-
عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
یک سیاهکلی سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک سیاهکل شد + سوابق
-
سرهنگ «محمدرضا رحمانی» فرمانده انتظامی سیاهکل شد + تصاویر
-
غرس بیش از ۱۵۰۰ اصله نهال جنگلی توسط باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی مرداویج سیاهکل در منطقه قلاعی + تصاویر
-
پروژه کمربندی خیام غربی سیاهکل، گامی در راستای توسعه شهری و گردشگری
-
رئیس اسبق راهداری و حمل و نقل جادهای سیاهکل، سرپرست این اداره در لنگرود شد
-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیاهکل شد
-
«حمیدرضا قنبری» به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر سیاهکل معرفی شد
-
همسر شهید «سجاد طاهرنیا» درگذشت + فیلم
-
اسامی ۳۶ نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در لاهیجان و سیاهکل منتشر شد
-
یک سیاهکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان شد
-
۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل پیش ثبت نام کردند/ پیش ثبت نام ۴ نفر از رقبای سنتی با بیشترین رای کسب شده در ادوار گذشته حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل
-
تصادف خونین در محور سنگر به سیاهکل + عکس و فیلم
-
سرپرست آموزش و پرورش سیاهکل معرفی شد + سوابق
-
آیا ساختمان بلندمرتبه در مرکز شهر سیاهکل ساخته می شود؟!/ شهرداری و نظام مهندسی: این ساختمان بدون دریافت مجوز در حال ساخت بود!
-
یک سیاهکلی فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان شد
ممنون تلنگر به موقع و مفیدی بود.
نمیدونم، شاید معاون عمرانی استانداری گیلان بعد از خوندن مطلب شما مصاحبه کرده و گفته که راه سیاهکل به دیلمان بسته خواهد شد. ولی دوست عزیز این رو بدون وجود صنعت سیمان با توجه به منابع معدنی سرشار منطقه دیلمان یک حق برای مردم این منطقه بود، نه یک رهآورد. بنظرم اگر راه دیگری برای عبور و مرور خودروهای سنگین فراهم شود، این کارخانه تهدید نیست و کاملا یک فرصت برای مردم این منطقه زیبا است. اقتصاد منطقهای مثل دیلمان باید به سمت جذب توریست سوق پیدا کند و وجود صنعت هم به عنوان یک مکمل در کنار آن اوضاع را به کام مردم کند. بنده هم به صورت مبسوط مطلبی در این زمینه در وبلاگ شخصیام نوشتهام که اگر تمایل داشتید از آن هم دیدن کنید
(nasimesiyahkal.blogfa.com)
جناب اقای خورسند
نمی دانم کوه سیدسرا را می شناسید یا خیر ؟ اگر چند سال پیش از دامنه های جنوبی دیده باشیدش و حال جاده احداثی آن را همچون جای زخمی عمیق روی آن دیده باشید به روزهای آتی این طبیعت زاری خواهید نمود.
راستی کدام فرصت؟ اصلن برای که؟ ما مردم دیلمان که سهمی از آن نداریم . دقیقن تصور شما از اقتصاد منطقه ای دیلمان چیست؟ اندکی نزدیک تر بیایید و وضع مردم ما را ببینید باور کنید ما هیچ به دست نیاوردیم . هیچ هیچ هیچ
دمت گرم ولی کو گوش شنوا
جناب خورسند شما در دیلمان نیستید و در دیلمان زندگی نکرده اید شاید یبرای سیاهکل یک فرصت باشد اما مطمئنا برای دیلمان تهدیدی بالقوه است، تمام طبیعت منطقه به بهانه ی وجود سیمان در حال استفاده و متلاشی شدن است.
سام عزیز ، همانطور یکه بهره برداری و قطع بی رویه درختان جنگلهای سیاهکل اونم طی چندین سال هیچوقت برای سیاهکل فرصت نشد گمان نکنم کارخانه سیمان هم فرصتی برای سیاهکل باشه !!!!
تنها 300 کارگر که معلوم نیست چند نفرشان دیلمانی هستند فرصت است یا اگر این پول در گردشگری سرمایه گذاری می شد فرصت بود؟
باسلام
این کارخانه با توجه به تأثیر نامطلوبی که بر روی محیط زیست و امنیت جاده سیاهکل به دیلمان داشته است باید تعطیل شود.
