• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
جمعه ۱۴ آذر ۰۴ - ساعت ۱۷:۰۵:۴۵
تاریخ انتشار خبر: ۰۴ آبان ۱۳۹۳
ساعت انتشار خبر: ۰:۳۵ ق٫ظ

توبه فتنه گران

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)

به قلم: حجت الاسلام میثم میرزایی

حق آن است که حال امروز فتنه گران 88 را با «شریح قاضی» مقایسه کنیم که تا آخر عمر نه توبه کرد و نه توفیق توبه یافت.

درسیاهکل/حجت الاسلام میثم میرزایی: خبری در سفر ریاست محترم  جمهوری به استان زنجان، از رسانه های گروهی مخابره شد که توجه بسیاری از مردم و جریان های سیاسی را به خود جلب نمود؛
توبه حر!
ایشان در جمع مردم زنجان بیانی به این مضمون ایراد کردند: «امام حسین علیه السلام حتی حر را هم بخشید و توبه او را قبول کرد و ما باید با الگو قرار دادن آن حضرت توبه افراد خطا کار سیاسی را قبول کنیم.»
بسیاری از صاحب نظران بر این عقیده اند: منظور رئیس جمهور (همانطور که از سیاق کلام بر می آید) قبول کردن توبه کسانی است که در فتنه 88 نقش داشته اند و آن گناه سیاسی را مرتکب شده اند. که البته اگر هم منظور همین افرادند، انشاءا… هدف خیرخواهی و دلسوزی بوده است. اما توجه به چند نکته در مقایسه «فتنه گران 88» با «حربن یزید ریاحی» خالی از لطف نیست:
اولا”: این مقایسه یک قیاس مع الفارق است، عمل «حر» یک عمل نادانسته و از روی جهل بود. او فکر می کرد که با بستن راه امام علیه السلام در حال انجام دستور خلیفه مسلمین است و در حقیقت دارد دستور خدا و رسولش را اطاعت می کند و راه کسی را که بر خلیفه مسلمین خروج کرده، می بندد.
اما وقتی که متوجه اشتباه خود می شود و با کلام امام مسلمین حقیقت برای او روشن می گردد، بلافاصله به اردوی امام علیه السلام پیوسته و اشتباهش را جبران می نماید.
اما فتنه گران 88 : بر کسی پوشیده نیست که این افراد و خصوصاً سران فتنه در طول این 5 سالی که از وقوع فتنه گذشته است، نه اینکه آگاه نشدند و به توصیه دلسوزان (مخصوصاً رهبر انقلاب که آنها را توجه داد به حمایت دشمنان اسلام و سلطنت طلبان و ضد انقلاب از جریان فتنه) توجه نکردند، بلکه در طول این سالها از هیچ تلاش و صدور بیانیه ای علیه نظام کوتاهی نکردند و حتی هم اکنون هم اعلام پشیمانی از عملکرد زشت خود نمی کنند.
و اگر هم کاری را در تضعیف نظام اسلامی انجام ندادند به خاطر این بود که دیگر از دستشان بیشتر از این بر نمی آمد زیرا پاسخ دندان شکن مردم در «9 دی» آنها را سر جای خود نشاند.
ثانیاً: وقتی «حر» توبه کرد، واقعاً توبه کرد. قلباً و عملاً.
اما فتنه گران 88: آنها حتی یک بار حاظر نشده اند از رهبر معظم انقلاب و مردم این کشور به خاطر عمل زشت شان عذرخواهی نمایند و یا به اشتباه خود اعتراف کنند. این چه توبه ای است؟!!!!
ثالثاً: زمانی که «حر» برای توبه خدمت امام علیه السلام آمد، با خضوع و خشوع خدمت امام علیه السلام رسید و از آن حضرت سهم خواهی نکرد، او درخواست نکرد که مثلاً مرا فرمانده سپاه خود کنید یا گندم ملک ری به من بدهید، بلکه از امام علیه السلام درخواست کرد که زودتر از همه در رکاب آن حضرت شهید شود تا چشمانش به چشمان اهل خیمه ها نیافتد. زیرا «حر» فقط به خاطر یک اشتباه از همه شرم دارد.
اما فتنه گران 88: هنوز توبه نکرده می خواهند در نظام اسلامی پست گرفته و مسؤلیت های حساس کشور را به عهده بگیرند و از خدای متعال، امام زمان علیه السلام، ولی فقیه زمان شان و این مردم رنج کشیده شرم نمی کنند.
ضمن نکات فوق باید به این نکته نیز توجه داشت که «توبه فتنه گران» – به فرض تحقق آن – هیچ منافاتی با محاکمه آنها توسط قوه قضاییه ندارد. این مسأله با یک مثال ساده قابل فهم است:
اگر فردی را که در اصفهان بر روی صورت چندین زن اسید پاشیده است دستگیر کنند و او پس از دستگیری توبه کند (آن هم یک توبه واقعی و از ته دل)، آیا دیگر نباید وی را محاکمه نمود و به سزای عملش رسانید؟!!!!!!!!

