-
فرمانده انتظامی سیاهکل فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه شد
-
بازرسی از مرغفروشیهای سیاهکل تشدید شد
-
تقدیر از عضو خردسال کتابخانه امام علی دیلمان
-
مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیاهکل دار فانی را وداع کرد
-
مقام سوم برای مهدی کوچکی در اویاما
-
حرکت دوباره اتوبوسها از سیاهکل به تهران؛ سرویس برگشت از تهران نیز راه افتاد
-
برگزاری رقابتهای آزاد تکواندو در سیاهکل
-
رها شدن گاومیش در جاده، جان راننده پراید را گرفت
-
موجودی اعتبار کالابرگ با سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود
-
کسب مقام اول جهانی در پروژههای متاورس و هوش مصنوعی توسط تیم ایرانی به سرپرستی یک سیاهکلی
-
پاسخ فرماندار سیاهکل و مدیرکل دامپزشکی گیلان به تلف شدن دام ها در روستای جلیسه
-
تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام در روستای جلیسه بر اثر بیماری/ لزوم ورود دامپزشکی کل کشور به منطقه
-
تأکید فرماندار بر استقرار دائم دامپزشک در روستای جلیسه
-
«شهید محمدرضا لاجوردی» دومین شهید سیاهکلی مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی به میهن + تصاویر
-
کسب عنوان کارفرمای نمونه گیلان توسط مدیرعامل شرکت نام آور به شیر سیاهکل
-
مرمت «تی تی کاروانسرای سیاهکل» آغاز شد / رطوبت به بنا آسیب زده است




سلام
جناب آقای عطار حمیدی تشکر میکنم ازشما مطالب بسیار جالبی بود استفاده کردیم
بیشتر شبیه تاریخ نگاری است تا آب و آینده… داروین و غیره..
در پاسخ به اینکه موضوع آب را تاریخ عنوان نموده اید بسیار بجاست. زیرا هیچ چیزی خارج از دید تاریخ شکل نمی گیرد.برای تاریخ تعاریف زیادی بیان گردیده ابو ریحان بیرونی و ابن خلدون بطریقی آنرا تعریف نموده و در مفتاخ السعاده بطریقی دیگر یکی تاریخ را بمعنای حدوث امری شایع و رایج و دیگری آنرا معرف طوایف بشری دانسته که در بر گیرنده آداب و رسوم و انساب آدمی است و ابن خلدون فن تاریخ را روشی میداند که دسترسی به آن برای هرکسی میسر نباشد. و ((ریحانه الادب)) میگوید: بدیهی است که علم تاریخ و دانستن اطوار و ادوار زندگی پیشینیان بویژه طبقات علما و اهل فضل و دانش از ایشان از مهمات عقلیه و نقلیه بوده و قسمت عمده از آیات شریفه قرآن به همین موضوع تخصیص داده می شود. بنابراین انچه که در موضوع مقدماتی آب آورده شده نگاه عقلائی به آب است که در صورت تحقق این امر ما قادر به حفظ این منبع حیاتی خواهیم بود.
دل کمال از لعل میگون تو یافت جان حیات از نطق موزون تویافت
تا فشاندی زلف و بگشادی دهن عقل خود را مست و مجنون تو یافت
هر که آرد این نصیحت ها بجای در دو عالم رحمتش بخشد خدای