این آقای خورسند اصالتا کجایی هستن؟ هم آقای بیگناه و هم آقای خورسند اشتباه می کنن ، کلا بخش صنعت و توریست مکمل هم برای پیشرفت منطقه تاریخی دیلمان در آینده نزدیک می باشید . کارخانه سیمان دیلمان با تمام خوبیهاش برای منطقه فقط مشکل ارتباطی محور دیلمان سیاهکل را دارد که به حول قوه الهی مسولان فکری اساسی برای این محور ارتباطی می کنند. خواهشمند است دوستان به جای حمایت سنگ پرانی نکنند
آقای بی گناه خیلی ممنون درد دل مارو نوشتی،کارخانه سیمان فقط و فقط یک تهدید برای منطقه است در ایجاد اشتغال اصلاً مؤثر نبوده اگر میبینید چند نفر دیلمانی و روستایی دیگر در آنجا مشغولند این افراد فقط کارهای سخت و فیزیکی رو انجام می دهندولی شغل های که درآمد بالا دارند از مناطق دیگر آنها را اشغال کردند.در ثانی تاکنون کارخانه سیمان فقط با نیروی گاز طبیعی کار می کند طبق شنیده های ما از عید 93 با سوخت فسیلی شروع به کار می کند در آن موقع نه از طبیعت بکر و دست نخورده دیلمان اثری باقی می ماند و باعث فرار توریست خواهد شد زیرا این کارخانه بلای بر سر جاده آورده که حتی رانندگان ماشین های مدل پایین از این جاده بیزارند چه رسد به پولدار متمول! حکایت دیلمان مرا یاد پادشاهی لطفعلی خان زند می اندازد این پادشاه از شاهی به تباهی رسید آنچه برسر دیلمان در طول تاریخ آمده!!!
اقای بیگناه لابد روستای شما میکال در نزدیکای کارخانه سیمان قرار دارد این حرفا رو می زنی ، در کل کارخانه سیمان دیلمان از نظر شما با همه معایبش یک سرمایه ملی برای شهر دیلمان می باشد و ما از همه عزیزانی که برای را اندازی کارخانه سیمان تلاش کردن بینهایت سپاسگزاریم و در آینده نزدیک شاهد تحولات و پیشرفت های بزرگ در منطقه تاریخی و دوست داشتنی دیلمان خواهیم بود
با عرض پوزش از دوستان، خدمت دوست عزیزی که با نام “دیلمان” نظر گذاشتن عرض کنم بنده مهدی خورسند لیهچاک هستم و ساکن سیاهکل.ریشه و اصالت بنده به روستای لیهچاک منطقه دیلمان برمیگرده و همین الان هم بستگان بنده در روستای ایشکوه ساکن هستند.بنده بعد از اتمام تحصیلاتم در رشته اقتصاد صنعتی به شهرم یعنی سیاهکل برگشتم و الان ساکن سیاهکل هستم.فک کنم کافی باشه جناب “دیلمان”، نه؟ دوستان گلم متوجه این قضیه باشید و به آینده این پروژه عظیم اقتصادی که دولت از پول بیتالمال این رو ساخته با دید مثبت نگاه کنیم.الان به جای این بحثها باید چاره اندیشی بشه.چون جای این تدبیرها الان نیست،باید موقع کلنگ زنی طرح این بحثها میشد.الان باید از دولت و سرمایه گذاران این کارخانه بخواهیم و راهکار ارائه کنیم که برای رفع مشکلات ایجاد شده تدبیر کنند و در راستای رفع مشکلات ایجاد شده اقدام کنند که مطمئن باشید وجود این کارخانه منشا خیر برای منطقه دیلمان خواهد بود.مطالبه الان ما باید خیلی فراتر از بستن کارخانه باشد چون این مطالبه خیلی سطحی است و دولت هزینه میلیاردی خود را بخاطر چند سلیقه متفاوت از دور خارج نمیکند.دوستان عزیز کمی منطقی به قضیه بنگرید.در ضمن معاون محترم عمرانی استانداری گیلان جناب آقای آقاجانزاده نیز حرف خود را مبنی بر بستن کارخانه سیمان دیلمان پس گرفت و گفت رسانهها حرف من را وارونه منعکس کردهاند.