واعجبا،
کسانی که در سال 88 باعث کشته شدن انسانهای بیگناه در کف خیابانهای تهران شدند و عامل ایجاد تجمعاتی بودند که در آنها به جان و مال و ناموس مردم مسلمان تعرض گردید و نظام اسلامی تضعیف شد و دشمنان اسلام خوشحال شده و جرأت پیدا کردند، به صرف یک توبه پاک شده اند؟!!!!!!!
کسانی که بیانیه برای تجمع سربازان عمر سعد و شمر (منظور فتنه گران روز عاشورا) دادند و باعث حمله به عزاداران امام حسین علیه السلام و آتش زدن پرچم و بیرق های عزاداری سید الشهدا سلام الله علیه شدند حال با یک توبه انجام نشده، تطهیر می شوند؟!!!!!!
هیهات!
حق آن است که حال امروز فتنه گران 88 را با «شریح قاضی» مقایسه کنیم که تا آخر عمر نه توبه کرد و نه توفیق توبه یافت.
یا با «زبیر بن عوام» که بر علیه امام زمانش قیام کرد و فتنه جمل را بپا نمود و با اینکه در لحضات آخر از اردوی فتنه گران خارج شد، وقتی که او را شخصی ناشناس کشت و شمشیرش را برای امیر المؤمنین علی علیه السلام آوردند، طبق روایات، امام علیه السلام فرمودند: « القاتل و المقتول کلاهما فی النار» یعنی هم قاتل او (که بی دلیل او را کشته است) و هم مقتول (یعنی خود زبیر) هر دو در آتش اند.
چرا؟ چرا زبیر با اینکه با امام نجنگیده در آتش است؟
چون آتش بیار معرکه بوده و عده زیادی از مسلمانان با طناب او به چاه رفتند و در جنگ جمل کشته شدند. «زبیر» اگر واقعا” می خواست توبه کند، توبه او این بود که به سپاه امام علیه السلام می پیوست تا کسانی که با کلام او گول خورده اند نیز برگردند و حجت بر آنها تمام شود. که اگر چنین می کرد، فتنه جمل خاتمه می یافت.

اما نه «زبیر» چنین کرد و نه فتنه گران فتنه 88 .
والسلام

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

توبه حرتوبه فتنه گرانحجت الاسلام میثم میرزاییفتنه 88میثم میرزایی
مطالب مرتبط

هشتم دی یادآور پیشگامی در بصیرت و هوشیاری مردم گیلان

مدافعان حقوق زن کجا خفه خون گرفته اند؟/ مردم تا کی شاهد حضور اوباشی باشند که گیلان را حیات خلوت مفاسد خود می دانند

فتنه ۸۸ و سرانِ فتنه، خطِّ قرمز است

صفارهرندی: میرحسین برخلاف تعهدش عمل کرد/ جزئیات جدید از جلسه موسوی با رهبر انقلاب

عده‌ای از یادآوری ۹دی عصبانی‌اند/ بسیاری از مشکلات کشور به دلیل قبله آمال دانستن آمریکاست

سران فتنه آبروی ملت و نظام را به حراج ‌گذاشتند

دیدگاه ها

39 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. همشهري گفت:
    1393-08-04 در 19:20

    جالبه والا بدعت به اين وضوح در تعاريف ديني!!!!!!
    يعني توبه از عمل خلاف كه با علم ويقين واطلاع قبلي انجام شده،پذيرفته نيست!!!!
    جل الخالق احتمالن دروس حوزوي مثل كتابهاي مدارس جديدن تغيير كرده ويا جناب ميثم خان ما احكام رو از جاي ديگه اي دريافت ميكنه!!
    ميثم جان يه توبه اي هم خودت بكني بدنيست برادر.

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-04 در 21:13

      با سلام و تشکر از ثبت نظر شما؛
      البته شما لطف دارید که بنده رو توصیه به توبه کردن می کنید، همه ما نیاز به توبه داریم اون هم نه یک بار بلکه هزاران بار، اما دوست عزیز معلومه که در متن نوشته شده دقت نکردی!
      کسی تعریف جدید ارائه نداده بلکه حرف ما اینه: اولا” توبه ای ما از اینها ندیدیم بلکه عکس اون صادق بوده و ثانیا” مقایسه این افراد با «حر» صحیح نیست و توبه کردن شون منافاتی با محاکمه شدن شون نداره. دقت کنید!

