• صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
    • صفحه اصلی
    • تبلیغات در سایت
    • گیلان
    • سیاهکل
    • دیلمان
    • روستاها
    • ورزشی
    • سیاسی
    • چندرسانه ای
    • مسیر گردشگری دیلمان
    • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • تبلیغات در سایت
  • گیلان
  • سیاهکل
  • دیلمان
  • روستاها
  • ورزشی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
  • مسیر گردشگری دیلمان
  • درباره ما
شنبه ۱۵ آذر ۰۴ - ساعت ۰۶:۵۰:۱۹
تاریخ انتشار خبر: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ساعت انتشار خبر: ۱۲:۰۴ ب٫ظ

پای درد دل رانندگان و کامیون داران کارخانه سیمان دیلمان

پایگاه خبری درسیاهکل (DarSiahkal.ir)

به قلم: مجید بی گناه میکال

مسئولین محترم، متولیان کارخانه سیمان دیلمان خود گلیمشان را از آب بیرون می کشند ولی روزی زندگی این رانندگان و سرمایه گذاران خرد و خانواده های آنها کاملا وابسته تصمیمات شما می باشد.

درسیاهکل/مجید بی گناه میکال:
مسئولین محترم شهرستان سیاهکل
با سلام
ابتدا کمال تشکرات صمیمانه ما مردم و مسافران دیلمان را پذیرا باشید. دستور اخیر مبنی بر منع تردد کامیون های حمل بار سیمان در دو روز آخر هفته و روزهای برفی که نشان دهنده اراده شما مسئولین محترم در راستای حفظ جان ما و مردمانمان است بسیار امیدوار کننده می باشد.
متاسفانه در جامعه امروز ایران تقریبا کمتر خانواده ای را بتوان یافت که در فامیل نزدیک یا دور خود عزیزی از دست رفته در سوانح و حوادث جاده ای نداشته باشد، از این رو هر تلاشی که در راستای حفظ جان انسانها صورت پذیرد شایسته بالاترین تقدیرهاست.
مسئولین محترم، ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار حادثه دلخراش دی ماه، چند نکته ظریف لازم به بازگویی و درخواست ارائه راه حل از سوی شما می باشد. از منظر نخست تاثیرات کاهش فروش سیمان کارخانه که در نتیجه منع تردد کامیون ها در برخی روزها و در نتیجه انتقال درخواست ها به کارخانه سیمان لوشان شده است می بایست مدنظر قرار گیرد. به هر حال این کاهش مشکلاتی به همراه دارد و چون می دانیم صنعت سیمان همچون صنعت خودرو از حمایت های خاصی برخوردار نیست می بایست نگران آن بود. همچنین این حجم از سرمایه گذاری حتما با مطالعات تخصصی جهت بازگشت سرمایه در زمان معین انجام شده است. اینکه امروز با تصمیماتی فروش محصول و درآمد کارخانه تحت تاثیر قرار گرفته و مطالعات سرمایه گذار از شمول توجه خارج شود مشخصاً مورد تایید شما نیز نیست. اما از آنجا که این مسئله بیش از همه گریبانگیر کارخانه است و کارخانه حتما متولیان خود را داراست اجازه دهید عریضه خود را بگوییم.
مسئولین محترم، از منظر دیگر، در مسیر تولید سیمان دیلمان حدود ۳۰۰ کامیون در قسمت های مختلف برای کارخانه و مصرف کنندگان وظیفه حمل بار را انجام می دهند. خرید بسیاری از این کامیون ها توسط مردم بومی به صورت فردی یا چند نفری با دریافت وام و به امید بازگشت سرمایه در زمان مشخص انجام شده است، همان مطالعات تخصصی سرمایه گذاران کلان البته به زبان و حساب عامیانه، رانندگان کامیون ها نیز با احتساب تعداد طی مسیر برای حمل بار دستمزدشان را دریافت می کنند. این افراد بسته به فعالیت خود روزی می ستانند و مشخصا حقوق ثابتی همچون نیروهای تحت قرارداد کارخانه و کارمندان دولت ندارند. با منع تردد دو روز آخر هفته و سایر روزهای تعطیل عملا بیش از ۳۰ درصد روزهای کاری در سال برای کامیون ها تبدیل به روزهای بی روزی می شوند. اگر روزهای برفی را هم حساب کنید مشکل آشکارتر می شود. حال با یک حساب سرانگشتی و با لحاظ کردن خانواده های این افراد می توان دریافت که شاید تا چند هزار نفر دچار مشکل شده اند. در بهمن ماه تعداد روزهای کاری تنها حدود نیمی از روزهای ماه بوده است. آیا می توان عواقب این تصمیم را برای رانندگان و سرمایه گذاران خرد نادیده گرفت؟ شما بیش از ما از وضعیت و فشارهای اقتصادی مردم مطلعید، باور بفرمایید رانندگی و قرار دادن سرمایه در این مسیر پر خطر خود به اندازه کافی دغدغه دارد.
سوال دیگر، ملاک روز برفی چیست؟ آیا در صورت بارش حداقلی برف که با کمترین تردد اثری بر جاده نمی ماند باز هم منع تردد باید جاری شود؟ شاید بهتر باشد ملاک، نظر راهداران راهدارخانه ابی نام باشد که بی شک آنها جاده را بهتر از سایرین می شناسند.
از سوی دیگر با انتقال درخواست بار به کارخانه سیمان لوشان و به عبارتی جابجایی روزی این گروه از مردم آیا هماهنگی و الزامی جهت ارائه بار در روزهای منع تردد جاده به رانندگان منطقه دیلمان شده است؟ خود نیک تر می دانید بدون هماهنگی شما عزیزان با مسئولین شهرستان رودبار و شهر لوشان دریافت بار برای رانندگان غیربومی امری غیر محتمل است.
ساده ترین راه حل همیشه بهترین نیست. حتی اگر نقدینگی بالا برای رفع اساسی مشکل جاده در کوتاه مدت، وجود نداشته باشد، راهکارهایی مانند افزایش نظارت و گشت های راهنمایی و رانندگی و افزایش اکیپ های راهداری و تسریع در رفع مشکلات جاده در روزهای برفی، استفاده از کنترل سرعت متوسط در ابتدا و انتهای مسیر، تشدید نظارت فنی کامیون ها، انتقال مقداری از ترافیک جاده به جاده های همجوار و … می توانست تصمیماتی همه جانبه تر باشد.
مسئولین محترم، همانگونه که عرض کردم متولیان کارخانه خود گلیمشان را از آب بیرون می کشند ولی روزی زندگی این رانندگان و سرمایه گذاران خرد و خانواده های آنها کاملا وابسته تصمیمات شما می باشد.
انتهای پیام/