شما مثه اینکه متوجه مطلب نشدین منظور از ادبیات به کار رفته در مطالب شما بوده است . مسلما هر طرح صنعتی مزایا و معایبی دارد و ما صنعت و توریست را مکمل هم برای پیشرفت و آبادانی شهر تاریخی و کهن دیلمان می دانیم . کارخانه سیمان دیلمان سرمایه ارزشمند برای منطقه است و ما از همه عزیزان جهت را اندازی این طرح صنعتی تشکر می نماییم . اما محور ارتباطی دیلمان سیاهکل جوابگوی این همه وسایل نقلیه نیست و باید فکر اساسی شود و منظور اصلی معاون محترم استاندار مربوط به محور ارتباطی دیلمان سیاهکل می باشد نه جیز دیگر که شما ذکر نمودید.
جناب “دیلمان” بنده منظور شمارو بد متوجه شدم و عذر میخوام.منظور بنده هم کاملا با دغدغه شما همسویه.امیدوارم تمام این مشکلات با تدبیر و امید به آینده حل بشه.فقط حرف من اینه که نباید صورت مسئله رو پاک کرد باید راهکار ارئه داد واسه حل مشکلات زیست محیطی و حل مشکل راه ارتباطی سیاهکل به دیلمان. البته قراره یک راه ارتباطی از رودبار به شرق گیلان(رودسر) افتتاح بشه و کارهای اولیهاش هم انجام شده.البته بنده فقط از منابع آگاه این مطلب رو شنیدم
با سلام از شما مسئولین محترم تقاضا دارم لطفآ به داد این مردم که ریشه در تاریخ دارند برسید ، من این مردم را خوب میشناسم صبرشان تا حد زیادی است ولی خدا نکنه که این صبر سرآید،بخدا خیلی برای سیاهکل و آن کارخانه سیمان گران تمام خواهد شد ، پس چاره ای بیندیشید با تشکر از شما .
ازینکه همشهریان عزیز دغدغه شما ترقی و رشد اقتصادی و فرهنگی دیلمان توأم با احداث واحد صنعتی و توریست بود سپاسگزارم.بنظرم باید تلاش کنیم منطقه دیلمان را به یک منطقه صنعتی توریستی بسیار قوی تبدیل کنیم بعدا به شما قول میدهم مسئولین هم به آنجا سفر خواهند کرد و ناچار خواهند شد حتی جهت حفظ سلامت زن و بچه های خودشان جاده خوبی احداث نمایند.
از نظرات سازنده شما دوستان دیلمان و حومه سپاسگزارم.(احداث واحدهای صنعتی و تولیدی نه اینکه منافاتی با جذب توریست ندارند بلکه این دو مکمل همند)
آقای عزیز احداث واحد های صنعتی در چنین جایی که به حوای پاک منظره های بکر و دور از مداخله ی انسان است آیا واقعا جای تشکر دارد! این نظر ….. نیست زمانی که یه شهری نقش توریستی داره و دارای توانایی بالقوه در این زمینه است را به یک منطقه ی صنعتی و آلوده تبدیل کنیم! شما که تحصیل کرده اید و در باره نقش شهرها در جغرافیا ی دوم و سوم دبیرستان آشنا شده اید چرا این حرف ها را می زنید؟ آیا این نظرات را در جهت منافع خودتان نمی دهید؟
به نظر می رسد مسوولان اراده ای برای حل مشکلات ندارند وفقط به فکر …… هستند،اگر ذره ای هم به فکر باشند حتما …….البته چندان هم دوراز ذهن نیست چراکه تفاوت و فاصله مارا به جهان امروز نشان می دهد.جالب اینکه حاصل کار آقایان از هزاران ساعت کار کارشناسی(به قول خودشان)نشعت می گیرد.میگن در ژاپن برای ساخت یک پروژه سه سال فکر می کنند سه ماه می سازنند (اگه اشتباه نکرده باشم)حال،حال روز خودمان را قیاس کنیم.امید است دقدقه مردمان دیلمان و خاطر آزرده ی آنان از وضعیت امروز منطقه متولیان امر را به خود آورده و به انجام وظیفه ذاتی خود پرداخته و پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند. باشد که مدیریت آنان برای مردم مثال آب در هاون کوبیدن نباشد.