       
      پاسخ
    • سیاهکل بخشداریست نه شهرستان گفت:
      1393-09-06 در 12:21

      چند نفر در اینجا کامنت گذاشتن مرگ بر ………………………..
      حالا که شما مرگ بر گفتنت اینقدر خوبه اینم بگو …………….
      مرگ بر کسی که داره تو این مملکت دزدی می کنه میلیاردی وکاری به کارش ندارن و مرگ بر کسی که ………………………………………………..؟؟؟؟؟؟
      اینها رو هم بگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

       
      پاسخ
  2. یه سیاهکلی گفت:
    1393-08-04 در 19:57

    برادر اگر مجرمند چرا دادگاهشون برگزار نمیشه ؟

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-04 در 21:51

      با سلام و تشکر از ثبت نظر شما؛
      البته بسیاری از فتنه گران همانطور که می دانید محاکمه شدند و اتفاقا” نظام هم با بسیاری از اونها که واقعا” توبه کردند، با رأفت اسلامی برخورد کرده اما در مورد سران فتنه بهترین محاکمه همون بود که در 9 دی برای اونها برگزار شد ضمن اینکه قوه قضائیه تاکنون خیلی خوب و با بصیرت با اونها برخورد کرده و اگر هم از محاکمه این دنیا در برند، از محاکمه الهی که نمی تونند فرار کنند.
      خیلی از مجرمان در این دنیا محاکمه نمی شوند اما این دلیل بر بی گناه بودن شون نیست.

       
      پاسخ
  3. ساده لوح گفت:
    1393-08-04 در 23:03

    باسلام
    سران فتنه که جرمی مرتکب نشدند . مگر قیام و آشوب و فرماندهی اغتشاشات با بیانیه و حتی حضور در اغتشاشات ؛ و سبب ریختن خون مردم و ملت شدن جرم است !؟ جناب آقای میرزایی الآن مصادیق جرم عوض شده وگرنه …

     
    پاسخ
  4. میثم میرزایی گفت:
    1393-08-05 در 11:47

    با سلام و تشکر؛
    ممنونم از تیز بینی و بصیرت شما.

     
    پاسخ
  5. قلی گفت:
    1393-08-06 در 06:27

    نوشته جالبی بود حرف ندااااااااااااااااااااااااااااااااااره

     
    پاسخ
  6. عبدافاطمه گفت:
    1393-08-06 در 10:28

    باسلام …
    مطلب مفیدی بود برادر…
    ولی اجازه بده منم با بخش عظیمی از مردم همگام باشم…
    که نیمی از این جماعت حق دارند…
    چرا محاکمه نمی شوند، این سران فتنه…
    دو پاسخ دارد در عوام…
    1- جرمی مرتکب نشده اند که محاکمه شوند!!!!
    (پس چرا افراد جزء و زیردست محاکمه و صدور حکم شده اند؟؟؟)
    2- جرم مرتکب شده اند ولی… (مختارم آرزوست…)

    البته همه میدانند که دستگاه قضا کاملا مستقل است…

     
    پاسخ
  7. عبد گفت:
    1393-08-06 در 13:15

    وفّقک الله

     
    پاسخ
  8. یکی گفت:
    1393-08-07 در 14:50

    مرگ بر موسوی و کروبی وخاتمی
    مرگ بر موسوی و کروبی وخاتمی

    آقاییییییییییییییییییییوووووووووووووووووون
    مگه این بی سرو پاهای کلاش نبودن اشک آقای ما رو توی نماز جمعه در آوردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لعنت به هرچی فتنه گر و حامی هاشون

    تامیتونین مانور بدین …. کسی رو که خدا ذلیل کنه هیج وقت عزیز نمیشه
    چون دل عزیز زهرا رو شکوندن

    مرگ بر موسوی و کروبی وخاتمی
    مرگ بر موسوی و کروبی وخاتمی
    حیدرمدد

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-11 در 15:24

      برادر بزرگوار جناب «یکی»:
      توهین به دیگران حتی اگر حق با شما هم باشد صحیح نیست،
      بنده این کار شما را تأیید نمی کنم.