عضویت کانال تلگرام در سیاهکل

کلمات کلیدی :

کارخانه سیمان دیلمانکامیون کارخانه سیمان دیلمانمجید بی گناه میکال
مطالب مرتبط

واکنش مسئولان به بحران زیست‌محیطی کارخانه سیمان دیلمان؛ اقدام جدی یا نمایش؟

روایتی از نشر گازهای آلوده و غبار توسط کارخانه سیمان دیلمان در سال گذشته

کارخانه سیمان دیلمان سود ده شد/ اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای راه های ارتباطی کارخانه سیمان دیلمان/ مساعدت ۱۰ میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان سیاهکل + عکس

تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد اتمام پروژه کمربندی خیام سیاهکل خواهیم بود/ در صورت راه اندازی اکوپارک در سیاهکل برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد می شود

بررسی اجمالی بر نگاه منتقدان صنایع سیمان گیلان سبز دیلمان

کارخانه سیمان دیلمان تهدیدکننده محیط زیست شهر است

دیدگاه ها

5 ديدگاه قبلا اظهار شده است

  1. ناشناس گفت:
    1400-12-18 در 07:22

    سلام این انصاف نیست منطقه ای بااین تاریخ کهن وفرهنگ تبدیل بشه به خرابه تنها راه نجات این منطقه ومردم تعطیلی کارخانه است هرچندهیچ سودی کارخانه واسه منطقه نداره جزضرروزیان درضمن قطعاخدایی ناظربراعمال همه ماست

     
    پاسخ
  2. سعید گفت:
    1400-12-21 در 07:56

    ای کاش موقغ تصمیم گیری ها همه مسائل رو ببینیم که این گونه زندگی مردم دچار اشکال نشه.

     
    پاسخ
  3. حمید گفت:
    1400-12-27 در 12:15

    جدا مسئول کاهش درآمد این قشر کیست؟
    آیا میشه به راحتی درآمدزایی گروهی رو حذف و به شهر دیگه ای انتقال داد؟ چه کسی باید اقساط این افراد رو پس بده؟

     
    پاسخ
  4. ناشناس گفت:
    1401-03-10 در 22:36

    سالها رهبری نظام از تولید و اشتغال سخن میگویند بلای جان طبیعت و محیط زیست سیاهکل و دیلمان آدمهای بی مسولیتی هستند بعنوان گردشگر وارد منطقه میشوند زباله وآتش سوزیها ارمغان اینگونه افراد است کلام آخر باید درکنار هم بفکر تولید وهم اشتغال و محیط زیست باشیم و مواظب فرصت طلبان نیز باشیم

     
    پاسخ
  5. ناشناس گفت:
    1401-05-27 در 20:04

    چند پاسخ به این مقاله
    اینکه دولت می بایست نسبت به ایجاد زیر ساخت عمل می کرد صحیح.. ولی می دانیم دولت فعلا امکان آن را ندارد یا نداشت پس تا زیر ساخت آماده نشده بود نباید این کارخانه شروع بکار می کرد
    اینکه چند صد نفر در آنجا مشغول به کار هستند درمقابل خسارت عظیم مالی وعمرانی و محیط زیست بسیار ناچیز است اگر بجایش صنعت گردشگری توسعه می یافت شاید چند برابر این تعداد مشغول بکار می شدند
    صنایع سیمان در ترکیه را مثال زدید.. بروید همانجا ها ببینید آیا صدمه ای به جاده و گردشگری زده اند..؟!
    کلا صنایع سیمان باعت فرار سرمایه ها در بخش گردشگری و کشاورزی می شود چون این صنعت آلوده کننده طبیعت است و بشر از آن فراری است
    خسارت وارده به راه و جاده های منطقه چندین برابر ارزش‌ کارخانه است که این روند تخریب همچنان توسط کامیونهای حمل سیمان ادامه دارد.. از هر مسیری که بطرف دیلمان بیایید راه سالمی نمی بینید
    این صنعت طی حدود ۱۰ سال اخیر نه تنها باعث رونق اقتصادی دیلمان نشده بلکه زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بخش های دیگر را از بین برده و سرمایه گذاران تمایلی به ورود به دیلمان ندارند

