشناس ….. برو روی خودت کار کن که به برادر دینی خودت بی دلیل اهانت نکنی ……

       
      پاسخ
      • یه همشهری در پاسخ به عاشق سیاهکل گفت:
        1392-09-18 در 01:07

        عاشق سیاهکل عزیز شما هم مثل بعضیا اومدی یه چیزی بگیا ، وقتی یکی که اسم فرهنگی رو یدک میشکه باید به خودش زحمت مطالعه بیشتر بده ، باید به روز باشه ، باید خودش رو با مطالب جدید به روز کنه ، کدم نظرات یه طرفست؟!! این که بگیم یه مقدار تحلیل در نوشته ایشون باید وجود میداشت یعنی یه طرفه؟!!! یعنی یه نفر اینها رو نوشته ؟!! خدایا … ایشون جز این جمله ی نخست که فرمودند “به باور همه صاحب نظران، که در دانشگاههای داخلی و خارجی صاحب سبک و تئوری پردازی هستند و تاکنون کتابهای متعددی در این مقال به زیور طبع آراسته اند” باقی مطالب رو تنها کپی و پیست نموده اند آن هم مطالبی که با کمی تامل و تفکر میتونستند به راحتی مقاله کاملی ازش در بیارن . برای اینکه متوجه بشید که نظر یک طرفه ای دار کار نبوده لینک منابع رو میارم :
        موارد مطروحه در جملات شش پاراگراف اول ، کپی شده از لینک زیر نوشته آقای علیرضا جدایی ، سایت خبرآنلاین ، 21 مرداد 92:

        http://www.khabaronline.ir/%28X%281%29S%28xb3prytaezw0xpxpmupoktmkgy%29%29/detail/307854/society/education

        پاراگراف هفتم ، ارتباط دوسويه درآموزش وپرورش ، باقر اميري ‌- كارشناس علوم ارتباطات اجتماعي‌ ،سایت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ، به نقل از روزنامه اطلاعات به تاریخ 20/11/1387 ، لینک مطلب :

        http://rie.ir/index.aspx?siteid=75&pageid=471&newsview=9611

        در پاراگراف بعد سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور رو آوردن :

        http://maslahat.ir/DocLib2/Approved%20Policies/Offered%20General%20Policies/%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA%20%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D9%88%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4%20%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1.aspx

        در انتهای همین پراگراف این جمله رو خودشون زحمت کشیدن و تایپ کردند : “لذا براي اينکه بتوانيم آموزش و پرورش پويا و تحول گرا داشته باشيم بايد :” سپس
        به مطلبی مربوط به به سوی آموزش و پرورش پویا مراجعه کردند و 26 مورد از 30 مورد که لحاظ شده بود رو در مورد توسعه پایدار آوردند(!) . خب حال به این نکته اشاره نکردند که چرا 4 گزینه از این سی گزینه را حدف کردند؟! خب آقای معتمدی بزرگوار چرا گزینه ی “نام گذاري هفته آخر شهريور هر سال به نام هفته احياي مدارس به اين صورت اولياي دانش اموزان را در آماده سازي مدارس براي اول مهر سهيم مي کنيم .” را حذف کردید ؟!

        لینک مربوط :
        http://www.afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=4051

        خب عاشق سیاهکل جان شما که فرمودید یه نفر این نوشته ها رو نوشته ، میشه بگید من جوون که ربطی به آموزش و پرورش ندارم وآقای معتمدی رو تنها به خاطر وابستگی های سیاسی به برخی افراد میشناسم چه پدر کشتگی باید با آقای معتمدی داشته باشم ؟ اینکه بگم آقای عزیز لطفا منابع رو ذکر کنید و تحلیل خودتون رو بنویسید کار بدیه ؟ اومدم به ایشون توهین کردم یا برای حفظ تقدس نام فرهنگی که ایشون به یدک میکشه این نقد رو کردم تا ایشون در مقالات بعد مد نظر قرار بدن؟!