       
      پاسخ
  9. همشهري گفت:
    1393-08-08 در 20:26

    آقاي حاج ميثم خان ميرزايي،دوست گرامي وقديمي، حتمن ميدونيد كه محاكمه ويه دادگاه آزاد حداقل حق هر متهم ودر حبسي هست،اينكه بيايم وبا توجيهات عجيب وغريب دونفر از چهره هاي برجسته نظام رو مدت مديدي از حداقل حقوق اجتماعي محروم كنيم وبدون دادگاه حبس وحصر كنيم كار پسنديده اي نيست.وجالبتر اينكه يه منتي هم سرشون بذاريم كه بخاطر اين وآن شمارو بي دادگاه حبس كرديم!!!!!!!!
    جالبه خود مهندس موسوي وآقاي كروبي بارهاخواستار محاكمه در يك دادگاه قانوني شدن.
    جالبه تو مقاله ات از راهپيمايي خياباني به عنوان دادگاه نام ميبري؟!!!!!!!!
    برادر من 9دي رو ديدي ولي راهپيمايي هاي چند ميليوني طرفداران مهندس موسوي وكروبي رو نديدي!!!!اون دادگاه نبود؟
    دوستان شما مثل اينكه به نفعشون نيست كه حرف هاي اين بزرگواران هم مثل ساير متهمين شنيده بشه.
    برادر من ميگن يه جهان به كفر ممكنه بمونه ولي به ظلم هرگز.
    ياحسين شهيد كه گفت هيهات من الذله.
    شنيدن صحبت ها وحرف هاي ايشان حداقل حق شهروندي شون هست.
    شمادچار سوءتفاهم شدي كه ميگي:
    “توبه کردن شون منافاتی با محاکمه شدن شون نداره. دقت کنید!”
    شما دقت نكردي كه الان مطالبه عمومي اينه كه چرا اين عزيزان محاكمه نميشن؟
    اين تصور ايجاد شده كه هركي اعتراض كنه بي محاكمه محكوم به حبس هست!!
    ميثم جان كمي منصف باش حاج آقا.لباس پيغمبر رو به تن داري حداقل مثل حضرت امام مصلحت انديش نباش و بگفته پيامبر اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم:
    حق رو بگو حتي اگه عليه منافع خودت باشه.
    يادت باشه هركي تنها به قاضي رفت پيروز بيرون اومد.
    شنا درخلاف جهت آب جسارت وشجاعت ميخواد دوست من،نه هم مسيرشدن با جريان آب.
    اميدوارم همه مادر دادگاه وجدان خودمون سربلند باشيم.

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-11 در 14:14

      با سلام و تشکر از ثبت نظر شما؛
      خوشحالم که طرف حسابم آدمهای با سوادی هستند که از صنعت های مغالطه جالبی استفاده می کنند. به چند تا از اونها در متنی که دوست عزیزم جناب «همشهری» نوشته اشاره می کنم:
      مغالطه اول: محاکمه، نه اینکه حق آقایان موسوی، کروبی و بقیه فتنه گران هست، بلکه حق و مطالبه همه مردم ایران به صورت عمومی و حق خانواده های قربانیان به صورت شاکیان خصوصی هم هست و بنده به هیچ وجه منکر این مطلب نیستم.
      مغالطه دوم: راهپیمای ملیونی مردم در حمایت از موسوی و کروبی رو با راهپیمایی 9دی مقایسه کردید اما نگفتید که مردم تهران که در 9 دی با اون جمعیت عظیم به خیابانها اومده بودند، همون هایی بودند که در میدان آزادی از موسوی و کروبی حمایت کرده بودند و حالا متوجه اشتباه شون شده بودند و شعار مرگ بر موسوی و مرگ بر کروبی رو سر می دادند. راستی الان دیگه چرا مردم از این آقایون حمایت نمی کنند؟!!!
      بله برادر! مردم با هیچ کس عقد اخوت نبستند و هرکس رو در مقابل ولایت ببینند، با او برخورد می کنند.
      مغالطه سوم: گفتید که این آقایون در «حبس» به سر می برند، چرا از کلمه «حبس خانگی» استفاده نکردید؟ اون هم با یک زندگی مرفه که خیلی ها آرزوش رو دارند. چرا نگفتید که فتنه گر ها تا مدتها پس از فتنه گری شون آزاد بودند و قوه قضاییه به خاطر ادامه فتنه گری شون حکم حبس خانگی براشون صادر کرده؟
      اتفاقا” قوه قضاییه و نظام اسلامی خیلی عاقلانه و با درایت در مورد این دو نفر عمل کرده. کشوری که این همه دشمن داخلی و خارجی داره و یک اسید پاشی رو در اصفهان به یک مسأله سیاسی تبدیل می کنند، نباید سوژه دست دشمنان خودش بده تا سوء استفاده کنند و یه بحران جدید برای کشور درست کنند.
      مغالطه چهارم: گفتید که این آقایون محاکمه بشوند که حرف هاشون رو بزنند.
      دوست عزیز! محاکمه فقط برای حرف زدن نیست، برای بحران جدید ایجاد کردن با دروغ های جدید نیست. این افراد حرف نگفته ای ندارند که در رسانه های خارجی و در بیانیه ها نزده باشند، محاکمه برای به رسیدن به سزای عمل هم هست.
      سخن شما مثل این است که بگویید: عبد المالک ریگی محاکمه شود تا حرفهای نگفته اش را بزند.
      راستی اگه این فتنه گران دادگاه محاکمه کننده رو متهم به بی عدالتی و تقلب کنند تکلیف چیه؟ اینها که نظام اسلامی رو متهم به تقلب کردند!
      مغالطه پنجم: گفتید حضرت امام رحمت الله علیه مصلحت اندیش نبود؛
      کسی نیست که ندونه امام رحمت الله علیه چقدر امثال بنی صدر و منتظری رو تحمل کرد در حالی که در اون نامه معروف فرمود: (والله من از اول هم بنی صدر و منتظری را قبول نداشتم.)
      بلکه بالاتر، حتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام هم مصلحت اندیش بود و 25 سال به خاطر مصلحت اسلام و حفظ اون سکوت کرد. پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:حق را بگو حتی اگر بر علیه شخص خودت باشد نه اینکه به ضرر اسلام و به نفع دشمنان اسلام باشد.
      مغالطه ششم: شما خیلی هم داری برخلاف آب شنا نمی کنی، چون امروز بسیاری از مسؤلین این کشور در ظاهر یا باطن در حال حمایت از فتنه گران هستند و می خواهند اونها رو دوباره به صحنه سیاسی برگردانند، اتفاقا” ما امروز بر خلاف آب شنا می کنیم که توهین هایی مثل: برو به جهنم، ترسوی بزدل، بی شناسنامه، بی سواد و…. رو می شنویم.
      در پایان دوست عزیز!
      از نصیحت های مشفقانه شما متشکرم