     
    پاسخ


برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

* دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تأیید توسط پایگاه خبری درسیاهکل منتشر می‌شود.
* پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمی‌شود.
* پیام‌های به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط منتشر نمی‌شود.
* پذیرش پیام دلیل بر هم‌نظر بودن پایگاه خبری با نظر منتشر شده نیست.

اخبار برگزیده

مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

کسب ۲ مدال طلای مسابقات فیزیک پرورش اندام شرق و غرب گیلان توسط ورزشکار سیاهکلی

اصغر ابراهیم‌نیای سیاهکلی رئیس هیئت کشتی سیاهکل شد

بازدید مسئولان از پروژه بام سبز سیاهکل؛

پروژه بام سبز سیاهکل، گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان

تصادف مرگبار دیگری در جاده سیاهکل به لاهیجان

با آرای ۱۶ حزب اصلاح طلب درسیاهکل؛

اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات شهرستان سیاهکل انتخاب شدند

علی علوی دیلمی رئیس شورای اسلامی شهر دیلمان شد

الحاق کامیون بنز ۱۰ تنی به ناوگان عمرانی دهیاری لیش / خرید ۴ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در ۴ سال

شناسنامه صنعتی سیاهکل رونمایی شد/ عزم مسئولان برای حمایت همه‌جانبه از تولید

شهردار سیاهکل:

آسفالت‌ریزی ۴۵ هزار متر مربع از معابر سیاهکل/ برنامه‌ریزی برای بهسازی ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر تا پایان سال + تصاویر

  • پربازدید ترین
  • پربحث ترین
  • هفته
  • ماه
  • سال
  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد

  • مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما

  • برگزاری رقابت‌های آزاد تکواندو در سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • کسب مقام اول جهانی در پروژه‌های متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی

  • پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه

  • تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه

  • تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه

  • «شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر

  • کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل

  • مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • ارمغان احمدی: عملکردمان فراتر از انتظارات بود!

  • سرهنگ «کمیل ابراهیمی» فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل شد

  • سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

  • درخشش دختران سیاهکل در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ

  • قهرمانی فرزاد آریامنش در مسابقات لیگ پومسه کشور

  • نماز جماعت دختران مدرسه سبز سما به امامت امام جمعه سیاهکل

  • حرکت دوباره اتوبوس‌ها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد

  • پویا طالبی نماینده گیلان در کارگروه ملی مشاوران املاک کشور شد

  • پلمب یک واحد خبازی در سیاهکل به‌دلیل تخلفات تکراری

  • بازرسی از مرغ‌فروشی‌های سیاهکل تشدید شد

  • تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان

  • دفاع چپ آینده‌سازان سیاهکل به ملوان پیوست

  • موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود

  • چالش ‌جاده در شمال/ چرا به فکر زیرساخت‌های گیلان نیستید؟

  • حکومت بشار اسد سقوط کرد / آمادگی نخست وزیر سوریه برای واگذاری قدرت

  • اولین شهرآورد فوتبال سیاهکل پس از ۳۶ سال برگزار می شود

  • تصاویری از بارش برف آخرین روزهای پاییز درسیاهکل

  • ۴۰۸۸ واحد صنفی در گیلان پلمپ شدند

  • تنور کم فروشی و گران فروشی نان داغ است

  • افتتاح بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ مرکز مدرن در حوزه تشخیص و درمان سرطان

یادداشت ها
امیرحسین جاتن

سیاهکل و چشم انداز تبدیل به قطب بزرگ گردشگری، کوهستانی ایران در شمال شرق گیلان

اباذر کریمی پنابندانی

هوش مصنوعی و سیاهکل؛ فرصتی تازه برای شهری سبز و هوشمند

    • مقام معظم رهبری
    • گیلان
    • سیاسی
    • تبلیغات در سایت
    • نماز جمعه
    • سیاهکل
    • ورزشی
    • مذهبی
    • دیلمان
    • اجتماعی
    • تودیع و معارفه
    • روستاها
    • حوادث
    • معرفی کتاب
    • انتخابات
    • مناطق دیدنی
روز
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
۳۰
۳۱
ماه
سال
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
۱۳۹۶
۱۳۹۷
۱۳۹۸
۱۳۹۹
۱۴۰۰
۱۴۰۱
۱۴۰۲
۱۴۰۳
۱۴۰۴
Developed By

کلیه حقوق برای پایگاه خبری درسیاهکل محفوظ است. استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright© www.DarSiahkal.ir 2016 - All rights reserved

↑