        کدوم ” انتقادات بی جا و بی پایه و بی اساس” ؟! برادر عزیز من فقط یه شهروند این شهرم ، شغل من رییس نداره که بخوام حرص ریاستش رو بزنم ، شما رو نمیدونم ولی بنده ندارم .پرسیدید ” آیا من و شما رو از چیزی مطلع کرده یا نه ؟؟؟؟؟” پاسخ من اینه که خیر ، من از چیزی مطلع نشدم . این مطلب صرفا یک مطلب کپی پیست شده از مطالب مختلف بوده بدون تحلیل شخصی ، کسی که میاد تو این سایت نویسنده میشه باید متوجه باشه مخاطباش از همین شهر و مردم این شهر هستند و باید به شعور مخاطب احترام بذاره . زحمت کشیده شده این سایت راه افتاده پس خواهشا به خودمون اجازه ندیم برای اسم و رسم و صرفا اینکه چیزی گفته باشیم بیایم و با چهار تا مطلب از این ور اونور نوشتن حرفی زده باشیم. مطالعه کنی و نقد و تحلیل ارائه بدیم ، اگر هم قراره کار دیگران رو بزاریم نیاز نیست اسم کسی زیر متن نوشته بشه ، میتونید خبر رو بدید به آقای بابایی در بخش های دیگه سایت مثل “از گوشه و کنار ” یا “وبلاگستان” قرار بدن . امیدوارم آقای معتمدی همچنین دوست عزیزمون عاشق سیاهکل این نکته رو در نظر داشته باشه که هرکسی را بهر کاری ساختند .

        خواهشا به شعور کسی که میخونه احترام بذاریم اگر حق کپی رایت افراد نویسنده رو رعایت نمیکنیم . حق نگهدار

         
        پاسخ
        • پاسخ عاشق سیاهکل به یه همشهری گفت:
          1392-09-18 در 20:12

          سلام…….
          اولا چرا از کامنتم ناراحت شدی ؟؟؟؟؟؟؟ پس معلوم شد که کامنت گذاری ها کار شما بوده ….. آفرین ……

          آها …. پس بگو چرا با این بنده خدا بدی …. جناح سیاسی شما باهاش فرق میکنه ….. ازش عقده شخصی داری و اومدی توی سایت داری تلافی میکنی ……
          (( بازم میگی اهل ریاست طلبی نیستم ؟؟؟/ )) زشته برادر

          اینکه شما از متن چیزی نفهمیدی یا مطلع نشدی برمیگرده به خودت ….. چه کپی پیست شده باشه چه خود متن باشه مهم اینجاست که شما متن رو درک نمیکنی ….. بیشتر مطالعه کن عزیز ….. التماس دعا

           
          پاسخ
          • یه همشهری در پاسخ به عاشق سیاهکل گفت:
            1392-09-19 در 12:08

            سلام . من تاحالا تو این سایت تمام کامنت های خودم رو با نام یه همشهری قرار دادم . قابل توجه شما که بنده یه دانشجوی 23 ساله سیاهکلی هستم ، نه خدارو شکر مثل شما تو فکر ریاست طلبی و کی رئییس بشه کی نشه هستم نه چیز دیگه ، شما چشات رو بستی ، یه نقد اینقدر رو شما تاثیر گذاشته (!) آستانه تحملت رو بالا ببر دوست عزیز . شما که میگی ریاست طلبی ریاست طلبی ، پس معلوم تو دوران کاریتون همش در جستجوی میز ریاست بودی که تا یه بحثی میشه فکر میکنی همه مثل خودت دنبال ریاست طلبی هستن!! .