       
      پاسخ
  10. مهدی گفت:
    1393-08-11 در 14:46

    شرط قبولی عزاداری ما کسب بصیرت است.
    فتنه گران باید محاکمه شوند یعنی چه؟؟!! محاکمه ای بهتر از 9 دی. تأسف از آن است که رئیس جمهور وقت سنگ ایشان را بر دل می زنند و با تأسف فراوان در سخنرانی زنجان این منافقین را با حر یکی می دانند!!!!
    امیدواریم گذشت زمان بعضی ها همچون همشهری را دچار نسیان ننماید. آقای همشهری کسی که لباس پیامبر بر تن می کند موظف است آگاهی دهد. حاج میثم درست می گویند این شمایید که چشمتان را رو به حقیقت بسته اید! لطفاً بفرمایید مسیر آب را چگونه می بینید. خداوند بصیرتتان دهد. آمیییییییین

     
    پاسخ
  11. سیاهکلی گفت:
    1393-08-12 در 12:21

    حاج آقا بازم که همون شد حبس وحصر ملت با دلایل عجیب وغریب ،البته این دفعه توجیهات مدون شده ودر 5 بند.
    جالبه ازترس اینکه دادگاه رو متهم به دروغ گویی وبی عدالتی و…کنند محاکمه شون نمیکنند؟!!!!!!
    واقعا توجیهات تون (البته ببخشید قصد توهین ندارم) خنده داره.
    ریگی رو هم با دادگاهی اعدام کردن نه بی دادگاه.

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-15 در 15:34

      بالاخره نگفتید؟
      حضرت امام رحمت الله علیه مصلحت اندیش بود یا نه؟
      ما بر خلاف آب داریم شنا می کنیم یا شما؟
      بالاخره اگه به فرض محال این آقایون که نظام رو متهم به تقلب کردند، دادگاهشون رو هم متهم به بی عدالتی کردند و معرکه جدیدی راه انداختند، شما به عنوان یه سیاهکلی از فتنه ای ها حمایت می کنی یا از دادگاه جمهوری اسلامی؟

       
      پاسخ
    • شخصیت گفت:
      1393-08-15 در 19:35

      بهتره که در ایام عزاداری خیلی به دیگران نخندی
      این جور خنده ها کار فتنه گرهای عاشورا و سربازهای شمره
      اگه جواب درست و حسابی داری بده
      این نشونه اونه که استدلال نداری
      ادب داشته باش آقای سیاهکلی و آبروی سیاهکلی ها رو نبر.