اقای خورسند برات متاسفم که بدون فکر کردن جواب کسی رو میدی اصلا بگو تا الان چند بار دیلمان رفتی؟اصلا میدونی کجا هست؟متاسفم
واقعا”: ديلمان با تاسيس اين كارخانه كه هيچ نفعي براي بوميان منطقه نداشته جز خوردن خاك وتهديد جان مردم مظلوم ان منطقه هيچ فايده اي ندارد كاركر وكارمند ازاستان قزوين به انطرف و حتي از استان كرمانشاه كارگر نگهبان دارند و بوميان تحصيل كرده ما فقط افسوس مي خورند خدا بداد مردم ديلمان برسد
من از اظهار نظر بعظی ها تعجب میکنم که میخوان کارخونه تعطیل بشهدر حالیکه همین کارخونه باعث اومدن گاز به دیلمان شده پس به نظر من انقدر تند با این مساله بر خورد نکنید مشکل کارخونم باید از روزی که کلنگش به زمین زده شده بود باید حل میکردند اما حالا کاری نمیشه کرد
آقای عزیز شما طبیعت طرفین قله تاریخی و توریستی سید سرا را تابحال دیده ای که اینچنین نظر میدی، پیشرفت، سرمایه ملی!!! سرزمین های روسیه از اقیانوس آرام تا اروپا گسترده شده و مسلما برای جمعیت 150 میلیونی روسیه چنین خاکی پر از منابع عظیم نفتی و گازی ومنابع سرشار معدنی یک فرصت است تا از منابع معدنی آن استفاده کنند، روسیه کشوری است که خاک آن دهها برابر ایران است ولی سیمان ایران به صورت خام در انزلی برای این کشور و برای کشورهای حوزه خزر که از لحاظ منابع معدنی از ایران سرشارترند بارگیری می شود، دوست عزیز نمی دونم اونا به چه فکر می کنند و ما به چه فکر میکنم
میگم شاید اونا این فکرو ندارند عقل کرملین نشین ها عیب داره با این همه مواد معدنی که دارند دلارهاشونو خرج مواد معدنی ایران میکنند.
باشه شما درست مگی دوست عزیزم از دیلمان
از آقای بیگناه به خاطر دیدگاه دلسوزانه شان تشکر میکنم و به دیگر عزیزانی که نظرات مختلف دارند پیشنهاد میکنم که برای درک بهتر مشکل مردم دیلمان و البته روستاهای اطراف لطف کنند فقط یک بار با خودروی شخصی خود به دیلمان تشریف بیاورند واگر پشیمان نشدند میتوانند نظرات کار سازانه خود را اعلام کنند.
من چندین بار از این منطقه دیدار کردم و فکر میکنم مشکل اصلی کامیونها ها هستند که البته واسه اونم فکری به نظرم رسید بنده از کارخونه برای رفتن از جاده ای که به سمت رحیم اباد میره استفاده کردم البته جاده ناهنواری بود از کارخونه تا روستای ملکوت اما بقیش خوب بود . اگه یه مقدار واسه اون جاده هزینه بشه میتونن کامیونا از اونور حمل نقلشونو انجام بدن چون بعد از روستای ملکوت جاده خیلی خوب هست تا و پهن تر و با امنیت بیشتر تا رحیم اباد
خیلی از دوستان فقط دیلمان رو به نام توریست باآن اثار باستانی وجلوه های زیبای خدادادی میشناسند البته درست هم هست.ولی جای تاسف اینکه سالیان دراز، ایست بازرسیها انچنان خاطراتی بر ذهن گردشگران کذااشته است که دیگه باید از این پاارامتر اقتصادی صرفنظر کنیم وباید دنبال یک فاز اقتصادی حتی بقولی الوده باشیم. بهتر است این فرصت را ازدست ندهیم وخدا راشکر کنیم بان همه توان مردم کشاورزی، دامداری را از ما ربودند بس تلاش کنیم صنعت را زنده نگه داریم فقط نامی از مردان بزرگ دیلم را یدک نکشیم
متاسفم برای نویسنده که برای گرفتن حق ذاتی خودش به عنوان یک شهروند ایرانی احساس می کنه حتمن باید “شیعه”باشه!