            کامنتی که بنده در این مطلب گذاشتم همشون با نام یه همشهری بوده نه کس دیگه . اصل موضوع که مطلب بی ربطی اینجا قراررگرفته رو به حاشیه نبر ، اصل موضوع اینه که آقایون و خانم هایی که اینجا مطلب میزارن باید متوجه باشن که آدهایی که به این سایت میان برای خودشن فهم و شعور دارن ، با چفت و بست دادن چهار تا مطلب و سرهم آوردن یه چیزی به نام شبه مقاله که توش اولین آداب مقاله نویسی رعایت نشده که نباید ژست روشنفکری بگیرم و ازش دفاع کنیم . شما هم خواهشا دایه شیرین تر از مادر نشو ، یه نقد اینقدر خورده تو ذائقه شما معلومه چه نوع دیدگاهی داری !

            آقای معتمدی هم اگر انسان نقد پذیری باشن ، هدف من رو از کامنت نقدم متوجه میشن و در ادامه مقالاتشون ان شاء الله مورد استفاده قرار خواهند داد . شما خواهشا بهت برنخوره (!) توضیحات خودم رو در این باره در کامنتی که لینک ها رو آوردم گفته ام ، نیازی هم به جر و بحث با شما نمیبینم . بله حتما مطالعاتم رو بیشتر خواهم کرد ، ممنون از پیشنهادتون. شما هم یه سوزن به ما میزنی یه جوالدوز به خودت بزن . اگر بنده این نقد رو اینجا گفتم چون مثل شما فقط درگیر سیاسی بازی ها نبودم وعین این مطالب رو قبلا خونده بودم که گفتم باید ایشون تحلیل خودشون رو مینوشتن نه کپی میزدن از مطالب . بیخود گارد نگیرید لطفا . از اینکه متن رو هم درک کردید آفرین و درود بر شما . با تشکر از شما
            حق نگهدار

             
  2. چالشم گفت:
    1392-09-09 در 10:10

    با سلام خدمت آقای معتمدی کارشناس محترم روابط عمومی دوران … آموزش و پرورش مدیریت آقای مهرداد حسینی تازه آبادی واقعا من یک سئوال دارم در آن دوران سعی می شد مدیران بر اساس لیا قت و ضوابط انتخاب شود یا نه برا ساس میل جناب آقای حسینی

     
    پاسخ
  3. مجتبي گفت:
    1392-09-09 در 15:16

    بسياري از مواردي كه مطرح شد از وظايف آموزش و پرورش است و ربطي به توسعه پايدار ندارد.
    اينم براي آشنايي دوستان با توسعه پايدار:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1

    در دنياي امروز بسياري از واژه‌ها و اصطلاحات مطرح مي‌شوند كه گاهي اوقات افراد بدون مطالعه و شناخت از معاني از آنها استفاده مي‌كنند.

     
    پاسخ
  4. رضا گفت:
    1392-09-09 در 19:09

    باسلام
    باتشکراز دوست وهمشهری عزیزمان جناب آقای معتمدی انتظار حضور بیشتر درفضای مجازی را از ایشان داریم البته نظر دوستان هم محترم و بدانیم که علم زایده ذهنی فرد خاصی نیست بنابراین نباید افراد را در معرض اتهام قرار دهیم همه علاقه مند شهرند و اگر یک جمله از متن مورد بهره برداری قرار گیرد یک گام به پیش است بعنوان مثال چقدر بند 5 مطلب عزیز ما مورد عنایت آموزش و پرورش است امسال دانش آموزان ما در کنکور سراسری در رشته های خوبی هم قبول شدند متاسفانه حتی یک تشکر خالی از آنان بعمل نیامد که لااقل برای تشویق دانش آموزان سال جاری برا الگوگیری مناسب بود مگر ما دنبال نخبگی نیستیم اواقعا” مدیریت آموزش ووپرورش فرایندهای مدیریتی مدیریت میشود ؟ باید امور را بهینه کنیم و نگرشهارا .!!!!!!!!!!!!!!