       
      پاسخ
      • سياهكلي گفت:
        1393-08-16 در 21:20

        آقاي شخصيت،حداقل موقع متن نوشتن جوري بنويس كه با اسم مستعارت يه سنخيتي داشته باشه،آبروي سياهكل وسياهكلي خيلي خيلي مستحكم تر ازاينهاست،شما سعي كن با شخصيت تر عمل كني ونان به نرخ روز نخوري،برادر،توجيهات خنده دار،خنده داره شما اگه راست ميگي دلايل واضح ومبرهن بيار مبني بر صحت عمل دوستان تون، در حبس وحصر شخصيت هاي نامي نظام.
        توجيهات آقاي ميرزايي از نظر من خيلي دم دستي ونخ نما هست،ميگه :
        “اگه دادگاهشون رو هم متهم به بی عدالتی کردند و معرکه جدیدی راه انداختندچي”
        از يطرف ميگه اينا طرفدار ندارن ولي بعد مياد از نفوذ كلامشون ميترسه!!!!
        از9دي ميگه بعدازطرفداران ايشون واهمه داره!!!!
        حرف من اينه دادگاه بايد برگزار بشه وهركس به سزاي عمل خودش برسه يعني:
        مجرم محكوم بشه
        مظلوم آزادبشه واعاده حقوق ازدست رفته
        آقاي ميرزايي اگه دادگاه برگزار بشه من طرف دار حرف حق هستم.
        مولي علي عليه السلام ميفرمايند:
        نبين كه كه ميگويد ببين كه چه ميگويد.
        اينقدر سليقه اي و با پيش فرض با مقولات عظيم اجتماعي برخورد نكنيد كه نتيجه اي جز بايكوت شدن وانزواي اجتماعي براتون به ارمغان نمياره.

         
        پاسخ
        • میثم میرزایی گفت:
          1393-08-19 در 20:33

          جناب سیاهکلی؛
          به 2 سؤال من پاسخ ندادید:
          حضرت امام رحمت الله علیه بالاخره مصلحت اندیش بودند یا نه؟
          ما بر خلاف آب شنا می کنیم یا شما؟
          عیبی نداره، همون یه سؤالی رو که جواب دادید ممنون، گفتید: اگه دادگاه برگزار بشه من طرفدار حقم!
          می شه بفرمایید معیار تون برای شناخت حق چیه؟
          نکنه خودتون رو معیار حق و باطل می دونید؟
          منتظر جوابم.
          یه چیز دیگه؛
          شما حتی حاضر نشدی که در ظاهر هم از دادگاه جمهوری اسلامی حمایت کنی ، می دونی این یعنی چه؟
          اولا: یعنی شما به قانون احترام نمی گذاری.
          ثانیا”: این نشون می ده تقاضای شما برای برگزاری دادگاه برای اجرای عدالت نیست بلکه برای ایجاد فتنه ای جدید در کشوره و این همون نکته ایه که بعضی از دوستان از اون غافلند.
          وگرنه همین حالا هم قوه قضاییه حکم به حصر این افراد بنا به تدبیر خودش داده، بنده که حکم ندادم.
          خودتون خوب می دونید که من هم با این جمله در متن مقاله “توبه این افراد منافاتی با محاکمه آنها ندارد”، متقاضی محاکمه این افراد هستم اما برای اجرای عدالت نه برای فتنه ای جدید.
          و هر چه که قوه قضاییه و دادگاه حکم بده اون رو حق می دونم و از اون حمایت می کنم.
          در پایان باید عرض کنم که شما نگران انزوای ما نباش، پاسخ شما رو با یه آیه قرآن می دم؛
          آیه 173 سوره مبارکه آل عمران:
          الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبناالله و نعم الوکیل
          یه مراجعه به قرآن کن و معناش رو پیدا کن.

           
          پاسخ
        • شخصیت گفت:
          1393-08-19 در 22:10

          کسی رو که خوابیده می شه از خواب بیدار کرد اما کسی رو که خودش رو به خواب زده نه.
          به نظر من حاجی میرزایی دلایل کاملا” محکمی ارائه کردند و مطالب شون رو کامل بیان کردند. شما ادب رو رعایت نمی کنی که به جای جواب منطقی دادن می خندی!
          ایشون حرف کاملا” قانع کننده ای می زنه: تدبیر قوه قضاییه اینه که فعلا” این افراد در حصر باشند و ما و همه مردم ایران هم به این تدبیر احترام می گذاریم.
          شما هم موظفید به قانون تمکین کنید و بی ادبی نکنید، شما طرفداران فتنه گران اصلا” اهل ادب و نزاکت نیستید که می گی اسمت با نوشته ات سنخیت نداره،
          ادب داشته باش.

           
          پاسخ
    • تدبر گفت:
      1393-08-15 در 21:46

      جالبه که آقایون تدبیر قوه قضاییه برای حفظ آرامش جامعه و عدم سوء استفاده دشمن رو ترس معنا می کنند، اون وقت مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا رو اون هم از ترس تحریم و فشار اقتصادی تدبیر بیان می کنند.

       
      پاسخ
  12. رحمت پناه گفت:
    1393-08-12 در 14:21

    در مملکتی که نخست وزیر 8 سال دفاع مقدسش یک روزه با عبدالمالک ریگی یکی می شود باید به خدا پناه برد !!!!

