• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
جمعه ۱۴ آذر ۰۴ - ساعت ۰۱:۵۲:۳۵
تاریخ انتشار خبر: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
ساعت انتشار خبر: ۱۱:۵۲ ب٫ظ

سختی های مردم دیلمانات و امید به آینده

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)

به قلم: حمید خوش‌سیرت

به‌راستی مردم ديلمان و پيركوه بايد چه كنند؟ آيا اين رواست كه با اين مردم این‌گونه شود، به نام توسعه و آباداني هرروز با مشكل مواجه شوند.

درسیاهکل/حمید خوش‌سیرت: هفته‌ای نیست که باخبر واژگونی و یا قیچی شدن ماشین سنگین در جاده سیاهکل به دیلمان مواجه نشده باشیم. دو روز پیش بازهم این خبر در کانال تلگرام درسیاهکل منتشر شد که «بازهم یک ماشین سنگین در این جاده قیچی شده است و راه چند ساعت بسته‌شده است».

به‌راستی مردم دیلمان و پیرکوه باید چه کنند؟ آیا این رواست که با این مردم این‌گونه شود، به نام توسعه و آبادانی هرروز با مشکل مواجه شوند، کجاست توسعه گردشگری و صنعتی، اوایل دهه ۸۰ بود که گفته شد برای رشد و توسعه دیلمان و پیرکوه و بلکه همه سیاهکل و لاهیجان و حتی گیلان کارخانه سیمان احداث می‌شود، برای توجیه این صنعت در منطقه‌ای که هیچ‌کدام از زیرساخت‌ها آماده نبود و همه دلسوزان و فعالان نسبت به عدم مطالعه و نداشتن توجیه برای آوردن این صنعت به یکی از زیباترین مناطق ییلاقی که چشم‌ها مسحور خود می‌کند هشدار داده بودند، فعالان محیط‌زیست هم بارها و بارها هشدار داده بودند، ولی شعارهایی همچون رفع مشکل اشتغال و بیکاری برای جوانان منطقه و تکمیل زیرساخت‌ها و فشارهای سیاسی باعث شد تا این پروژه شروع شود. اکنون کارخانه سیمان با همه سختی‌ها برای ساخت که از نگاه برخی از مدیران ارشد این صنعت در تهران که این پروژه هیچ فایده‌ای ندارد ساخته‌شده و بنا بر شنیده‌ها تاکنون ۳۰۰ میلیارد هزینه داشته است که برای برگشت هزینه‌ها راهی نمی‌توان متصور بود.

هولدینگ سیمان تهران که با همه قول‌ها و وعده‌های داده‌شده به آنان که تا این کارخانه به اتمام برسد، راه‌های دسترسی به سیاهکل و قزوین تبدیل به راه‌های ۴ بانده می‌شود! آمدند و بنا بر گفته یکی از آگاهان؛ فشارهای وزیر وقت صنایع در دولت احمدی‌نژاد و استاندار گیلان در دولت اصلاحات مزید بر علت بود که این پروژه شروع شود. آن‌ها با ناامیدی و البته هزاران وعده آمدند که در صورت اتمام این پروژه راه‌های دسترسی هم توسعه پیدا می‌کند! گرچه بحث تأمین گاز برای آنان انجام‌شده است!

این سؤال اکنون به ذهن متبادر می‌شود که چرا به قول‌ها و وعده‌ها جامه عمل پوشش داده نشد؟ آنانی که از این پروژه حمایت قاطع و جانانه می‌کردند آیا این روزهای مردم دیلمان را دیده‌اند؟ آیا می‌شنوند؟ آیا وقتی معاون اول دولت سابق برای افتتاح به دیلمان آمد وضعیت راه دسترسی را دید؟ به‌راستی مردم دیلمان، پیرکوه، اشکورات و گیلانیان مقیم قزوین و تهران که برای تعطیلات و دیدوبازدید به منطقه می‌خواهند بیایند باید چه کنند؟ چگونه است که این‌همه سرمایه ملی صنعت سیمان در این منطقه هزینه شده است ولی برای حمل‌ونقل و فروش سیمان به دلیل آنکه هزینه‌های تمام‌شده آن از مابقی کارخانجات سیمان بیشتر است نمی‌توانند در بازار رقابت کنند! در استان‌های قزوین، مازندران و گیلان باوجود کارخانه‌های سیمان آب یک، نکا و خزر، این صنعت سیمان باید با این وضعیت راه چگونه به رقابت بپردازد، راهی که اکنون با همه پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مجلس از وزارت صنعت و ایمیدرو در حال ساخت است ولی از دیلمان به سیاهکل را باید چه کرد، چند سال و چند دوره و چند نسل زمان لازم بود تا این راه ساخته شود.