     
    پاسخ
  5. یه همشهری گفت:
    1392-09-09 در 21:37

    آفرین بر این کپی و پیست (copy/paste) فوق العاده !! جای بسیار تعجب بود برای من شخصا!!!! آقای علیرضا جدایی کجایی تو!!! آقای علی معتمدی عزیز و بزرگوار ، لطف کنید حداقل وقتی کپی میزنید منابع را ذکر کنید ، یا حداقل کمی به خودتون زحمت بدید و تحلیل خودتون رو بنویسید . این متن کپی شده از 4تا منبع هست که اگر نیازه میتونم عین اصل مطالب رو اینجا قرار بدم .آقای معتمدی عزیز از امثال شما انتظارات بیشتری داریم .
    در سیاهکل عزیز ، لطفا نظرم رو منتشر کن . ممنونم

     
    پاسخ
  6. صعود گفت:
    1392-09-11 در 14:11

    زدین تو ذوقش – شاید این بنده خدا هم می خواست یه چیزی گفته باشه –

     
    پاسخ
  7. رحیم گفت:
    1392-09-11 در 14:53

    برادر معتمدی احسن بر شما انشاءموفق باشی

     
    پاسخ
  8. unload me گفت:
    1392-09-11 در 20:23

    با سلام
    با توجه به نظراتی که دوستان ارائه کردند میخوام بدونم که حق (COPY RIGHT) رعایت شده یا نه ؟ چون مخصوصا در فضای مجازی این امر حتما باید رعایت گردد………

     
    پاسخ
  9. بی ادعا گفت:
    1392-09-12 در 01:24

    لطفا با حوصله در مورد یادداشت ها ی نویسندگان و در موضوع متن کامنت بگذارید تشکر

     
    پاسخ
  10. اشنا گفت:
    1392-09-16 در 10:38

    باسلام وارزوی توفیق برای اقای معتمدی عزیزانی که براین نوشته نقدی میکنند سعی کنند منصفانه باشد وبه صورت علمی ان را تحلیل کنند نه با…وبرای رد مطالب ویا اثبات گفتار خود سند ارائه نماین باتشکر

     
    پاسخ
  11. دلسوز بیجارگان گفت:
    1392-09-16 در 21:16

    شما روستای لاکرم و سوتگوابر میدانید کجاست؟ ؟ همان جایی که دختر وپسر جوان زیر 15سال بخاطر نداشتن مدرسه ونداشتن حتی سرباز معلم بیسواد ماندن؟

     
    پاسخ
  12. ن گفت:
    1392-09-18 در 13:49

    افرین به تو بزرگمرد چالشمی

     
    پاسخ
  13. دانش آموز گفت:
    1392-09-24 در 17:35

    با سلام و خسته نباشید به آقای معتمدی چالشمی . باید عرض کنم توی بند های شماره گذاری شده شما با مضمون ” براي اينکه بتوانيم آموزش و پرورش پويا و تحول گرا داشته باشيم بايد: ” جای برخورد با مدیر بی فکری که دانش آموزش را توی انباری محبوس میکند خالیست یا نمونه دیگری که در مدرسه پروفسور رضای سیاهکل همچنان به کارش (فحاشی به دانش آموزان با رکیک ترین و زشت ترین کلمات که از دهان لات های کوچه بازار هم در نمیاد توی هر جمله اش …. پیدا و مشهود هست . ) ادامه میدهد …. آیا با فحش دادن به محصلین در مکان مقدسی چون مدرسه که مهد علم و فرهنگ و دانش هست ، می توان آموزش و پرورش پویا داشت یا خیر البته تحول گرا می توان داشت اگر معکوس بیندیشیم یعنی به جای تربیت و ادب و تمام محسنات توصیه شده از سوی اولیای دین و مربیان دلسوز و مسولان امور آموزشی ، بی بند و باری و بی تربیتی و تمام لجام گسیختگی های اخلاقی را در قالب تحول گرا بپذیریم .

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • خانه سرهنگ عضدی سیاهکل

  • طرح مسئله کاهش تراز آب دریای کاسپین در دستور کار اجلاس استانداران کشورهای ساحلی

  • آغاز استعفای داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از شنبه + جزئیات

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