     
    پاسخ
    • خوش حافظه گفت:
      1393-08-15 در 15:36

      حتما خبر دارید که عبدالمالک ریگی یکی از حامیان معنوی نخست وزیر دیروز و فتنه گر امروز بود و در مصاحبه هایش علنا” از موسوی و فتنه او حمایت می کرد و آقای موسوی هم از او اعلام برائت نکرد.
      ضمن اینکه حرف امام یادمان نرود که فرمود: ملاک حال فعلی افراد است.

       
      پاسخ
  13. سیاهکل بخشداریست نه شهرستان گفت:
    1393-08-12 در 19:20

    میثم میرزائی : اگر حبس خانگی که شما میگین خیلی ها آرزوشونو دارن شما هم جوانین آرزو بر جوانان عیب نیست شما برین که خیلی هم زندگی مرفه ای هستش به قول شما و اگر می گویید اونا ….. تخلف کردن یا باید زندان یا در دادگاه محاکمه بشن نه به قول شما زندگی مرفه ای داشته باشن . در ضمن اینقدر در خانه حبس شدن که بیماریهای قلبی وافسردگی و …………….گرفتن در صورتی که اگه در زندان بودن اینطور نبود . من از انها دفاع نمیکنم فقط فقط حرف حق را میزنم چون انها ادعایی که داشتن که تقلب شده و مردم رو به خیابان کشاندن باید دادگاهی شوند نه در جایی که به قول شما کسانی آرزوشونو دارن حبس بشن .

     
    پاسخ
  14. ناشناس گفت:
    1393-08-13 در 21:39

    اینکه شریح قاضی نه توبه کرد و نه توفیق توبه پیدا کرد یعنی چه ؟!!

     
    پاسخ
    • ازرائیل گفت:
      1393-08-15 در 21:56

      یعنی روح نحسش رو از بدن جدا کردم و به جهنم فرستادمش
      منتظر فتنه گرها و حامیانشون هم هستم.

       
      پاسخ
  15. نکته سنج گفت:
    1393-08-14 در 22:48

    حاج آقا:یادتون هست راهپیمایی 9 دی چگونه و با چه هزینه ای شکل گرفت؟( می دانم ذره ای دوست ندارید به نحوه تدارکات مربوط به آن روزها برگردید ) آیا می دانید توبه به درگاه احدیت انجام می گیرد نه امثال شما! آیا می دانید جمله شما((همون هایی بودند که در میدان آزادی از موسوی و کروبی حمایت کرده بودند…)) را بگونه ای بیان می کنید که انگار تک تک آنها را شمرده اید و می شناسی و نمی پذیرید که نباید از طرف دیگران نظر بدهی و این خود نوعی تشویش اذهان است.حاج آقا: واقعا متاسفم از اینکه فردی متعهد ، مخلص ، پژوهشگر ،محقق و…..مثل شما پاسخِِِ سوال آسان((راستی چرا مردم حالا از اونها حمایت نمی کنند )) ، را نمی دانید!

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-19 در 20:43

      یادم هست راهپیمایی 9 دی و مردم خشمگین با شعارهایی که صدا و سیما نتونست اونها رو سانسور کنه، همچنین یادم هست که هر جا یه بلند گویی اعلام راهپیمایی می کرد، مردم خشمگین از فتنه گرها چه جوری خود جوش و محکم در راهپیمایی ها حضور پیدا می کردند، معلومه که شما تو راهپیمایی ها نبودی و ندیدی!
      بنده اصلا” بی سواد!
      شما بفرمایید جواب این سؤال رو بدید:
      چرا دیگه امروز مردم از فتنه گرها حمایت نمی کنند؟؟؟

       
      پاسخ
    • خوش حافظه گفت:
      1393-08-21 در 15:20

      خیلی خوب یادمونه راهپیمایی های 9 دی که البته تو استان گیلان مردم غیرتمند یه روز زودتر فریاد خشم شون رو بیان کردند.
      اگر یه راهپیمایی توی کشور رو بخواهیم مثال بزنیم که کمترین تبلیغات برای اون شده باشه و خودجوش ترین راهپیمایی ها بوده باشه، همین تظاهرات 9 دی.
      نمی دونم چرا بعضی ها فکر می کنند با دروغ گفتن و برعکس نشون دادن واقعیت می تونن به هدف شون برسن!
      یادمه که فتنه گرا چقدر منزوی شدند که تا حالا هم نتونستن سرشون رو پیش مردم بلند کنند.
      آقای سیاهکلی!
      منزوی شما هستید که حامی فتنه گرایید، آدم باید پیش خدا و اماما منزوی نباشه نه پیش شما فتنه گرا.
      حاج میثم تو دل ما جا داره.

