-
فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد
-
بازرسی از مرغفروشیهای سیاهکل تشدید شد
-
تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان
-
مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما
-
برگزاری رقابتهای آزاد تکواندو در سیاهکل
-
حرکت دوباره اتوبوسها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد
-
رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت
-
موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود
-
کسب مقام اول جهانی در پروژههای متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی
-
پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه
-
تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه
-
تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه
-
«شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر
-
کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل
-
مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است




سلام این انصاف نیست منطقه ای بااین تاریخ کهن وفرهنگ تبدیل بشه به خرابه تنها راه نجات این منطقه ومردم تعطیلی کارخانه است هرچندهیچ سودی کارخانه واسه منطقه نداره جزضرروزیان درضمن قطعاخدایی ناظربراعمال همه ماست
ای کاش موقغ تصمیم گیری ها همه مسائل رو ببینیم که این گونه زندگی مردم دچار اشکال نشه.
جدا مسئول کاهش درآمد این قشر کیست؟
آیا میشه به راحتی درآمدزایی گروهی رو حذف و به شهر دیگه ای انتقال داد؟ چه کسی باید اقساط این افراد رو پس بده؟
سالها رهبری نظام از تولید و اشتغال سخن میگویند بلای جان طبیعت و محیط زیست سیاهکل و دیلمان آدمهای بی مسولیتی هستند بعنوان گردشگر وارد منطقه میشوند زباله وآتش سوزیها ارمغان اینگونه افراد است کلام آخر باید درکنار هم بفکر تولید وهم اشتغال و محیط زیست باشیم و مواظب فرصت طلبان نیز باشیم
چند پاسخ به این مقاله
اینکه دولت می بایست نسبت به ایجاد زیر ساخت عمل می کرد صحیح.. ولی می دانیم دولت فعلا امکان آن را ندارد یا نداشت پس تا زیر ساخت آماده نشده بود نباید این کارخانه شروع بکار می کرد
اینکه چند صد نفر در آنجا مشغول به کار هستند درمقابل خسارت عظیم مالی وعمرانی و محیط زیست بسیار ناچیز است اگر بجایش صنعت گردشگری توسعه می یافت شاید چند برابر این تعداد مشغول بکار می شدند
صنایع سیمان در ترکیه را مثال زدید.. بروید همانجا ها ببینید آیا صدمه ای به جاده و گردشگری زده اند..؟!
کلا صنایع سیمان باعت فرار سرمایه ها در بخش گردشگری و کشاورزی می شود چون این صنعت آلوده کننده طبیعت است و بشر از آن فراری است
خسارت وارده به راه و جاده های منطقه چندین برابر ارزش کارخانه است که این روند تخریب همچنان توسط کامیونهای حمل سیمان ادامه دارد.. از هر مسیری که بطرف دیلمان بیایید راه سالمی نمی بینید
این صنعت طی حدود ۱۰ سال اخیر نه تنها باعث رونق اقتصادی دیلمان نشده بلکه زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بخش های دیگر را از بین برده و سرمایه گذاران تمایلی به ورود به دیلمان ندارند