اکنون‌که در شرایط سخت بودجه و پولی کشور هستیم باید چه کنند؟ چرا در دوره‌های گذشته و در آن شرایط رونق بودجه و نفت این پروژه‌ها به ثمر نرسید و رشدی نکرد؟ و البته در این شرایط سخت بودجه‌ای دولت تدبیر و امید و با همه پیگیری‌های صورت گرفته روکش راه اصلی سیاهکل به دیلمان و تا پیرکوه انجام و در حال اتمام است ولی مردم چه گناهی دارند، سرمایه‌گذاران باید برای جبران این هزینه‌ها چه کنند، چه کسی باید پاسخگوی رنج و سختی مردم دیلمان و پیرکوه باشد.

هفته گذشته دیداری با یکی از معاونین از مجموعه‌های وزارت کشور داشتیم که وی از جمع حاضر و نماینده لاهیجان و سیاهکل سؤال کرد که چرا در آن منطقه بکر و زیبا این کار را کردند تا مردم و آن صنعت امروز دچار مشکل شوند، اکنون این منطقه که می‌توانست یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور با ظرفیت اشتغال‌زایی زیاد برای اهالی و جوانان و مردم این منطقه و شهرستان شود چه شده است. در تالش و ماسال با همین شرایط اکنون هتل ۴ ستاره هم دارد ولی ما در دیلمان هیچ ستاره‌ای نداریم، ای‌کاش به‌جای آن‌همه شعارهای زیبا لااقل کاری می‌کردید تا سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری به منطقه بیایند و همانند ماسال اکنون دیلمان هم هتلی داشته باشد.

راه کلیشم-جیرنده –لوشان

یکی از بهترین خبرها در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد مطالعه و اجرای راه کلیشم-جیرنده–لوشان بود که این خبر می‌تواند مردم دیلمان را امیدوار به آینده کند که در صورت تحقق این پروژه و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مجلس شاید دیلمان به شاهراه اصلی گردشگری منطقه تبدیل شود، پیگیری اجرای این پروژه می‌تواند به صنعت سیمان دیلمان از جهت کاهش هزینه‌های تمام‌شده و حمل‌ونقل کمک شایانی نماید.

امید به آینده

مردم پاک دیلمان و پیرکوه با همه سختی‌ها هنوز به آینده امیدوارند که بتوانند روزهایی را شاهد باشند تا منطقه گردشگری دیلمان و پیرکوه شاهد راه دسترسی به قزوین از مسیرهای کلیشم و کمنی باشند تا گیلانیان مقیم قزوین، کرج، تهران و گردشگران بتوانند با هزینه‌هایی کمتر و طی مسیری کوتاه به این منطقه بیایند.

شایسته مردم دیلمانات این است که این منطقه با همه ظرفیت‌های مهم در بخش‌های گردشگری و کشاورزی که نمونه آن در هیچ‌کدام از مناطق ییلاقی شمال کشور مشاهده نمی‌شود به جایگاه واقعی خود برسد. قطعاً امید مردم دیلمان امروز فقط روکش و ترمیم راه‌های خراب‌شده که در حال انجام است، نیست و برای فراموشی خاطرات تلخ گذشته امیدوارند تا دیلمان دوباره دیلمان شود.

انتهای پیام/

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

حمید خوش سیرتدیلمان‌کارخانه سیمان دیلمان
مطالب مرتبط

انتصاب نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل به عضویت شورای راهبردی کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص

تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

برگزاری باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در دیلمان

اعلام آمادگی شهرداری دیلمان برای همراهی با هلال احمر

نشست هماهنگی بزرگداشت ۱۳ آبان با حضور شهردار دیلمان برگزار شد

بزرگترین چالش ما جاده سیاهکل به دیلمان است

دیدگاه ها

2 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. زرخ پیتار گفت:
    1396-11-22 در 10:39

    جناب آقای خوش سیرت بهتر نیست که شما دعوای خودتان با آقای ندیمی و حمایت از نماینده فعلی که اصلا معلوم نیست کجاست را بهانه حمایت از مردم سیاهکل و دیلمان نکنید. شما که خودتان در زمان آقایان دیگر بارها از همین پروژه حمایت و در جریان آن بوده اید. چگونه است که امروز مخالف کارخانه سیمان و حامی مردم دیلمانات و اشکورات شده اید. بس کنید این صحبتها و نگرشهای پوپولیستی. البته مسئولین ما هم در شهرستان کم از شما ندارند و سعی در حمایت همه جانبه از کارخانه سیمان دارند به جهت منافع . اگرچه در یک مورد با شما موافقم که کارخانه سیمان باید تعطیل شود. چون جان هموطنان عزیزم در تمامی مناطق دیلمانات و اشکورات و پیرکوه بسیار بسیار بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان می ارزد. به زودی برنامه هایی برای برای حذف کارخانه سیمان شروع خواهد شد.

     
    پاسخ
  2. آشنا گفت:
    1396-11-24 در 23:27

    بحرحال صحبتهای ایشان کاملا درست است و به نظرم درحال حاضر همه باید متحد شویم برای تعطیلی کارخانه سیمان که تنها راه نجات دیلمان است

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • کشف و توقیف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در سیاهکل

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • قهرمانی فرزاد آریامنش در مسابقات لیگ پومسه کشور

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • دفاع چپ آینده‌سازان سیاهکل به ملوان پیوست

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