       
      پاسخ
  16. ناشناس بمونم بهتره گفت:
    1393-08-16 در 19:38

    آقا یکی به من بیسواد کمک کنه معنی جمله ابتدای مقاله چیه ؟ اونجا که جناب میثم میرزایی می فرمایند: حق آن است که حال امروز فتنه گران ۸۸ را با «شریح قاضی» مقایسه کنیم که تا آخر عمر نه توبه کرد و نه توفیق توبه یافت !!! آقای بابایی لطفا از آقای میرزایی بخواهید که این رو توضیح بدهند! من نفهمیدم اینکه نه توبه کرد و نه توفیق توبه پیدا کرد چه معنی دارد ؟ دوم اینکه مگر کسی که توبه می کند قرار است داد و هوار کند و یا جار بزندکه من توبه کرده ام ! مگر قرار است همه آنهایی که توبه می کنند یک نسخه رونوشت بزنند بدهند به جناب میرزایی؟!

     
    پاسخ
    • میثم میرزایی گفت:
      1393-08-19 در 20:56

      ناشناس جان چرا عصبانی می شی؟
      شما بالای سر ما جاداری، چند روزی بود که اینترنت در دسترس نداشتم جوابتون رو بدم.
      البته اگه درست متوجه سؤال شما شده باشم جوابش اینه:
      یعنی شریح قاضی خودش به سمت توبه کردن نرفت اما گاهی در زندگی افراد اتفاقی می افته که متنبه می شوند و خدا به اونها توفیق توبه می ده مثل نسوه، مثل فضیل ابن عیاض که ناگهان توبه کردند و سعادتمند شدند، خدای متعال توفیق همچین توبه ای رو هم به شریح قاضی نداد.
      جواب سؤال دوم: گناه اجتماعی که به دین و نظام اسلامی و همه مردم آسیب رسونده و دل ولی فقیه زمان رو به درد آورده، باید توبه ای درخور داشته باشه مثل «حر» که آمد و از امام عذرخواهی کرد و از اردوی باطل خارج شد.
      توبه این افراد اینه که از اردوی باطل خارج شوند تا منحرفان باقیماتده و دشمنان اسلام را از خودشون ناامید کنند.

       
      پاسخ
  17. میثم میرزایی گفت:
    1393-08-19 در 21:35

    جناب ناشناس؛
    یه گله کوچولو از شما دارم:
    اگر بجای اینکه فقط جمله ابتدایی مقاله رو(که در واقع جزء جمله های وسطی بود) بخوانی، تمام مقاله رو می خواندی هیچ کدام از 2 سؤال برای شما پیش نمی اومد مگه اینکه؟!

     
    پاسخ
  18. 121 گفت:
    1393-08-23 در 23:04

    مرگ بر فتنه گر

     
    پاسخ
  19. نکته بین گفت:
    1393-08-24 در 23:01

    نکته1 آقایون گروه فشار چرا بحث رو عوض می کنید؟ صحبت اصلی سر محاکمه شدن یا نشدن نبود. صحبت سر اینه که چرا یه آدمی در جایگاه رییس جمهور این افراد معلوم الحال رو با صحابه امام حسین علیه السلام داره مقایسه می کنه؟
    نکته2 آقایون گروه فشار از یه طرف می گین شما دارین موافق آب شنا می کنین از طرف دیگه می گین شما منزوی و بایکوت شدین؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    تناقض از این شاخدار تر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    قبل از حرف زدن یه ذره فکر کنین.

     
    پاسخ
  20. آدمم آدم گفت:
    1393-08-30 در 11:37

    سلام علیکم ورحمه الله..خوب بود.ببخشید ماهم اگه بخوایم یاداداشت بزاریم باید کیو ببینیم یاداداشو به کی تحویل بدیم چه مراحلی رو طی کنیم لطفا یکی توضیح بده

     
    پاسخ
  21. 121 گفت:
    1393-09-03 در 23:39

    مرگ بر موسوی اخراجی
    مرگ بر خاتمی فتنه گر
    مرگ بر کروبی ملعون
    مرگ بر ها ……

     
    پاسخ
  22. آشنا گفت:
    1394-07-15 در 09:38

    سلام ،آقای میرزایی میتونیم با هم در ارتباط باشیم؟ایمیل دارین؟

     
    پاسخ
  23. میثم میرزایی گفت:
    1394-07-15 در 23:47

    علیکم السلام؛ خدمت شما آشنای بزرگوار هستم.
    می توانید رایانامه بنده رو از مسؤل سایت بگیرید.

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • قهرمانی فرزاد آریامنش در مسابقات لیگ پومسه کشور

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • دفاع چپ آینده‌سازان سیاهکل به ملوان پیوست

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